Ik zie trouwens nu dat je een tijdje terug een bericht hebt gepost dat ik nooit heb gezien, ik had absoluut wel zo'n linkje voor je gehad, dus volgende keer een priveberichtje sturen, dat komt iig aan! Een heli die hard naar beneden valt en dan vervolgens weer omhoog moet komt meestal in vortex ring terecht. Hij wordt dan even onbestuurbaar, misschien dat je dat ervaart? Alles is mogelijk maar ik kan me haast niet voorstellen dat de servo's het dan ineens niet meer aankunnen. Je kunt dit testen door het nogmaals te doen, maar dan nu bij een behoorlijke voorwaartse snelheid. Als het dan wel werkt hoef je niets aan de BEC te doen. Sowieso ff kijken of de servo's niet stallen op de end points.....
Ik had nog nooit gehoord van een vortex ring , het viel me wel op dat mijn walkera hetzelfde gedrag vertoont als ik vol pitch ga pompen .
Nadat de heli vol negatief naar beneden gaat en ik hem vol positief opvang gaan de eerste meters omhoog gepaard met kleine vertikale schokken , alsof de heli even grip verliest .
Ik ga zometeen proberen of dit ook voorkomt tijdens voorwaartse vlucht .
Als je zelf es wat onderdelen nodig hebt kan je het mij ook vragen ik heb nu een behoorlijke voorraad liggen

Bedankt voor deze info , ik ga het nu chekken en zet mijn bevindingen straks hier neer .