Motor verbruikt, en verbruikt gewoon wat hij nodig heeft.
ongeacht wat ervoor zit, de motor trekt het gewoon.
dus te kleine regelaar, motor trekt de regelaar kapot.
te grote prop, motor verbrand, en tegelijk trekt hij de regelaar kapot.
Regelaar heeft een max stroom, daarboven kan het kort duren.
warm en heet is bij iedereen wat anders... dus voor referentie:
Warm = vinger kan er altijd op blijven
heet= vinger haal je er met een paar tellen graag vanaf.
wordt de motor heet, wordt deze te zwaar belast.
prop te zwaar.
zou wel raar zijn als dit de originele 4x3 prop is, die raden ze zelf aan.
Ze raden zelf een 3s 500 mah aan..
het is wel heel bijzonder dat de electronica dan zelfs op 2S nog heet wordt (en stopt, als ik het goed begrijp).
warm mag het best worden... heet verkort de levensduur. en echt heet is vlot overleden.
met 30% minder voltage, heb je ook 30% minder toeren, dus veel meer dan 30% minder verbruik
ik neem aan dat je de prop niet wisselt.. en dat de originele 4x3 erop zit
Feit dat de regelaar in de beveiliging schiet, kan 2 dingen betekenen.
OF het bec gedeelte (stroomvoorziening voor ontvanger en servo's) wordt te zwaar belast. Wordt hij heel heet van, en gaat functies uitschakelen.
wat best het verhaal verklaard, met 30% minder motorverbruik zou hij niet zoveel problemen mogen geven.
OF de motor trekt inderdaad teveel stroom, waar een regelaar ook heet van wordt. En zodoende in de thermische beveiliging schiet.
maar dan zou hij wel heel erg out of spec moeten functioneren, dan moet die prop verkeerd zijn, of de motor/regelaar is niet wat ze verkondigen.