Hk-250GT setup?

Hallo iedereen
Ik was daarnet jullie mooie helis nog maar eens aan het bewonderen op dit stuk van het forum, en ik voelde het toch wel weer wat kriebelen ;) ik heb op dit moment een nano ncpx, maar deze is op dit moment buiten strijd omdat het motortje op is en ik heb niet echt zin om een nieuw te kopen... Dus ik ging even kijken bij hobbyking en vond daar de hk-250GT kit. Deze is een stukje groter dan mijn huidige nano en dus waarschijnlijk iets gemakkelijker te controleren dan dat kleine monster dat ik nu heb ;). Dus nu mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met dit toestel, zo ja positief? En welke setup is er dan gebruik?
Ik hoor het wel :)
Mvg toon

PS linkje om het nog wat makkelijker te maken ;): http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ectric_Helicopter_Kit_Alloy_CF_w_Blades_.html

hoi,

ik heb een T Rex 250, zelfde formaat,
idd wat groter, haha ... en een leuke heli ook,
zeker ook geen probleem met de motor te verwachten,

maar voor in de woonkamer vliegen,
moet je wel goed kunnen vliegen,
of een heel grote woonkamer hebben,

anders word het zeker weer weer om buiten te vliegen,
excellente vlieger, klein, maar top.

suc6 met jou keuze !

Groet
Uwe

full

standaard set-up van Align met een AR7200BX,
wat fijn tunen met de BeastX en de servos,
en hij vliegt als 'n vogeltje

Laatst bewerkt door een moderator:
een 250 is een giftig ding..
eigenlijk totaal niet geschikt voor een beginnend piloot.
Toerental moet flink hoog zijn, wil hij een beetje lekker gaan vliegen.
corrigeer je niet op tijd, heeft hij in een kwart tel flink vaart opgebouwd.

Dingen die je Absoluut niet in je huis wilt hebben ;-)

Een 250 hoort buiten. pleintje of grasveld waarvan je zeker bent dat er niet zomaar iemand langs komt rennen, of opeens tussen de heli en jou gaat staan.

Wil je een rustige heli, kun je beter een maat omhoog.
de 450 kan rustig afgesteld worden, maar kan zo agressief zijn als je zelf wilt.
Liefst de eerste keer ff bij een club hulp vragen. Desnoods even bij iemand aan de kabel, leer je snel en veilig vliegen met zo'n ding.
Scheelt je meestal ook veel crashes..

Ben sowieso van plan om eerst te trainen met een sim voor ik zelfs maar een heli koop. Ik zou denken dat reserve onderdelen voor een 450 duurder zijn dan van een 250, maar als jullie zeggen dat ze rustiger vliegen is het volgens mij een goed idee om daarnaar te zoeken. Ik vind de assault 450 ook wel wat... Is dit een goed model?

Mvg toon

Ik weet niet wat je budget is, maar ik ben zelf begonnen met een Trex 450 Plus DFC en vlieg nog steeds met veel plezier met dat ding:

RTF:
T-REX 450 Plus DFC Super Combo - RTF (3GX MRS) RH45E hobbymaniac.nl

BNF met Futaba S-FHSS (of eventueel met Spektrum als je er een sateliet aan hangt):
T-REX 450 Plus DFC Super Combo - BTF (3GX MRS) RH45E hobbymaniac.nl

De voordelen die ik er als beginner uitgehaald heb:
• Door gebruik van kunststof zijn bepaalde onderdelen voordeliger dan bij bijvoorbeeld de pro versies. Zelf heb ik tot nu toe geen nadelen ondervonden van dit gebruik van kunststof.
• De 3GX MRs is super eenvoudig af te stellen, geen uitgebreide opties e.d.

tja. geld. Budget.
altijd belangrijk ;-)

kijk als basis even naar de Align modellen.
Die geven meestal een redelijk beeld van wat een kwalitatief redelijke heli moet kosten.
En dat is een stuk meer dan wat er bij HK op de site staat..

Verschil is wel, dat bij align meestal de electronica er al bij zit. En met die electronica kun je normaal een stevige tijd vooruit.
als je hem niet in de grond boort.

Electronica bepaald in een heli het grootste deel van het vlieggedrag.
stopt er een onderdeel mee, kun je hem weer opnieuw opbouwen.
wel redelijk belangrijk dus.
De HK heli's hebben regelmatig zachte assen, die in no time krom gaan. veel mensen vervangen deze meteen al voor de align versie.
Op zich allemaal niet erg, als je dit weet.
Ga je voor een hk heli, heb je wat extra zoek en sleutelwerk om hem langdurig en prettig vliegend in de lucht te krijgen en houden.

De beste, en meest kostenbesparende optie die ik kan geven is een club opzoeken.
het spul kost geld, en veel ook. Maar het is wel een groot verschil of je hem meteen crasht (en iedere dag/week/maand weer) of dat je er jaren crashvrij plezier van kunt hebben

... jullie hebben gelijk met de 450er heli i.p.v. een 250er

en onderdelen,
twee main-assen van de 250er kosten het zelfde als een van de 450er,
als je weet wat ik bedoel met vaak crashen,

gr. Uwe

o ja, let even op dat je appels en appels vergelijkt.
De HK sets zijn vaak ALLEEN frame.

Bladen en staartbladen zitten er niet altijd bij.
Motor en regelaar ,gyro en staartservo,3x swash servo ook niet.

Dus ALS je met je budget een HK heli met een align vergelijkt, kijk even of alle onderdelen er wel bij zitten.

Ik ben nog maar wat aan het rondkijken, maar ik neem aan dat een 450 size heli dus de beste optie is... Het zal sowieso nog even duren want mijn bootje is nog niet af ;) en voor daarna ben ik dus nog aan het het twijfelen tussen een heli en een quad.... We zullen wel zien ;) bedankt alvast iedereen :)

Mvg toon

De 250 is zeker géén beginnersmodel en hij vliegt niet per se stabieler omdat hij wat groter is dan een Mcpxwhatever. Er zitten technisch wat haken en ogen aan de HK versie en als je niet een beetje gewend bent dit te herkennen dan wordt het vanzelf alsnog een dure heli:p. Beginners raad ik minimaal een 500size aan omdat die goed zichtbaar is, toch goed betaalbaar en stevig. En je kunt hem met een iets aangepaste instelling ook goed inzetten als je wat meer gevorderd bent. De Assault 450 is een leuk ding omdat hij compleet is, betaalbaar en geheel opgebouwd. Heb er zelf geen ervaring mee!

Als je er geen behoorlijk budget voor over hebt dan kun je er IMHO beter helemaal niet aan beginnen.

Succes, groeten, Marco.

even nog mijn commentaar:

een multikopter is geen helikopter,
dat is een heel ander speeltuig,
ik zelf hou van heli-vliegen met wat uitdagingen !

.. wat Marco schrijft is o.k.,
alleen als je een heli zelf bouwt, leer je ook weer een hoop bij.

suc6, Uwe

Euhm, een voorgebouwde heli is leuk, maar meestal vergeten de chinezen wel eens wat.
En tijdens de vlucht komt zo'n fout vanzelf naar voren, met de heli naar beneden.
Zo'n ding kopen mag best, maar haal hem uit elkaar. En zet hem daarna weer volgens handleiding in elkaar.

Overbodig zou je denken.
Maar ze vergeten de locktite regelmatig. Soms 1 schroef wel, en die ernaast niet.
Soms ringen compleet verkeerd. Dingen omgedraaid.

Gewoon controleren door uit elkaar te halen tot de laatste schroef

even nog mijn commentaar:

een multikopter is geen helikopter,
dat is een heel ander speeltuig,
ik zelf hou van heli-vliegen met wat uitdagingen !

.. wat Marco schrijft is o.k.,
alleen als je een heli zelf bouwt, leer je ook weer een hoop bij.

suc6, Uwe
Ik weet dat de 2 verschillen, daarom net dat het zo moeilijk is om te kiezen
Mvg toon

De 250 is zeker géén beginnersmodel en hij vliegt niet per se stabieler omdat hij wat groter is dan een Mcpxwhatever. Er zitten technisch wat haken en ogen aan de HK versie en als je niet een beetje gewend bent dit te herkennen dan wordt het vanzelf alsnog een dure heli[emoji14]. Beginners raad ik minimaal een 500size aan omdat die goed zichtbaar is, toch goed betaalbaar en stevig. En je kunt hem met een iets aangepaste instelling ook goed inzetten als je wat meer gevorderd bent. De Assault 450 is een leuk ding omdat hij compleet is, betaalbaar en geheel opgebouwd. Heb er zelf geen ervaring mee!

Als je er geen behoorlijk budget voor over hebt dan kun je er IMHO beter helemaal niet aan beginnen.

Succes, groeten, Marco.
Dag Marco

Over het budget. Ik ben 14,5 jaar oud dus ik beschik niet over een gigantisch fortuin. Daarom dat ik kijk naar goedkopere oplossingen kijk zoals hobbyking etc. En ja ik weet ook dat trexen en logos of goblins of weet ik wat, beter zijn in kwaliteit en performance, maar ik kan me deze luxe gewoon (helaas) niet veroorloven

Mvg toon

met een heli heb je een uitdaging,
en met een multi een leuk speeltuig,
dat heb ik voor mij uitgevonden,

multi eigenaren zullen misschien heel wat anders vertellen ...
maar dit is mijn idee van !

Groet
Uwe

Het is zo dat op dit moment de multicopters mijn voorkeur hebben... Vooral omdat er hier in de buurt veel mensen zijn die er heen hebben en die me willen helpen met de bouw en vliegen etc. Ik weet ook dat er hier in de buurt een vliegclub voor helis is. Ik zal daar eens een kijkje nemen.

Mvg toon

Mvg

dan maar veel plezier Toon,

... en kijk eens naar de heli's, erg leuk en interessant
(als er oog goede piloten aanwezig zijn)

Groet
Uwe

Over je budget: sommige dingen kosten nu eenmaal wat..
een align lijkt misschien een klein fortuin, maar het is (in mijn ogen) de goedkoopste heli waar je iets van kan verwachten.
Electronica is gewoon in orde. materiaal is gewoon in orde.
Meestal bij de goedkopere versies is er in de kwaliteit gesnoeid. En bij een heli is iedere crash weer stevig betalen.

Hk is niet erg. als je het maar wel op de goede manier doet.
eerst ff goedkoop een heli ergens halen, om hem daarna 3 keer te crashen omdat iets breekt/niet werkt zoals hoort, en je had net zo goed meteen een goede heli kunnen nemen.

Qua multicopters, maar net wat je wilt natuurlijk.
ik vind een multicopter echt saai om mee te vliegen. veel te gestabiliseerd.
maar dat is mijn mening, er zijn vele mensen die de multicopter wel erg leuk vinden ;-)

Qua gevaar: een 450 heli (wat anders dan een 450 multicopter) is +/- 1 kg zwaar, de kop draait ergens tussen de 2000 en de 3500 toeren.
vlieg je dit op iemand in, heeft diegene echt een serieus probleem.
70 a 80 km/uur redden ze makkelijk, en zitten ze in een paar tellen op.

Multicopters zijn wat minder schadelijk vanwege de kleinere propjes etc.
alleen vliegen veel mensen multicopters dicht bij mensen, wat het meteen weer gevaarlijk maakt. een heli zet je vanzelf wel een stap naar achter, en mensen halen het (meestal) niet in hun hoofd om daarmee boven een speeltuin vol kinderen te gaan hangen. bijvoorbeeld.
en met een multicopter doet men dat dus opeens wel.
Ook die dingen zijn zwaar, en hebben 3 of meer motoren met propellors erop.
ook die props kunnen je stevig verwonden.

Ook zie je dat veel mensen met een multi in hun eigen tuin gaan vliegen, en "ff" hoog boven de wijk gaan hangen.
leuk, maar het gebeurt vrij regelmatig dat de gps het niet goed doet, de wind hem oppakt en meevoert..
En dan maar hopen dat hij niet op iemand of iets duurs valt.

Back