Hk-450 tail probleem.

ik heb gisteravond nog eventjes gehoovert :p

alles ging best wel goed vond ik alleen de motor hapert een klein beetje.
wat ik ook opmerkte was, dat de staart in een vlucht van 5 min. 3 a 4 keer vol naar rechts gaat :(

ik wil hem meenemen op vakantie ( over 2 weken )
het beste is denk ik om hem aan iemand mee te geven met zender enz..
of eventjes ergens ernaar kijken met iemand die er meer verstand van heeft en alles goed controleert vooral de staart en de gyro instellingen, want zelf misschien dingen over het hoofd, die bijv. anders moeten zitten ofzo.

maar nog eventjes over de te hoge gain, de draaiknopjes op de gyro staan allebei op het laagst, moet ik de gain dan in de zender verlagen? hij staat nu op 50 %.

Laatst bewerkt:
ik heb gisteravond nog eventjes gehoovert :p

alles ging best wel goed vond ik alleen de motor hapert een klein beetje.
wat ik ook opmerkte was, dat de staart in een vlucht van 5 min. 3 a 4 keer vol naar rechts gaat :(

ik wil hem meenemen op vakantie ( over 2 weken )
het beste is denk ik om hem aan iemand mee te geven met zender enz..
of eventjes ergens ernaar kijken met iemand die er meer verstand van heeft en alles goed controleert vooral de staart en de gyro instellingen, want zelf misschien dingen over het hoofd, die bijv. anders moeten zitten ofzo.

maar nog eventjes over de te hoge gain, de draaiknopjes op de gyro staan allebei op het laagst, moet ik de gain dan in de zender verlagen? hij staat nu op 50 %.

Kweetnie wat voor zender jij hebt, maar bij mij staat ie op 48, en dan vindt ik hem nog een beetje scherp (wobbelig)

Je hebt niet goed gelezen, en je hebt de handleiding niet bekeken van je gyro

Jij had de hk 401, een rip off van de futaba 401
Hier zit een potmeter op voor delay en voor limit
Zoals in je handleiding staat, delay op 0
Limit is hoever is servo mag draaien.
Dus als je servo op het eind van zijn slag is en de pitchslider in de staart loopt tegen het eind aan, moet de limit tegen de klok in
Heeft ie over, moet hij met de klok mee (is hetzelfde als wat mijn collega vlieger verteld, alleen hoef je hierbij niet de motordraden los te halen, en het is sneller)

Is het links/rechts verschillend, moet de servo naar voren/ achter tot het gelijk is

En het is zowieso wijs om even een ervaren piloot op te zoeken, die kan jou in 5 minuten meer laten zien dan wij in 15 posts kunnen typen..

klopt, ik ga idd. iemand die ervarener is in het heli-gebied raadplegen.
weet alleen nog niet wie, want de club waar ik bij zit, is meer gericht op vliegtuigen vind ik. de heli-vliegers zijn er niet heel vaak.

ja, maar hebben ze daar zin in om mijn hele heli na te kijken?

ik denk dat ik beter deze week naar mijn vliegclub kan gaan.
zijn altijd wel mensen die er verstand van hebben.
hopelijk laat het weer het toe.

Ik hoop het, ziet er niet best uit. Weer een typische Hollandse zomer!

Je kan altijd zelf wat experimenteren, de heli hoeft niet van de grond te komen om een beetje de staart af te stellen.

nee, maar ik heb alles afgesteld wat ik kan.

het enige probleem wat nu nog is, is als ik opstijg, hij na 20 sec ofzo. vol rechtsom draait.

ik zet hem dan weer aan de grond, stijg weer op en dan is er weer niks aan de hand.
en weer naar enkele sec. in de lucht begint dat weer.

iemand tips?

nee, maar ik heb alles afgesteld wat ik kan.

het enige probleem wat nu nog is, is als ik opstijg, hij na 20 sec ofzo. vol rechtsom draait.

ik zet hem dan weer aan de grond, stijg weer op en dan is er weer niks aan de hand.

iemand tips?

Haal de bladen er vanaf, en kijk of hij dat ook doet met verschillende gasstanden.

Klinkt mij een beetje als een slippende belt.

dus alleen de hoofdbladen erafhalen? of alle bladen?

en dan kijken of je de staart ziet bewegen zonder dat ik iets doe?

en als het dus een slippende belt is, wat is of zijn de oplossingen hiervoor? de belt strakker spannen?

misschien hoef ik dan idd. niet persé naar de club :D

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:

iemand tips?

Bedoel je dat hij plots gewoon 45graden verdraait en weer terug schiet oid?
Zou ook aan statische ontlading van de riem kunnen liggen.
Probeer eens wat silicone spray op de riem of je moet een draadje trekken van de staartbuis naar de motormount, op die manier ontlaad de statische elektriciteit richting motor en niet de gyro.

Hee,

Heb de hoofdbladen er vanaf gehaald.
toen getest in de kamer op hoover snelheid, volle snelheid.
maar hij blijft stabiel, dus de staart beweegt niet.
als ik de staart op en neer beweeg, blijft hij stabiel en schud niet.
ook krijgt hij niet ineens dat hij vol naar rechts gaat ofzo.

alleen hoe komt het dat dat dan wel in de lucht is?
omdat hij nu geaard is / contact maakt met de grond?

of is er iets anders aan de hand?

Ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

Hee,

Heb de hoofdbladen er vanaf gehaald.
toen getest in de kamer op hoover snelheid, volle snelheid.
maar hij blijft stabiel, dus de staart beweegt niet.
als ik de staart op en neer beweeg, blijft hij stabiel en schud niet.
ook krijgt hij niet ineens dat hij vol naar rechts gaat ofzo.

alleen hoe komt het dat dat dan wel in de lucht is?
omdat hij nu geaard is / contact maakt met de grond?

of is er iets anders aan de hand?

Ik hoor het graag.

Mvg, Marthijn.

beste martijn
als je heli op de grond zet en de throtle erop(dus dat moter niet gaat draaien)en dan volgas geeft reageert jou staart servo dan?
mischien heb je 1 of andere mixer aan staan in je zender?
wat je ook zou kunnen doen is de gyro reversen vind het namelijk raar dat hij pas na 20sec gaat draaien lijkt mij juist geen riem probleem.;)
maar kijk wel uit met gyro reverse laat het beter 1 ervaren piloot doen
en anders kan je het beste na je club gaan daar kun je het beste op zondagen heen gaan dan zijn er meer heli vliegers en anders kun je 1 keer langs mij komen al ben ook vrij nieuw in deze hobby maar heb al veel geleerd;)
ik woon in blerick
gr Nick

nee, ik heb alleen de hoofdbladen eraf gehaald, dus dat de heli niet opstijgt natuurlijk.

dus wel dat de motor draait en dus ook de staart balden draaien.

maar komt het dan niet dat hij contact maakt met de grond, dus dat de stroom via de aarde weg kan lopen? of het ik het nu helemaal verkeerd?

ps 1-kijk ook even dat er geen kabeltje ergens geknepen zit tussen frame of zo
2-kabels ook zo ver mogelijk weg van gyro deze kunnen storing veroorzaken .
3-zit je gyro goed vast deze het beste vast zetten met van die breede dubbelzijdige plakband deze demt eventuele trilling

ik zal eventes een foto knippen van de heli.
dan kan je nl. zien of de kabeltjes goed zitten.

ik heb de kabeltjes goed vastgemaakt met tyrebs.

Back