Hk 450!!

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
Eigenwijs ok.. Eerder een beetje irritant. Mensen bestedn tijd om dingen voor jou op te zoeken en vervolgens laat je niets meer horen. Er is in de vorige paginas genoeg advies gegeven om je keuze te maken...

nouwja ik had helemaal geen vragen meer dus ja... ik kan wel alles afstruinen maar had en geen geld en geen vragen dus...

Of ie goed is , is een goede vraag.. dat weet alleen de huidige eigenaar.
geen idee hoe Ebay werkt, succes met het bieden...

Ik zou het niet van ebay kopen als ik jou was... je kan namelijk ook niet vragen of die hem even voor wil vliegen :s. dus weet je nooit of de heli goed is.. en flybarless in het begin? wordt de heli wel heel vel van.. ik zou gewoon eerst voor flybar gaan en koop de heli 2e hands heli in Nederland zodat je kan vragen of die hem voor kan vliegen..

En koop eerst maar een sim met zender veel oefenen. misschien vind je het allemaal te moeilijk en wil je het niet meer. en ja daar zit je dan met je heli...

nouwja ik haal het topic weer uit het stof :p maar ik heb miss een helikopter gevonden...:
T-rex 450 sport 3G | eBay

als ik gewoon afwacht tot het laatste moment en dan er net iets overheen bied miss heb ik hem dan?>? is de helikopter verder helemaal goed?

gr florian

Ik heb wel bewondering voor je eigenwijsheid, maar dat is in ieder geval geen geschikte heli voor een absolute beginner.

Uberhaupt moet je met andere heli's beginnen (áls dat al collective pitch moet zijn, dan zeker géén flybarless helicopter), maar je kunt wel voor een zender en Phoenix gaan. Dat is een goede simulator en zal je een beetje laten zien dat het vliegen net even wat moeilijker is dan je waarschijnlijk verwacht.

Let wel, kun je vliegen in de simulator, dan is het vliegen in het echt vervolgens nóg iets lastiger dan dat. Zeker met meer wind en een niet zo'n perfecte afstelling e.d.

Sommigen lijken het graag te willen geloven, maar een simulator leert je niet hoveren en vliegen in het echt. :)

Een zender is overigens niet per sé noodzaak los aan te schaffen (tenzij je Phoenix koopt, want die werkt eigenlijk het beste met de wat bekendere zender merken).

Je kunt ook Ready to Fly heli's kopen waar een (zeer simpele voor wat betreft opties en dus uiteindelijk wel wat beperkt) zender bij zit.

Je moet echter heel goed weten hoe je de heli goed moet afstellen, anders is er geen beginnen aan.

met bewondering deze topic gelezen... en toch ook eens een poging gedaan om er 1 samen te stellen.... Linkje

Graag jullie mening :D

Oja voor dat ik het vergeet in deze wishlist staat ook:

Turnigy 2627 Brushless 300-Size Heli Motor 4200kv
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller

Deze 2 wil ik ooit eens in mijn HBFP2 plaatsen..

Laatst bewerkt:
Wizzard,

Ik mis nog een gyroooootje in je wishlist. Voor de rest heb ik een gelijkaardig pakketje laten afkomen van wasniwangpang. Ik wacht alleen nog op een DX8 in de aanbieding om het uit te testen;)

Stevo

Vooruit dan maar heb eergisteren ook een HK 450 GT besteld bij DE Warehouse.
Lekker goedkoop nu met de dollarkoers.
Ik vind het vooral leuk bouwervaring op te doen en te ondervinden of het echt rotzooi is of dat het gewoon overtrokken is.
Wat raden jullie voor een set-up aan.
Mvg.Bernard

Ik heb gewoon de "you might also need this" lijst afgelopen en wat geforumd.

Ik kwam op een HK 50A ESC, HK Gyro, Hextronic 9 gr servo, en Turnigy 2218 met 13 tands pignion uit. Ik zie wel of het prut is of niet. Gewoon voor de gein besteld.

Ik ben toch geen 3D helipiloot. Ik ben al blij als ik 10 minuten kan hooveren.;) Als ik een betere helipiloot wordt kan ik alsnog het betere spul bestellen. Voor nu zal HK wel volstaan and it doesnt break the bank. Ik heb al meer geld gespendeerd aan andere zaken waar ik minder plezier aan heb beleeft. Alleen al kijken naar al dat moois geeft me voldoening.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ben nog lang niet toe aan 3D vliegen en vraag mij af of ik het ooit ga doen.
Gewoon hooveren en rondjes vliegen vind ik al leuk en voldoende om er van te genieten.
Ook de heb van heli's is leuk.
Jouw lijstje lijkt mij wel wat.Ga mij er nog ff in verdiepen en dan bestellen.
Mvg.Bernard

Vooruit dan maar heb eergisteren ook een HK 450 GT besteld bij DE Warehouse.
Lekker goedkoop nu met de dollarkoers.
Ik vind het vooral leuk bouwervaring op te doen en te ondervinden of het echt rotzooi is of dat het gewoon overtrokken is.
Mvg.Bernard

Ik dacht dat je er 1 bij ehirobo had besteld op 3aug. :p:p;)

Goed te horen. Ik ga hem gelijk bestellen.
Mvg. Bernard

Wizzard,

Ik mis nog een gyroooootje in je wishlist. Voor de rest heb ik een gelijkaardig pakketje laten afkomen van wasniwangpang. Ik wacht alleen nog op een DX8 in de aanbieding om het uit te testen;)

Stevo

oopsie... ga ik regelen dat deze erbij komt te taan ...:D :D :D

Ik was al een tijdje gecharmeerd van een HK 450 GT.
En het leveren uit DE warehouse wat dichterbij is heeft tot deze koop geleid.
Hoop dat jij met jouw aankoop en ik met mijn aankoop wel ervaringen kunnen uitwisselen.
Mvg.Bernard

Ik was al een tijdje gecharmeerd van een HK 450 GT.
En het leveren uit DE warehouse wat dichterbij is heeft tot deze koop geleid.
Hoop dat jij met jouw aankoop en ik met mijn aankoop wel ervaringen kunnen uitwisselen.
Mvg.Bernard

Gaan we zeker doen.... ik moet hem nog wel bouwen. Als mijn 250 goed is afgesteld ga ik aan de 450 beginnen.

In ieder geval veel plezier met je aankoop maar dat zal wel lukken.

gr,
Dave

met bewondering deze topic gelezen... en toch ook eens een poging gedaan om er 1 samen te stellen.... Linkje

Graag jullie mening :D

Oja voor dat ik het vergeet in deze wishlist staat ook:

Turnigy 2627 Brushless 300-Size Heli Motor 4200kv
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller

Deze 2 wil ik ooit eens in mijn HBFP2 plaatsen..

Ik zou er nog een snellere servo bij doen voor wat betreft de staartservo.

Die betreffende gyro ken ik uit eigen ervaring verder niet (heb wel ervaring met de HK401B, GA-250 en Turnigy Mini Mems), maar 0,12ms op een staartservo is behoorlijk langzaam voor de wat snellere gyro's.

Nu heb ik mij er niet zo in verdiept, maar ik denk dat die Turnigy Head-Hold gyro in praktijk misschien wel redelijk in de buurt zou moeten komen van de HK401B gyro en dan is een snellere staartservo een must.

Ik zou gaan voor bijvoorbeeld de D922MG digital metal gear servo 1.8kg / 12g / 0,07sec die HobbyKing ook verkoopt.​

Scheelt echt enorm voor wat betreft hoe goed je gyro het zal doen en die servo is daarbij niet duur.

Ik zou er nog een snellere servo bij doen voor wat betreft de staartservo.

Die betreffende gyro ken ik uit eigen ervaring verder niet (heb wel ervaring met de HK401B, GA-250 en Turnigy Mini Mems), maar 0,12ms op een staartservo is behoorlijk langzaam voor de wat snellere gyro's.

Nu heb ik mij er niet zo in verdiept, maar ik denk dat die Turnigy Head-Hold gyro in praktijk misschien wel redelijk in de buurt zou moeten komen van de HK401B gyro en dan is een snellere staartservo een must.

Ik zou gaan voor bijvoorbeeld de D922MG digital metal gear servo 1.8kg / 12g / 0,07sec die HobbyKing ook verkoopt.
+1 sowieso iets met 0,1 sec of minder.
Scheelt echt enorm voor wat betreft hoe goed je gyro het zal doen en die servo is daarbij niet duur.
Als het even kan koop dan zeker een goede gyro, ook tweedehands regelmatig te vinden zoals de align gp750 of gp780.
Een gyro is toch een belangrijk onderdeel dat je prima kan blijven gebruiken in de toekomst, itt een goedkoop ding waarbij je toch tegen beperkingen en mogelijk problemen aanloopt; been there, done that ;)
Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met de hk401b redelijke ervaring met de turnigy (niet de mems maar piezo telebee kloon), die laatste gaf gewoon minder problemen maar goed wil ik het niet noemen.
Die nieuwe turnigy mems gyro heb ik geen ervaring mee.

Vooral met de hk401b begon het al met het feit dat ie niet goed in elkaar zit met losse printjes. Dan was het telkens maar de gain aanpassen, het leek soms wel willekeurig en vooral vervelend als ie in vlucht opeens hevig ging wiebelen.. en dan nog het wegdraaien omdat die dingen temperatuur gevoelig zijn... wat een gezeik als ik er aan terugdenk..
Ook in het begin wil je toch een heli die goed vliegt? het is al moeilijk genoeg :)
Met een spartan quark (voor 90,- bij hk) en align gp780 was het gewoon op de heli plakken, instellen en klaar en mocht je stoppen met heli vliegen dan zijn dat soort gyro's nog verkoopbaar.

Laatst bewerkt:
Om toch even kort in te haken op de HK401B. Het probleem bij die HK401B gyro's zit hem meer in het feit dat de algemene qualiteits controle niet zo denderend is. Zo kan het voorkomen dat de ene HK401B geweldig werkt en de andere na drie dagen stopt te werken.

Ik heb beide scenarios al meegemaakt, maar opzich is het geen slechte gyro als je hem goed afsteld met een goede servo. De laatste twee HK401B gyro's die ik gekocht heb zaten bovendien niet los in de behuizing en alleen daardoor al blijken ze een stuk beter te werken.

Uiteraard behoor je als consument niet de electronica zelf te moeten 'repareren' zodat het uberhaupt behoorlijk werkt, maar ik ben het wel volledig met je eens dat een goede gyro bijzonder veel uitmaakt.

Een tweedehands gyro kopen zou ik dan weer niet doen. Dan zou ik eerder gaan voor bijvoorbeeld een KDS-800 gyro of iets in die richting qua prijs. Niet elke degelijke gyro moet meteen honderd euro of meer kosten (en beginners hebben dan ook meer budget om crashes op te vangen).

Back