Hk 450!!

• Topicstarter Topicstarter florian96
  • Startdatum Startdatum
Ik zou er nog een snellere servo bij doen voor wat betreft de staartservo.

Die betreffende gyro ken ik uit eigen ervaring verder niet (heb wel ervaring met de HK401B, GA-250 en Turnigy Mini Mems), maar 0,12ms op een staartservo is behoorlijk langzaam voor de wat snellere gyro's.

Nu heb ik mij er niet zo in verdiept, maar ik denk dat die Turnigy Head-Hold gyro in praktijk misschien wel redelijk in de buurt zou moeten komen van de HK401B gyro en dan is een snellere staartservo een must.

Ik zou gaan voor bijvoorbeeld de D922MG digital metal gear servo 1.8kg / 12g / 0,07sec die HobbyKing ook verkoopt.​

Scheelt echt enorm voor wat betreft hoe goed je gyro het zal doen en die servo is daarbij niet duur.

Bedankt voor de tail servo/gyro tip :D ... met deze info kan ik zeker iets mee... ik heb de servo er al tussen staan

Om toch even kort in te haken op de HK401B. Het probleem bij die HK401B gyro's zit hem meer in het feit dat de algemene qualiteits controle niet zo denderend is. Zo kan het voorkomen dat de ene HK401B geweldig werkt en de andere na drie dagen stopt te werken.

Quasti,

Nog een vraagje van een beginner, op die HK zit naast de standaard stekker die in de ontvanger gaat nog een gelijkaardige stekker met alleen een gele kabel. Ik vermoed dat dit een puls is maar wat? Kan best wel wat RTFM doen maar nu je het toch zelf aanhaald:D

Zit ook met een prutservo (Hextronic 9gr) op de staart, dus dat is een no go volgens jou?

Kom zelf nog uit de tijd van gyro's die 300 gr nat aan de haak wogen vandaar;)

Ik hoor het wel

Stevo

Nee die komt in het kanaal voor je gyro gain te zitten.
Bij futaba is kanaal 4 rudder (van de knuppel) en kanaal 5 de gain (wat je in menu instelt)
De Gain bepaalt of je in HeadingHold of normal mode vliegt en bepaalt tevens de versterkingsfactor van de controlloop. Dus hoe "fel" reageert de gyro.

Nee die komt in het kanaal voor je gyro gain te zitten.
Bij futaba is kanaal 4 rudder (van de knuppel) en kanaal 5 de gain (wat je in menu instelt)
De Gain bepaalt of je in HeadingHold of normal mode vliegt en bepaalt tevens de versterkingsfactor van de controlloop. Dus hoe "fel" reageert de gyro.

Djesuss, maar even een helicollega op de club aanspreken dan voor ik toeren uithaal:D

Dank voor het antwoord

Stevo

Zit ook met een prutservo (Hextronic 9gr) op de staart, dus dat is een no go volgens jou?

Kom zelf nog uit de tijd van gyro's die 300 gr nat aan de haak wogen vandaar;)

Ik hoor het wel

Stevo

Kort gezegd is het verschil in ieder geval bijzonder groot. De gyro's van tegenwoordig zijn zo snel dat een trage staartservo al heel snel de bottleneck wordt.

Dan kan dus een gyro nog zo goed zijn, met een trage staart servo werkt ie nooit zo goed als zou kunnen.

In praktijk komt dat neer op het verschil tussen een altijd strakke staart die niet gaat draaien, of een staart die bij een klein beetje gas of weerstand al enkele graden gaat draaien.

Zeker als beginner leer je echt véél sneller wanneer je je geen zorgen hoeft te maken over de staart van de heli.

Als je vanaf dag één de staart moet compenseren om de boel recht te houden, dan wordt de leercurve echt een stuk stijler. :)

Back