+1 met dat woord scheld je niet
daaraan toe te voegen. ik draai op kranen van meer dan 70 t en doe ook vaak iets wat dat als het fout gaat de rapen nog gaarder zijn.
een gemiddeld ritje in de auto is gevaarlijker dan wat ik gezien heb op dat filmpje en daar gaat het niet om.. De manier waarop mensen andere terecht proberen te wijzen.. Heeft niks te maken meer met goed bedoeld advies. ik test de heli ook op een garageplein als er niemand in de buurt is.
Het zou bij mij op deze manier ook in het verkeerde keelgat schieten op deze manier.
op een opbouwende normale manier is fijner en veel effectiever. .
en nogmaals.. niemand hier is roomser dan de paus.. kom op zeg
Blijkbaar heb ik een heel heftig scheldwoord gemist....
Serge, de vergelijking die je nu maakt raakt kant noch wal.... Ik ben ook honderden keren met een volgeladen chemietanker de schelde op gevaren, als daar wat mis zou gaan had ik half vlissingen uitgemoord....
Maar dat is natuurlijk wel van een héél andere magnitude als een argeloze fietser die onverwacht met een carbon rotorblad tegen zijn voorhoofd geconfronteerd wordt.
Ik heb de foto's gezien van die Amerikaan die zijn eigen heli tegen zijn ei gehad heeft, en dat zag er echt niet fraai uit....
Dát, op een fietspaadje in het recreatiegebied van Kampen, of een bedrijfsongeval bij jou op het werk, de maatschappelijke gevolgen zijn hééééél verschillend....
Bij jou op het werk betaalt de verzekering, krijgen alle betrokkenen psychische hulp om het trauma te verwerken, en klaar (bij wijze van spreken).
Bij zo'n akkefietje in het recreatiegebied van Kampen... tsja.... dan is tenminste één iemand zijn toekomst voor altijd verziekt, en zullen de kranten er voller van staan, dan van het bedrijfsongeval....
Een autoritje is veel gevaarlijker? Weet ik niet, kon best eens meevallen.
Er gebeuren in NL veel auto-ongelukken, maar er rijden iedere dag ook véééél meer mensen auto, dan dat er mensen RC heli vliegen.
Iedereen doet wel eens dom op zijn tijd, en ik ben ook geen heilige....
Maar zelfs al zou ik zelf met enige regelmaat precies hetzelfde doen, dan is dat nog geen reden voor mij om te zeggen "dat het wel meevalt". Hooguit zou ik dan de hand in eigen boezem moeten steken voor ik commentaar geef, maar zeggen dat het wel meevalt, DAT is zo mogelijk nog erger dan de "gevaarlijke handeling" zelf....
Groet, Bert