hk450 batterij probleem

hallo,

ik heb een helikopter met onderdelen etc. bij hobbyking gekocht, alles ingesteld enzo... maar als ik iets gas geef valt alles uit, en gaan mijn servo's nogal flippen. mijn motortje maakt een beep-beep geluid. en op de ESC handleiding staat dat dit betekent dat het voltage van mijn batterij te hoog of te laag is.

ik heb een zippy flightmax 2450mAh 2cell 7.4V 30c batterij, HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2450mAh 2S1P 30C
een towerpro h40A brushless speedcontroller, HobbyKing R/C Hobby Store : TowerPro H40A Brushless Speed Controller
en een Turnigy 450 Brushless Heli Motor 2830 3500kv motortje, HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 450 Brushless Heli Motor 2830 3500kv

is er iets verkeerd hieraan? de combinatie ervan ofzo?
ik weet zelf niet wat ik er precies mee moet, dus als jullie mij willen helpen hartstikke bedankt.

gr, Nando

Ten eerste, voor een 450 size helicopter heb je 3S lipo's nodig!
Dus met die lipo's heb je 7,4V onder belasting, en dat is erg weinig als je bedenkt dat 3S lipo's 11.1V onder belasting geven (daarom dat je dat beep beep geluid hoort) , dus om te beginnen een nieuw setje lipo's kopen ;)

En als ik jou was zou ik maar even naar een club ofzo gaan voor wat hulp ;)

oke bedankt.
is het noodzakelijk om een 3S lipo te hebben? of gewoon beter...?

ik heb een wel redelijk goedkope B3 compact charger van ebay

output 3*700mA? zegd mij niks maargoed.. het is alleen voor lipo accu's 1,2en 3 cell

bij het motortje staat btw max voltage 11V op de site

Lees men vorige bericht nog eens, heb het ge-edit. Daar staat in waarom je geen 2S mag gebruiken.

En die motor is goed voor 3S (staat er zelf bij)

oke ik moet dus een 3S 11.1V accu kopen? hoeveel mA moet ik dan precies hebben? en die oplader is wel goed of ook niet zo?...
sorrie ik heb niet erg veel verstand hiervan.

Ik raad je aan om ook eerst veel te lezen hier op het forum. Want afstellen gaat nog een hele klus worden zonder hulp.. En het vliegen nog vele moeilijker.. ;) Enneuh, koop een trainingskruis.. (als je dat nog niet hebt)

yep... zoek hulp met afstellen, en iemand die je beglijden kan die wel al vliegervaring heeft met heli's...
zonde als hij in 2 sec. aan stukken ligt op de grond.

groet van ed

Ik bedoel niet rchelisim ofzo, maar een deftige sim. Dus niet eentje die je ff installeert .. ;)

Onzin, met iedere sim kan je de basisbewegingen onder de knie krijgen! Maar vergeet niet dat je op de sim heel makkelijk verkeerde dingen aanleert! Ga dus eerst hulp zoeken bij een club of een ervaren helipiloot!

Je motor is misschien ook aan de zwakke kant! dit kom ik bijvoorbeeld tegen bij de reviews op de HK site:
I dont think this motor should be advertised as a 450 heli motor. It will get you hovering and you can get some forward flight, but it bogs down in fast turns, Im going to try the Typhoon 2215H or 2218H which promise to be a much better motors for the same money ( with a cooling fan!!!)
In the right application this could be a great motor, will try it in a pusher set up on a jet with a 5x5 prop or something.

Download de handleiding van de Align T-rex 450, Hierin staat precies uitgelegd wat je allemaal nodig hebt om je heli veilig de lucht in te krijgen!

Je lader is aan de zwakke kant, hiermee kan het wel eens meer dan 4 uur duren voor je je lipo weer vol hebt! Zoek een lader die minimaal 50watt is en 3s lipo's (3s = 3 cellen, dus nominaal 11,1v) aankan! Waarom word duidelijk als je de link leest!

Voordat je verder ook maar iets met lipo's doet eerst ff dit draadje doorlezen: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar op welk model is die motor krachtig genoeg? Ik zal zo nog eens wat meer lezen, maar ik lees tot nu toe weinig over deze motor in een 450size heli!

Als je je accu Hier haalt heb je voor hetzelfde bedrag (ongeveer) accu EN motor!

Hij bedoelt op welk model degene de motor had staan die gezegd had dat het zo'n sterk ding is

Probeer je een beetje in te lezen, het gevoel bekruipt me dat je of: jezelf tweede hands iets wat niet werkt aan hebt laten smeren, of: je hebt iets besteld, maar had geen flauw idee wat, of je hofleverancier is een oplichter....

Een 450 op 2 cel lipo trekt veel te veel ampere om alles heel te houden, 3cel is gewoon nodig
Ergens tussen de 2200 en 2500 mah in, dat pas net onder de kap

op welk model weet ik niet...

ik heb gewoon ales op hobbyking besteld, en op verschillende forums mijn samenstelling gezet... en gevraagd of het goed was bij elkaar zegmaar. ze zeiden dat het wel ging en sommigen gaven tips dat weetikveel wat beter was.... en uiteindelijk gewoon keuze gemaakt. moet wel goed zijn toch?

nou, kit en ales in elkaar gezet met een turnigy 9x 9ch transmitter erbij, en ook paar handleidingen opgezocht op internet.

Je had in eerste instantie op dit forum, de vraag kunnen stellen "wat heb ik nodig".

Het zit op dit forum vol met mensen die je graag, van begin tot eind alles willen uitleggen over hoe te beginnen met heli vliegen.

Dus,.. wat heb je, en wat ben je van plan? :D

Back