hk450 batterij probleem

aha dankje. maar kan het ook aan mijn oplader liggen? want deze batterij is vanmiddag aangekomen en nu maakt de motor weer precies het zelfde geluid als eerst, nadat hij het ongeveer een uur heeft gedaan. paar uur opgeladen maar doet het nogsteeds niet...
ik heb een wel redelijk goedkope B3 compact charger van ebay

output 3*700mA? zegd mij niks maargoed.. het is alleen voor lipo accu's 1,2en 3 cell

Meet het voltage eens op de polen van de batterij met een multimeter.
Weet je meteen of de lader de lipo ook vol laad.

Dan moet je die halen.
Klinkt stom, maar het is 1 van de belangrijkste gereedschappen die een modelbouwer in zijn bezit zou moeten hebben.

Iedere karwei gamma praxis heeft ze.
En dan wel eentje met een schermpje en een paar knoppen, die pennen met een lichtje erin zijn geen multimeters

maar kan het ook aan mijn oplader liggen?

Ja!

paar uur opgeladen maar doet het nogsteeds niet...

Gaf de lader wel aan dat de accu vol is?

ik heb een wel redelijk goedkope B3 compact charger van ebay

Deze lader is eigenlijk te krap bemeten voor het formaat accu's wat je gebruikt! Beter schaf je een B6AC of vergelijkbaar model aan! Dan zijn je accu's ook in een uur vol!

output 3*700mA? zegd mij niks maargoed..

Dat betekend dat je lader maximaal 700 milli Ampere kan leveren! Als je daar een 2200mAh (milli Ampere hour (milli Ampere uur op zn nederlands)) aanhangt zou je lader er meer als 3 uur (2200:700=3,14u) voor nodig hebben om je accu weer vol te krijgen!

Groeten

Een accu is geen motor.
Het is niet zo dat als die van jou goed is na zoveel vluchten, dat die van een ander ook meteen goed is.

Het kan dus nog steeds beide zijn.

er is nu iemand die mijn batterij met zijn oplader probeert. en hij laad en ontlaad hem een aantal keer zodat de capaciteit groter word. maar het probleem zat dus bij de oplader, die doet het waarschijnlijk dan niet. want bij hem doet hij het prima!

Laatst bewerkt door een moderator:
Das onzin.
een lipo heeft daar geen last van, bij een nicd of nimh kan dit wel helpen.

een lipo heeft geen last van geheugeneffecten en zo, vol is vol en leeg is leeg.
Let op dat je hem maar 80% leeg vliegt, anders gaan je accu's alsnog dood.
Dat mag bij nicd of nimh dan weer wel, een lipo kan daar dus niet tegen.

bij de weg, probeer ergens een multimeter te halen...
dat gaat je erg vele vraagtekens en gerommel besparen.

Das onzin.
een lipo heeft daar geen last van, bij een nicd of nimh kan dit wel helpen.

een lipo heeft geen last van geheugeneffecten en zo, vol is vol en leeg is leeg.
Let op dat je hem maar 80% leeg vliegt, anders gaan je accu's alsnog dood.
Dat mag bij nicd of nimh dan weer wel, een lipo kan daar dus niet tegen.

bij de weg, probeer ergens een multimeter te halen...
dat gaat je erg vele vraagtekens en gerommel besparen.

Inderaad, het enige wat je bij een lipo doet bij een cycle (laden/ontladen) is slijtage in de hand werken.

Bij Nicad's of Nimh cellen kon je deze eens goed wakker schudden, zie ik bij een lipo niet gebeuren.

Alhoewel bij veel laders (mijn TP 820 heeft deze functie) de cycle functie ook bij lipos mogelijk is. Het idee daarachter ontgaat me compleet (tenzij de verkoop van lipos te stimuleren;))

Stevo

Hey

Een nieuwe lipo heeft een paar cycles nodig om de chemische reactie binnenin de cel op gang te brengen! Daarom word veelal aangeraden om de eerste 5 a 10 vluchten niet of weinig op vol vermogen te vliegen!

Verder heeft een lipo idd geen geheugen effect of andere rare zaken!
Maar je moet er wel op letten dat ze niet te ver leeg gevlogen worden!! Daar kunnen ze dan weer niet tegen! Als je ze telkens rond de 80% ontlaad ( bij een 1000mAh lipo word dan 800mAh verbrukt) zal je het langst plezier hebben aan je lipo's!

Groeten

Back