Hoi,
na één setje carbon weggegooid te hebben (slechte montagepunten) heb ik een tijdje met de allerstandaardse houten HK450 niet-GT bladen gevlogen. Ging goed, geen merkbaar verschil met de carbons. Helaas ben ik afgelopen maandag nogal flink tegen een bakstenen muur aan gevlogen, en daar blijken de bladen, en de heli overigens, niet tegen te kunnen. Dus heb ik het ding gefikst, en de GT bladen gemonteerd die ik nog had liggen. Ik heb nog niet gevlogen, maar ik merk bij het monteren dat die GT bladen (glasvezel) veel meer wegen dan de carbons of de houten. Daarnaast vind ik ze erg lelijk, zo wit. Dus rijst de vraag: wat maakt een blad goed, waarom kies ik welke als ik deze aan puin vlieg, of ze eerder door niet-witte en lichtere wil vervangen?
Dank voor input,
Hugo
na één setje carbon weggegooid te hebben (slechte montagepunten) heb ik een tijdje met de allerstandaardse houten HK450 niet-GT bladen gevlogen. Ging goed, geen merkbaar verschil met de carbons. Helaas ben ik afgelopen maandag nogal flink tegen een bakstenen muur aan gevlogen, en daar blijken de bladen, en de heli overigens, niet tegen te kunnen. Dus heb ik het ding gefikst, en de GT bladen gemonteerd die ik nog had liggen. Ik heb nog niet gevlogen, maar ik merk bij het monteren dat die GT bladen (glasvezel) veel meer wegen dan de carbons of de houten. Daarnaast vind ik ze erg lelijk, zo wit. Dus rijst de vraag: wat maakt een blad goed, waarom kies ik welke als ik deze aan puin vlieg, of ze eerder door niet-witte en lichtere wil vervangen?
Dank voor input,
Hugo