Hk500gt TT met foto's

ik zat al een tijdje er aan te denken om mijn raptor 50 weg te doen en volledig electro te gaan vliegen.
eerst wou ik een MSH protos nemen maar toch neem ik eerst eem hk500GT.
dit komt ook omdat ik een nieuwe zender nodig heb .
ik had al een beetje rond gekeken maar hier op het forum zijn geen bouwverslagen van de hk500.
dus wou ik er 1tje maken en mijn ervaring met deze heli hier laten zien.
de setup die i nu in gedachten is is als volgt:

Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class)

TYP500-1700-1.jpg

als swash servo 3x:
Turnigy MG930 Digital Metal Gear Servo 3.6kg / 26g / 0.14sec

TGY-930MG.jpg
de ESC word:
TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller

hw_p80a.jpg
Gyro word de
Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro
HK401B%281%29.jpg

als tail servo
Power HD 3688HB Digital Servo 25g/2.8kg/.07sec
3688HB.jpg
en ik wil deze lipos gebruiken
Turnigy 3000mAh 5S 20C Lipo Pack

T3000-5-20.jpg

is dit een leuke setup?
als jullie opmerkingen hebben hoor ik het graag.
als eerste vervang ik de tail in die van align, want die vam hk willen nog wel een spontaan kapot gaan.

Laatst bewerkt:
keuze ziet er in orde uit.
neem maar direct 6S lipos (zoals de meesten)
als je dan later toch een 600 size wilt kan je je lipos nog gebruiken om er e 12S monstertje van te maken.
gyro: geen ervaringen ermee, maar je hebt toch een van je raptor denk ik dan? zou stom zijn je echte 401 te verkopen en deze kloon te gebruiken...
velcro
en gold connectors heb je nog?

Laatst bewerkt:
De Gyro doet het prima voor gewoon rondvliegen.
Is wel vrij gevoelig voor temperatuur, toerenwisselingen en trillingen wat ik om me heen zie.
Bedenk wel dat een gyro/staart servo vol continu aan het werk is, ongeacht je vliegstijl, ik zou een "merk" servo overwegen.
Zelfde geld voor de swash wat mij betreft.
Bezuinigen op de heli kan..., rekening houdend dat alles waarschijnlijk heel wat sneller slijt dan bij een Protos500 bijv (praktisch onderhoudsvrij voor honderden vluchten).
Over het vervangen van de staart naar Align....Ik zou persoonlijk langer doorsparen en gewoon een volledige Align Trex of MSH 500 gaan halen.
Bezuinigen op de electronica moet je wat mij betreft echt mee uitkijken, komen velen vaak op terug dat het goedkoper was geweest om gelijk goed spul te halen.
Kortom,
Een leuke "budget" setup op papier.
Praktisch in $$$ gezien zet ik er mijn vraagtekens bij.

nou ik dacht dat ik een t-rex 500 kon kopen niet dus gelukkig had ik de advertentie aan iemand laten zien en dat het geen t-rex was maar een hk met een paar align upgrades.
dus ga ik de hk500 toch kopen.
nu had ik een beetje gekeken en kwam ik dit filmpje tegen met de zelfde setup.

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja idd en heb ff zitten rekenen. Als je geen doaune kosten krijgt ben je ong 140 tot 150 euro goedkoper uit.

krijg je wel de BTW en zo voor je kiezen scheelt het je tot 30 euro dus zeker de moeite waard om de gok te nemen. uitgaande dat hij hier 600 euro kost

maar check eens prijzen voor bijv een 450 echt super scherp en op sommige heli's hoef j e geen verzendkosten te betalen.

Heb op helifreak ff gecheckt en de site is redelijk betrouwbaar, dus wel advies betaal met paypal ivm de kopersbescherming kan er niks mis gaan

Laatst bewerkt:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

ga anders effe bij deze polsen!
vr die prijs!

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is dan ook 1 van de enige.
daar had ik nog niet over nagedacht met een 1600kv motor kan je er volgens mij het beste een 13t pinion op zetten.
maar die 1600kv motor van turginy kan ik nergens meer vinden

Die motor die in het 1e bericht genoemd is heb ik ook in mijn hk500 zitten.(op 6S)
Heb enkel nog 1 vluchtje gehoverd,met een 13t gear erop,maar dat is teveel idd.
De motor staat erom dat het een stroomvreter is met behoorlijke power.
Heb niet eens 3D ermee gevlogen en de accu(geen topaccu)was al sponzig en warm.
Heb nu een 12t gear erop en moet hem hiermee nog proberen.
ALs dat nog niet goed is dan ga ik op zoek naar een 11t gear.

Groeten,
Marcel

oke mooi kijk nog 1 met een hk500 heb gister de deel van de setup bestelt de hk500 zelf, de esc en de 401b zijn in backorder nu kan ik de 401b van iemand overkopen.
alleen nog wachten op de hk500 en de esc.

Marcel hoe vind jij die hk500 er uit zien.
ben je ook dingen tegen gekomen tijdens het bouwen?
ik heb hem nu nog op 5s gedaan.
nu maar wachten wanneer hij binnen komt

Jeroen,ik heb 2 HK500 heli''s.(de standaard versie)
Een kit heb ik nieuw besteld,en de andere heb ik laatst vliegklaar geruild met iemand van het forum.

Degene die ik aan het bouwen ben wordt gelijk flybarless.
Degene die ik vliegklaar heb geruild had wat probleempjes,maar dat heeft meer met de vorig eigenaar te maken.(bij het aansluiten vloog de regelaar gelijk in de fik,fiberglass bladen gingen torderen bij het optoeren,hekasje was krom,tuimelschijf heeft speling,etc...)
Ook de canopy bevestiging zit niet lekker aan de voorzijde,die zit erg los in dat sleufje.

Er wordt wel aangeraden om niet met de standaard plastic kop te vliegen.
Achteraf gezien had ik beter de GT versie kunnen nemen.

Er zijn wat dingen net als bv de kogellinks dat die beter vervangen kunnen worden ivm speling.

Verder ben ik nog niets geks tegen gekomen.

Groeten,
Marcel

ja klopt daarom heb ik ook voor de gt gekozen.
oke ja FBL heb ik niet echt nodig ik vlieg niet echt 3D, maar ik vind het er wel super vet uitzien.
heb je hem met een BeastX of een andere?
had je draadje even gelezen bij het FBL stukje.
pff hoop dat me spullen er snel zijn wil vliegen.
me lader is kapot dus moet eerst wachten tot ik me spullen heb.

Back