HK600 GT Maiden Flight! (+ setup discussie stretched T600)

Had gekund natuurlijk, dus zo lomp is het ook weer niet :D...
Hirobo's en TT raptors hebben wel 90 size belts bijv.

Jammer, ik dacht het inderdaad ook al. Is er een andere mogelijkheid om aan een dergelijke belt te komen? of de belt EN pulley's te vervangen? Ik vond overigens nog een ander topic gevonden waar iemand een dergelijke onderneming succesvol heeft afgerond:

Trex 600 converstion to 700 - With belt driven tail - RC Groups

En 2 foto's van dat resultaat:
IMG_2840s.jpg

IMG_2851s.jpg

Aangezien niemand een oplossing voor de snaar weet Ga ik dinsdag een tt staart van een 700 plaatsen en testen met de 600mm bladen aangezien ik de 690mm bladen nog niet heb. Ik zal mijn vorderingen posten in een bouwtopic

Ik heb even proef gedraait, ik merk dat de aansturing met TT een stuk soepeler gaat dan met de belt, sowieso dus een mooie upgrade! Qua vlieggedrag ga ik er vanuit dat het het niet veel veranderd, de langere staart uiteraard wel!

Ben benieuwd wat het gaat doen met de 690 bladen Stef.
Dat ga je zeker merken in het vlieggedrag.
Als je de kans hebt om een eagletree o.i.d. erop te zetten (datalogger) zou ik dat zeker de eerste ingekorte vluchten doen, meten is weten.

Ik ben ook erg benieuwd wat de electronica gaat doen, ik ga uiteraard beginnen met hele korte vluchten van hooguit een minuut, eagletree heb ik niet maar ik heb wel een ampere meter tot mijn beschikking en een tachometer.

Hij ziet er in ieder geval goed uit, hopelijk houd de electronica het een beetje goed met de grotere bladen! Ik ga straks even proefvliegen met de standaard 600mm bladen.

In welk opzicht verwacht je dat ik het ga merken in het vlieggedrag?

Ik heb positief gevoel bij de langere bladen, nu met de 600mm bladen is de temperatuur van de ESC en Motor hooguit lauw na 8 minuten rustige 8jes vliegen. Na die 8 minuten vliegen laad ik 2450 mHa terug wat ook netjes is(beginvoltage is 3.82 per cel).

Hij vliegt erg stabiel en met de torquetube draait hij veel soepeler dan met de originele belt-drive staart.

Je hebt veel meer disc bij een geringe gewichts toename.
Dus zal hij waarschijnlijk wat zweveriger en rustiger aanvoelen.

Okee zoiets had ik ook al verwacht, we zullen zien wat het daadwerkelijke effect is want dit kan natuurlijk anders uitpakken, ik was het meeste aan het twijfelen over of de electronica het kan hebben maar nu ik weet dat ik 8 minuten kan vliegen met de langere staart en 600mm bladen, en de electronica hooguit lauw word geeft dat hoop. Ik ga er namelijk stiekem een beetje vanuit dat dit dan aangeeft dat de ESC en motor nog capaciteit genoeg over hebben.

Hoi,
even een vraag tussendoor: hoe zit jouw motor vast? Ik ben met een niet-stretched versie bezig met dezelfde HK 1100kv motor. Die zit maar met 2 M3 boutjes vast, en de motor wordt steeds van z´n plaats geduwd als hij op toeren komt. Tips?

Dank,

Hugo

Ik heb geen last van een motor die van zijn plaats schuift, ik heb hem vast zitten met zijn originele boutjes. Hij zit wel een beetje gedraait. Ik maak wle even een fototje ik denk dat duidelijker is.

Hmmm... Originele boutjes? Bij mij zaten geen bouten bij de motor, en van de kit heb ik niet iets over dat erop lijkt. Als het niet teveel moeite is; hoe lang zijn die bouten? Als je er eentje uit draait kan je die ook terug draaien zonder dat de boel verschoven is. NIET tussendoor proberen te vliegen...

Dank,

Hugo

Ik heb geen imbus kunnen vinden om hem los te halen... Ik heb wel een fototje voor je geschoten. Het onderste fototje is van de heli met mijn nieuwe GoPro 1080P camera
img9546.jpg

img9543u.jpg

Back