hk600gt first look

Heb nog geen enkele heli gehad die geen kuren vertoonde :rolleyes: (edit: bedenk me net, met de logo heb ik nog niks geks mee gemaakt, toch wel, heb een keer een rare riem gehad)

HK is best leuk spul, maar als ik zo'n 600 zou vliegen dan zou ik het stukken verder van me af doen dan normaal. En nog meer attent op rare geluidjes.

Wat ik gek vindt is dat iedereen het met de t-rex vergelijkt en dat die veel beter is en een betere keus.... is iedereen vergeten dat die dingen in het begin ook uitelkaar spatte??? Als ik aan align denk denk ik aan een brak merk wat wel verbeteren moest omdat de heli's niet bleven vliegen. Align is nu wellicht verder maar qua merk echt niet beter te noemen.

Wat ik gek vindt is dat iedereen het met de t-rex vergelijkt en dat die veel beter is en een betere keus.... is iedereen vergeten dat die dingen in het begin ook uitelkaar spatte??? Als ik aan align denk denk ik aan een brak merk wat wel verbeteren moest omdat de heli's niet bleven vliegen. Align is nu wellicht verder maar qua merk echt niet beter te noemen.

Daarnaast zie ik ook nog eens dat HK heli's sneller "evolueren". Hobbycity pakt wel onmiddelijk de zwakkere punten aan, het is een kwestie van tijd dat de HK heli's met hun enorme aantallen de kwaliteit van de Align's voorbij strefen ;) .

Greetz, Aldert

Qua merk wel, product is een ander verhaal.

Maar blijft wel, als de HK na een aantal revisies redelijk veilig is. Geen slecht oefenplatform voor een beginner. Houtenblaadjes erop en rond vliegen.

Mocht het dan serieus worden, align onderdelen passen erop toch?

Wie garandeerd dat de onderdelen van Align niet uit dezelfde fabriek komen? Align laat zijn spullen ook in China maken. Er zijn voorbeelden te over waarbij de A-merken alleen een eigen sticker erop doen.

Als ik 5000 alu 450's wil hebben dan heb ik daar ook mijn naam op staan. Dat zijn de kosten dan niet meer. Voor bepaalde dingen betaal je eenmaal meer omdat óf een naam van een A-merk erop staat óf omdat de service afhandeling beter georganiseerd is door een wereldwijd distributienetwerk (of beide ;)). Als zo'n duur netwerk er niet is, kom je makkelijk aan de prijzen die HC hanteert.

Neem als voorbeeld computermerken als Dell en Acer. Lange tijd afgeschilderd als B-merken omdat HP, Compaq, IBM etc. de markt bepaalden. Maar uiteindelijk zijn het nu stevige concurrenten van de eerder gevestigde A-merken en doen daar ook niet voor onder. My two cents... :?

Wie garandeerd dat de onderdelen van Align niet uit dezelfde fabriek komen? Align laat zijn spullen ook in China maken. Er zijn voorbeelden te over waarbij de A-merken alleen een eigen sticker erop doen.

Als ik 5000 alu 450's wil hebben dan heb ik daar ook mijn naam op staan. Dat zijn de kosten dan niet meer. Voor bepaalde dingen betaal je eenmaal meer omdat óf een naam van een A-merk erop staat óf omdat de service afhandeling beter georganiseerd is door een wereldwijd distributienetwerk (of beide ;)). Als zo'n duur netwerk er niet is, kom je makkelijk aan de prijzen die HC hanteert.

Neem als voorbeeld computermerken als Dell en Acer. Lange tijd afgeschilderd als B-merken omdat HP, Compaq, IBM etc. de markt bepaalden. Maar uiteindelijk zijn het nu stevige concurrenten van de eerder gevestigde A-merken en doen daar ook niet voor onder. My two cents... :?

Dat hele 'ze komen uit de zelfde fabriek' verhaal is inderdaad waar voor sommige kloons, maar niet voor de HK series. Dat zijn geen 1:1 kloons, je kan duidelijk zien dat zowel de HK450 als de HK500 van mindere kwaliteit zijn dan een echte Align, ook verschillen sommige onderdelen. Ik heb het HK500 onderwerp op Helifreak.com gevolgd, wat een rampending was dat. Align is ook niet perfect, dat hoor je mij niet zeggen, maar voor het prijsverschil tussen de kloon en de Align zou ik toch voor de Align gaan. Verder heb ik vernomen dat de Tarot kloons (250,450 en 500, helaas nog geen 600) direct bij Align vandaan komen. Dit is door Align gedaan zodat men geen 'neppe' kloons koopt, maar toch indirect nog het Align spul. Dan alsnog vind ik het kopen van een kloon niet rendabel, die super combos van Align met elektronica zijn best scherp geprijsd. Ook als je denkt aan eventueel verkoop blijft een échte Align wat meer waard.

Laatst bewerkt:
Het maakt ook niet bizar veel uit waar het geproduceerd wordt.
Het gaat er meer om wie het aanstuurt en technisch begeleid en hoe.
Hier in Nederland wordt ook enorm veel productiewerk uitbesteed in China.
Als het aan dezelfde kwaliteitsnormen moet voldoen, en de QC van hetzelfde kaliber is, dan heb je kwalitatief gezien gewoon een goed eindproduct.

Ik heb ook altijd zo mijn twijfels over die enkeling die wel een probleem heeft. Ik heb in het verleden heel wat rond geragd met autootjes (omdat ze niet lang genoeg bleven zweven overgestapt naar vliegtuigen) en zelden ging er wat stuk. Als er dan minder technische personen komen die nog geen 20 meter rijden en een halve auto de vernieling in helpen dan heb ik zo mijn twijfels of het wel aan het materieel lag. Zeker als je voor weinig zo'n "wrak" overneemt, uit elkaar haalt, goed in elkaar zet en vervolgens er net zo mee ragt als je eigen auto en er gaat ook niets stuk. Hoeveel procent is dus van de probleemgevallen te wijten aan menselijk falen en onkunde? :? ;)

Een oud hollands spreekwoord goedkoop is duurkoop,,, ha ha, maar ik vind wel dat voor die gene die nog niet het onderste uit de kan verwacht van zijn heli de HK versie's een goedkope oplossing is, zo kun je na een crash voor niet te veel geld lekker blijven knutselen.
Ik wou dat ik 2 jaar geleden voor deze prijzen kennis had kunnen maken met onze hobby, had ik behoorlijk veel geld kunnen besparen en had ik nu nog meer heli's aan de muur ;-)

Qua constructie doen de meeste heli niet veel meer af onder elkaar, denk dat de goedkopere merken wat minder zijn in het bijgeleverde bevestiging materiaal(schroefjes en lagers b.v.) maar carbon blijft carbon etc. Heb al aardig wat ervaring met align en het zijn prima heli's maar de schroefjes en lagers zijn ..... ut dit doet niets af aan de heli,een paar goede lagers e.d.en je hebt een super heli.

Dat is dus niet waar. Carbon, alu kunstof heb je in verschillende kwaliteiten. Dat het er beiden goed uit ziet wil echt niet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is als de materialen qua type gelijk zijn. Slecht carbon zal sneller slijten en zijn stijfheid kwijt raken.

Heb al aardig wat ervaring met align en het zijn prima heli's maar de schroefjes en lagers zijn ..... ut dit doet niets af aan de heli,een paar goede lagers e.d.en je hebt een super heli.
Uh, in die zin, als je boutje van je bladhouder breekt gaat toch echt je blad er vandoor. Lijkt me een redelijk vervelende situatie. ;)

Mijn ervaring is dat als een A-merk fabrikant een paar cent kan bezuinigen door goedkopere materialen die nog binnen de marges vallen, dan zal dat ook zeker gebruikt worden. Die marges vallen toch meestal redelijk binnen de specs van lage lonenlanden kwaliteit. :? (weglaten van een ringetje is kennelijk al vaak lonend).

Het carbonplaat van bijna alle heli fabrikanten komt volgens mij uit Azië...
Van twee weet ik het namelijk zeker :)
Dat daar verschillende kwaliteiten in zijn geloof ik ook wel.
Maar belletjes en blazen of de-lamineren kan je gewoon met je eigen ogen ontdekken.
Dat zijn de mogelijke zwakheden van carbonplaat.
Kunststof kan je ook redelijk beoordelen, maar dan moet je het wel zelf even stukmaken.
Aluminium legeringen en staal soorten zijn wat moeilijker te onderscheiden...

Laatst bewerkt:
oke dus net als de bij de 250 en 450 hk moet je een paar kliene dingen
vervangen .boutje en de schroefen van hk zijn niet van top kwaliet
deze heb ik vervangen en ik denk naar elke vlucht even alles conterleren
op haar scheurjes dit voor de vielighied en de meeste heile en onderdelen
komen vaak uit deze landen

oke dus net als de bij de 250 en 450 hk moet je een paar kliene dingen
vervangen .boutje en de schroefen van hk zijn niet van top kwaliet
deze heb ik vervangen ...

Hey Pierre,

vlieg je de HK 600 GT al dan?

Greetz, Aldert

Hey Pierre,

vlieg je de HK 600 GT al dan?

Greetz, Aldert

nee dat nog niet maar dit is de ervaring die ik heb met de andere twee
en dat ze allemaal van hk komen denk ik dat de kwaliet niet ander zal zijn
over ik ben er wel zeer tevrijde over toch zeker voor dat geld
ik kan neit oordelen over de hk 600
maar dat heb ik ook niet gedaan als je het goed heb gelezen

Hey,

thanks voor je reply. Ik had een stille hoop dat je hem al vloog. Lijkt me een erg leuke ragkist, vooral om deze zo el cheapo mogelijk op te bouwen ;) .

Greetz, Aldert

Back