HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Ik sta morgen om 05.00 op zodat ik er een paar méér per dag kan maken, want zo schiet het niet op;)

Discipline!

0500 uur wordt reveille geblazen! Soldaat Germt staat als eerste naast zijn brits - knopen gepoetst - lakens recht - kanonspoorten gezaagd.

Geen splinters? Geen splinters!

De maarschalk geeft soldaat Germt een oor en complimenteert hem met het strakke plankwerk - het gladde verfwerk en het Franse blauw:

full

Ga zo door, soldaat, en ge zult ooit een fraai model naast uw brits hebben staan.

Soldaat Sjors van de Bus kan niet anders dan goedkeurend toekijken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag je buren dan wel even in kennis stellen dat je morgen om 5 uur met de reciprozaag aan de slag gaat:rolling:

;)Buren zijn allemaal 80+ en hebben hun hoor apparaat uit:rolling::rolling::rolling:

Ik zet het hier even weg: nieuwe ontm. dag zat. 4 april 2015. (zie subforum)
Inschrijven nu al mogelijk; Jij ook Henk met je Victory, kan ik eens héééél goed kijken, en ik neem mijn schuifmaat mee!!!!!;)

nog 39 te gaan

13 poorten zitten er nu in, nog 39 te gaan
Moet zeggen dat ze dat bij de Victory van Caldercraft wel makkelijker hebben gemaakt hoor ;)

Hier moeten alle poorten middels een template (een papieren mal) op de romp worden afgetekend.
Daarna uitboren door een dubbele wand op het bovenste gun-deck.
Het onderste gun-deck is enkelwandig.
Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben met die extra blokjes balsa die op het onderste dek staan, geeft een goede sterkte van de beplanking bij het vijlen.

Er komen straks in alle poorten nog kozijnen natuurlijk, maar dat is voor later.

Ik hou er steeds de template weer bij ter extra controle, en ik vermoedt dat Henk een uiterst nauwkeurige digitale schuifmaat heeft, dus ik heb nog een extra malletje gemaakt, precies te grote van de poorten.
Als het malletje er PRECIES in past is de poort klaar.;)

full

full

netjes germt en de stofzuiger heeft vandaag ook weeral zijn werk kunnen doen :)

absoluut, maar het valt mee hoor, nog een groot voordeel is dat ik de ruimte waar d insteeklopen staan volledig had afgesloten, dus in het schip zélf is helemaal niks terecht gekomen.
Morgen weer snel verder, want ik wil de romp graag klaar hebben op 4 april 2015:rolling::rolling:

Heel slim, zo'n malletje. Met een rij geschutpoorten valt een afwijkende maat snel op.
Goed bezig, Germt.

Stuurboord zijde is nu voorzien van 26 openingen voor de geschutspoorten.
De onderste zijn iets groter, logisch, want daar staat zwaarder geschut (13 stuks 24 ponder.
De bovenste krijgen straks 13 stuks 18 ponder

Tevens eens gekeken hoe het er uitziet met de kozijntjes, dus even een dry-fitje op een poort.
Daar ga ik me nu eerst maar eens mee bezig houden aan deze kant, is een welkome afwisseling bij het boren en vijlen

full

full

Back