HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Germt, 17 dec 2013.

  1. Germt

    Germt Guest

    Ik heb hier ALLES op z'n kop gezet, mijn hond dacht dat we gingen verhuizen!!!!!
    En bij de winkel in Engeland hebben ze alleen schaal 1:72:confused:
    Dus maar even een mailtje gestuurd.
    Anders moet ik :bad-words:één poort gesloten maken:eek:nweer: en daar baal ik goed van.
     
  2. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.127
    Locatie:
    Roosendaal
    hoe groot moet die zijn Germt, ik heb er nog een aantal over.

    oei nou steun ik de tegenpartij, zal dan maar een boobytrap voorzien :)
     
  3. Germt

    Germt Guest

    Dank Jan, maar de moeilijkheid zit hem in het vinden van een identiek model, de monding van dit geschut is iets anders dan de modellen die ik gezien heb.

    [​IMG]

    Heb een mailtje gestuurd naar Cornwall met de vraag of ze los te krijgen zijn, dus op hoop van zegen:)

    Ik heb vandaag álle kanonnen aan de stuurboord zijde uit gericht, en de gaten voor de onderste rij in de blokken geboord.
    Nu staan ze allemaal mooi in lijn.
    Kunnen nu weer allemaal in de doos, en gaan we morgen aan de andere kant beginnen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Ben je dat kanon verloren of te weinig gehad ?
     
  5. Germt

    Germt Guest

    Nee, verloren, ik heb er namelijk 26 gezwart, zal de vorige overleden bewoonster van mijn woning wel zijn.
    Laatst met het onweer kan het zijn dat er ergens het licht uit gaat.
    Bij mij gaat het aan :confused:
    Maar ik zie dat ze in deze schaal en afmeting en uitvoering niet te krijgen zijn.
    Er zit verschil tussen de bovenste en de ondeste stukken.
     
  6. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Misschien moet je een keer bij Sjors op visite gaan en daar de bouwdoos eens van dichtbij bekijken hij schijnt hetzelfde schip te bouwen, misschien vind je hier wel wat. :p:p
     
  7. Germt

    Germt Guest


    Hihihihi, als vergelding voor het bijna meenemen van mijn steun in Duizel :cool:
     
  8. PuchForLife

    PuchForLife

    Lid geworden:
    5 jun 2013
    Berichten:
    382
    Hoe ben je het kannon kwijt geraakt je had toch alles dicht gemaakt achter de poorten?
     
  9. evo70

    evo70

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Gouda
    Je zou ook een malletje kunnen maken en er eentje gieten!
    Is dan alleen wat lastiger om het in de juiste kleur te krijgen als de anderen.
    Of iemand zien te vinden met een draaibank die er eentje uit messing kan draaien.
     
  10. Germt

    Germt Guest

    Klopt, hij ligt ook niet in het schip gelukkig.
    Maar kan hem simpelweg niet vinden.
    Ik heb zelfs de stofzuigerzak open geknipt, maar nada, nik, noppes:mad:


    Ed, dat is ook een optie, maar ik heb geen idee of ziets excact nagemaakt kan worden, ik heb er geen b.. verstand van.
     
  11. evo70

    evo70

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    252
    Locatie:
    Gouda
    Hoorde vandaag een tip om een mal van klei te maken. gewoon een bestaand kanon in de klei drukken (2 delen uiteraard) talkpoeder in de mal strooien en dan vol gieten met wax (weet alleen niet of de wax gaat vervormen met b.v. warm weer)
    Ik meende ook dat iemand hier eens een filmpje geplaatst heeft over mallen maken waarbij ook maïzena gebruikt werd. Wie o wie was dat ???
     
  12. Germt

    Germt Guest

    Dank voor de tip Ed. (meen ik écht hoor)
    Maar ik ga écht géén wax loop in mijn schip zetten, dat verschil ga je toch blijven zien.
    Ze moet echt van messing zijn, zodat ze gezwart kan worden zoals de andere lopen.
    Ik maak dan liever een voorste óf achterste luik dicht, en dan aan de muurkant waar ze komt te staan.

    Maar eens kijken of ik er in Engeland nog een kan bemachtigen, of iemand moet in staat zijn om mij een keer te helpen om voor mij een exacte copie te draaien.
    Maar dan moet je wel een goeie draaibank hebben natuurlijk;)
     
  13. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Sorry maar dit kan niet.
    Groetjes,
    Houtworm der 1e klasse
     
  14. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Das balen Germt (meen ik ook echt ;))
    Ik vroeg me trouwens bij jouw foto af of de onderste rij lopen niet te ver naar beneden gericht staan? Niet dat je me hoort klagen hoor, 't geeft alleen zoveel geplons :D
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Nee hoor, vertekend een beetje omdat op die hoogte de romp ter hoogte van de loop sterk naar binnen loopt, maar ze staan precies horizontaal, en ze zitten nog los, bij het vastzetten komen ze een fractie omhoog.
    Kunnen de Hollanders weer de benen nemen

    Ik heb ook maar een mail naar de fabrikant gestuurd, en eerlijk aangegeven dat ik er een kwijt ben, misschien zijn ze daar genegen iets te doen voor een eerlijke jongen (met af en toe een grote bek )als ik;)
     
  16. Germt

    Germt Guest

    Vanochtend een paar poorten aan de bakboordkant gemaakt, doe dat om bekende redenen rustig aan.

    Ook kwam tot mijn verbazing mijn touw uit Duitsland al binnen.
    Ik had van tevoren al eens naar de ervaringen van anderen gekeken, en er zit inderdaad iets rek in.
    Het blijkt, en dat heb ik zelf ook even geprobeerd, dat er maar weinig spanning nodig is om het touw strak te zetten.
    De ervaring van anderen leert, dat het dan ook zo blijft, dus gaat na verloop van tijd niet slap hangen.
    Inderdaad je moet het even fixereren zodat het niet uit elkaar rolt, maar dat gaat prima met een druppeltje lijm

    Even ter illustratie;

    [​IMG]
    Touw van Corel


    [​IMG]
    Touw van Morope

    Ik heb nu meer dan voldoende voor mijn takels en broekingen van mijn totale geschut.
    De rest zal nog wel een jaar duren.
    Het is i.i.g. zeker dat dit touw er op gaat komen.
    Dus nu steeds een kleine bestelling plaatsen, merk je er niet veel van:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Zeker een wereld van verschil.
    Echt mooi touw dat Morope,even onthouden.:cool:

    Groetjes,
    Houtworm der 1e klasse
     
  18. paulbo

    paulbo verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    657
    Locatie:
    Utrecht
    Wat een gigantisch verschil, Germt. Ik ben al bijna om; morope wordt het.
    Gr. Paul
     
  19. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik ben zelf niet zo,n voorstander van kunststof draad, maar eerlijk is eerlijk de broeking ziet er wel een stuk beter uit. Voor de kanonnen is het dus goed te gebruiken.
     
  20. Germt

    Germt Guest

    Ik had daar ook mijn bedenkingen over Piet.
    Gaf mij een beetje een "plastic" idee.
    Maar het ziet er werkelijk zéér echt uit.
    En dan ja, zei....d als ik ben als het om schaal gaat, doordat dit touw niet pluist e.d. lijkt het allemaal nog beter op schaal ook met die mooie zichtbare slag er in.
     

Deel Deze Pagina