HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Balen; valt wel mee hoor, is de eerste laag en die wil ik als oefening graag authentiek hebben.
Feitelijk is dat helemaal niet nodig, als er maar en mooie strakke romp uitkomt als basis voor de tweede laag.
Ik volg een Victory op MSW, en die eerste laag is ook snel dichtgemaakt en daar schrik je van, maar de rest......... subliem:cool:
Ik denk dat ik Aggy 19 april thuislaat, ik schaam me dood met mijn grote bek zo nu en dan;)

Komt mijn Victory dan misschien toch nog op een tafel te staan in plaats van op een bierviltje.;);)

(gewoon meenemen Germt als ik 180 km moet rijden wil ik ook wel wat ziet.)

Ze komt wel mee hoor, ik heb alleen tegen alle regels in een insteker aan de boeg moeten plaatsen om weer in de juiste lijn te kunnen komen.
Ik was gewoon te vroeg gaan verjongen:(
De 2e laag zal in ieder geval een stuk makkelijker gaan.
Maar ze zal er stralend en glad uitzien uitzien.;)

Leggen wij onze lat ter hoogte van de grote ra, Germt gaat niet voor minder dan de grootbram-ra.

Ik denk dat we die op jouw schip maar grootGermt-ra moeten noemen!:D

Zoals ik aangaf in Henk zijn topic was ik op zoek naar een punik/brei forum, maar die bestaan niet, dus ben ik wel gedwongen om met mijn Agy verder te gaan;)

De voorste helft is nu aan beide zijden volledig beplankt, en het geheel is zonder bulten of zonken.
Nu nog een stukje aan de achterkant en ze is dicht:cool:
(Foto's als ze klaar is)

Het beplanken van het achterdeel gaat langzaam maar gestaag.
Terwijl de planken drogen, de uiteindelijke voet voor Aggy vandaag helemaal afgewerkt.
Ik heb beveiliging geregeld
full

Ik had nog 2 angstaanjagende ridderkoppen in messing die perfect op de steun passen.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een schitterende voet Germt, een beauty! Hoe kom je aan die gegraveerde naamplaat? Ik heb er een besteld voor de Prince bij een leverancier in Barneveld :rolling: maar kreeg die van de Royal Sovereign. Hoewel per post teruggestuurd en gereclameerd lijkt ruilen vooralsnog geen optie want een reactie blijft uit.

De naamplaat heb ik bij een graveur in Breda laten maken.
Daar kon ik in overleg met de graveur de lay-out bepalen. :cool:
Vervelend dat er wéér een vervelende reactie uit Barneveld komt:(

Hoi Germt,

Ik heb al een tijdje je topic niet gezien. Was erg druk met school.
De vooruitgang die je hebt geboekt ziet er geweldig uit!!
De voet ziet er fantastisch uit. Zelf besteed ik weinig aandacht aan de voet en meer aan de boot zelf ;)

Groet :D
Nick

Ik had al laten weten dat ik de standaard erg mooi vind, maar de kopjes maken het echt af!

Back