Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet 4 bij-bootjes bouwen, 1 inmiddels bekend, 2 waarbij ik de keus heb om ze op de boothouders te leggen (omgekeerd, dus met de kiel naar boven) of ik kan ze in de davits hangen aan weerszijde van het poopdek. Daar denk ik nog over. En 1 achter de spiegel die aan de kraanbalken komt te hangen op het achterschip.Dit wordt ook steeds mooier Piet. Je zal nog wel wat werk hebben aan de sloepjes. Dit scheepje heeft er wel een paar.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: Op het achterdek staat een lier? Ik vermoed voor een van de sloepjes? Blijft deze metaalgrijs of ga je dit ook nog een likje verf geven?
Ik moet 4 bij-bootjes bouwen, 1 inmiddels bekend, 2 waarbij ik de keus heb om ze op de boothouders te leggen (omgekeerd, dus met de kiel naar boven) of ik kan ze in de davits hangen aan weerszijde van het poopdek. Daar denk ik nog over. En 1 achter de spiegel die aan de kraanbalken komt te hangen op het achterschip.
Wat je vraag betreft; eigenlijk heb ik de lier zelf metaalgrijs geschilderd om zodoende te laten zien dat die onderdelen van metaal zijn en niet van hout. Welke kleur zou jij de lier gegeven hebben?
Da’s een mooi compleet dek geworden, Piet.De laatste kleinigheidjes afgerond wat de dek details betreft;
2 ringen en 2 klampen op het poopdek,
Bekijk bijlage 508016
6 klampen aan de verschansing, (ik heb de klampen uit de kit walnoot geschilderd en gewoon gebruikt), waarvan er 2 te zien zijn op de foto,
Bekijk bijlage 508017
Vervolgens begonnen met het beplanken van de sloep die aan dek komt te staan tussen de 2 luiken,
Bekijk bijlage 508018
het bootje is best wel groot als het aan dek staat,
Bekijk bijlage 508019
en het hele plaatje met alle dekken compleet op het bij-bootje na,
Bekijk bijlage 508021
Dank je wel JaapPrachtig stukje modelbouw.
Vriendelijk groet,
Jaap Smith