HMS Diana Caldercraft (Flying Scotsman)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zit de lat iets te hoog ter hoogte van de 3e geschutspoort, maar dat kan optisch bedrog zijn door de camera.
Kijk er eens langs op ongeveer 15° vanuit de boeg. Of verwijder eens alle nageltjes tussen de 2e en 6e geschutspoort en kijk of de lat een natuurlijker verloop wil volgen. Je kan best het nageltje tussen de 1e en de 2e poort laten zitten en alle nageltjes naar voor verwijderen, met uitzondering van die op het uiteinde. als het stuk tussen poort 3 en 6 naar beneden wil, dan is het mogelijk dat het stuk tussen boeg en poort 1 een beetje naar boven wil, waarbij de zeeg in dat stukje iets minder uitgesproken wordt.
Tja, "revettenteller", weet je wel :)

Laatst bewerkt:
Herman ik ben er blij mee hoor (revettenteller). :). Je hebt ( weeer) gelijk:rofl:

onderstaande foto toont wel een verschil bovenste foto is oude situatie en onderste de nieuwe. Teven andere zijde ook aangepast.

41048C94-83CA-431F-943E-332E4BE56E2E.jpeg
3E215C2D-8234-4F98-8F21-36E26BC5919E.jpeg

Goeie keus! Geeft echt meerwaarde aan je model. Leuk dat je zo vlot gaat. Ik wacht op het moment dat je me inhaalt :)
Dank je

Dan kun je lang wachten denk ik:):rofl:, ik heb de Victory ook nog staan die vraagt ook om aandacht.
Als de tweede beplanking er op zit gaat mevr Diana weer ff onder het doek ;)

Het verloop van de gangen is inderdaad een beetje apart, alhoewel ze er wel allemaal mooi strak opzitten. Dat komt omdat je iets te vroeg bent begonnen met het beplanken vanaf de kiel en daar te ver mee door bent gegaan. Als je verder was gegaan met beplanken vanaf de bovenkant richting de kiel en je latten bij de boeg had verjongt dan had het er net iets beter uit gezien. Maar zoals je al laat weten, komen er nog koperen plaatjes op, dus geen man over boord... Het beplanken van een romp, zeker op zo'n groot model als de Diana is voor niemand een makkelijke opgaaf .
Op tijd verjongen is toch wel een must en vooral je tijd er voor nemen, ik kan het niet vaak genoeg zeggen (schrijven), geduld is het sleutelwoord voor dit soort werk ;).

Succes met het aanbrengen van de koperen plaatjes, is ook niet echt eenvoudig...

Piet ik ben een aparte man :D dus ook garant voor aparte dingetjes ;)
Maar je hebt gelijk !. :)

Dank je voor de informatie, heb inderdaad lang zitten twijfelen hoe het moest lopen en kwam ook tot de ontdekking dat ik te ver was doorgegaan vanaf de kiel. Kan aan de kant die nog gedaan moet worden nog herstel plegen maar dat zal het verschil van de twee kanten zeker zichtbaar maken. Met andere woorden ik moet doorgaan op de ingeslagen weg, met het geluk van de koperen plaatjes aan mijn zijde .

zal het verschil van de twee kanten zeker zichtbaar maken
Tenzij je je model opstelt zoals ik gedaan heb, is toch maar 1 zijde goed zichtbaar. Een licht afwijkende werkwijze aan de andere kant gaat zelfs dan niet direct opvallen, omdat je moeilijk tegelijkertijd beide zijden kan bekijken.

Tenzij je je model opstelt zoals ik gedaan heb, is toch maar 1 zijde goed zichtbaar. Een licht afwijkende werkwijze aan de andere kant gaat zelfs dan niet direct opvallen, omdat je moeilijk tegelijkertijd beide zijden kan bekijken.
Herman daar heb je wel een punt, en zelfs gelijk:koud:. Je kunt inderdaad nooit beide kanten te gelijk zien.. Ben nu bezig met de eerste latten dus ga voor de new optie.

En Henk, bezig met de laatste loodjes ;);)

En dan hoop ik dat je dit verslag weer vlug oppakt want deze mag best wel weer gezien worden als ik zo naar je laatste foto's kijk die je mij stuurde:
D5E6318D-D2E1-49D6-BCF7-F4C29A825395.jpeg

912940B6-EFC3-478F-B9DC-CB971D44B44C.jpeg

AE89AC40-C529-4FB9-ABA0-5468D0456964.jpeg

Dus ik (en ik denk met mij vele anderen) hoop dat de @Flying Scotsman weer snel hier op het forum te zien is............
Gr Koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back