Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Even een heel korte post gewoon omdat ik het zelf een briljant idee vond en misschien heeft iemand er nog iets aan. Ik wilde op het geschut de sluitringen achter de bouten (?) simuleren en nu heb ik het volgende bedacht. Ik heb messing spelden met ronde kop gekocht, die stop ik in de draaitafel en hou daar heel kort een vijltje bij en zie hieronder het resultaat. Ik vind het perfect!
Deze keer was het wel heel lang geleden dat ik iets plaatste. Grotendeels omdat er niet heel veel gebeurde. Maar nu weer wat vorderingen. Eindelijk het eerste geschut in elkaar gezet. Het is allemaal nog niet perfect, maar ik moet er tien. Dus hopelijk wordt het steeds iets netter.
hier het eerste resultaat. De stelkeg moet ik nog iets mee doen. Waarschijnlijk wordt die ook gewoon rood. En ik moet de handvatten er voor nog draaien. En natuurlijk de boel optuigen.
De delen zijn dus niet aan elkaar gelijmd, maar met pennen en afsluitringen verbonden.
Ik zal later wel wat andere foto’s plaatsen van de onderkant
Prachtige details en zeker op deze schaal. Petje af. De stelkeg gewoon rood maken lijkt me wel voor de hand liggen toch? Leuk dat je verder gaat met de bouw.
Klopt de schaal is 1:64. Om een idee te geven van bijv. het kettinkje hier een foto. Elk streepje is 1mm. De totale lengte is dus zo’n 8mm. Het is een heel gepriegel inderdaad. Het is eigenlijk nog steeds voor de schaal iets te groot. Maar een kleinere ketting kon ik niet vinden. De dikte van het pinnetje is 0,5mm
de pinnen in de wielen heb ik gemaakt van messing spelden. Het kopje sla ik plat en daarna vijl ik ze in de gewenste vorm. Hieronder fotootje van de verschillende stadia.
De spelden zelf zijn iets te dik, daarom draai ik ze in de laatste stap nog iets dunner met een diamantvijltje en de speld in een dremel.
Goed om te zien dat je weer aan de Diana werkt Eduard, je maakt echt mooi werk van het geschut . De verhoudingen op schaal zijn eigenlijk op ieder model wel een beetje een probleem en met name de kanonnen zijn vaak te groot, evenals het beslag, anders zou het nagenoeg niet te bewerken zijn. Maar dan is het de kunst om er toch iets moois en bijzonder van te maken en daar slaag je
op deze manier behoorlijk goed in
Hier nog een fotootje van de onderkant. Daar zijn de ringetjes die ik heb gemaakt goed te zien. De ringetjes lijm ik vast. Daarmee wordt het geheel stabiel.
Overigens heb ik wel alles moeten nummeren en bij elkaar houden want de gaten in elke as en elk rolpaard zitten natuurlijk net anders. Het past dus allemaal maar op één manier. Maar stevig is het wel.