HMS Fly 1/64 Hybride

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Bitchin, 29 nov 2012.

  1. Bitchin

    Bitchin

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    167
    Germt, AD
    Ik ben momenteel een aantal engelstalige thesissen aan het doorlezen van een aantal amerikaanse studenten (promovendus) van een nautisch archeologische universiteit. Daarin worden een aantal scheepswrakken en reconstructies behandeld. Leerzame maar moeilijke kost daar engels nu niet mijn favoriete taal is.

    met de Fly ben ik momenteel aan het beplanken (de tweede beplanking), maar ben net zoveel aan het slopen als monteren, omdat ik bij het maken van het proefbergoutstukje een denkfout heb gemaakt. Het deel van het onderwaterschip wat wit wordt, doe ik met lindehout, de zichtbare delen met noten. Dit gaat langzaam en foto's : " weer een plankje" daar zitten niet veel mensen op te wachten
     
  2. Bitchin

    Bitchin

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    167
    Toch even laten zien waar ik mee bezig ben, ondanks allerlei andere zaken toch de romp dicht gekregen
    Het ziet er uit als een IkeaLaminaat en ik heb niet alles volgens de regels gedaan omdat ik de boel toch wit schilder.
    Ook de berghouten zijn gemaakt, het patroon is nog zichtbaar, ik laat het een beetje ruwer omdat ik na het schilderen toch het effect wil blijven behouden en dat is met het onderwaterschip net zo. het effect van de spanten vind ik wel mooi geworden. Volgende taak is het netjes maken van de gunports. Ik heb de beide dekken er weer vanaf gesloopt, dingen zitten voornamelijk ik de weg. Daarna het dek afmaken inclusief de boarding.

    Goed een paar plaatjes

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina