Update 61,
Deze week een lange update omdat het maken van onderdelen klaar is en alles samen gemonteerd kan worden.
Op foto's van de Victory ontdekte ik een kazenkast inde etensvoorraadkamer. Die kan natuurlijk niet ontbreken.
Foto: De kazenkast in de voorraadkamer op de Victory.
Foto: Mijn kazenkast en ter plaatse in het model.
Foto: In de voorraadkamer verdeelt de steward de kazen in stukken en komt een matroos een kan drank halen.
Verder ontdekte ik dat de twee hanging magazines met kardoezenstellingen van binnen niet wit geschilderd zijn, maar bekleed met koper. Tegen vonken en ratten.
Het is moeilijk te zien maar ik kon het niet laten om ze ook te bekoperen. Die magazines zitten voor de helft in het ruim en voor de helft op het orlopdek. Uit beide delen heb ik de kardoezenstellingen losgemaakt en daarna het magazine bekoperd.
Foto: Onderkant van orlopdek met de bovenkant van de twee hanging magazines die bekoperd moeten worden.
Foto: Deel van hanging magazine in orlopdek van onder gezien, voor en na bekoperen.
Foto: Bekoperde magazines met kardoezenstelling teruggeplaatst.
Vóór het vastzetten van de structuren op het voordek moeten de onderdelen van de timmermanswerkplaats worden gemaakt omdat die niet van bovenaf geplaatst kunnen worden.
In de werkplaats staat o.a. een voorraadrek voor hout.
Foto: De timmermanswerkplaats op de Victory.
Foto: Fabricage van de houtstelling. 18 x 25 mm.
Van boven naar beneden:
1. Tekening op schaal.
2 en 3. Latjes van 1x1 mm op papier gelijmd.
4. Van papier losgehaald en schoon geschuurd.
5. Rek samengesteld.
6. En voorzien van hout.
Verder nog meer inventaris voor de werkplaats.
Foto: Schragen met een bewerkt blok hout.
Foto: Boven: Fabricage van timmermansgereedschap. Midden: Gereedschap “opgehangen” tegen de wand, van onderaf gezien. Onder: Werkbank met gereedschap eveneens van onderaf gezien. Zo is het beter te zien dan van boven.
Nadat alle details aan de structuren zijn bevestigd is het geheel op het dek vastgezet. De werkplaats ziet er dan van boven als volgt uit:
Foto: Timmermanswerkplaats. De foto van de werkplaats op de Victory zelf is genomen door de deur links boven. Het een en ander moet herkenbaar zijn.
Vervolgens is het geheel op het dek vastgezet en is de verlichting aangesloten.
Foto: De structuren op het orlopdek vastgezet. Hier is ook het effect van zwarten van de dekbalken goed te zien. Door ze te zwarten is het onderliggende beter te zien.
Nu ook de verlichting is aangesloten kan ik niet nalaten een sfeerfoto te plaatsen.
Foto: Het orlopdek “bij nacht”.
Wordt vervolgd.