Update 74.
Op de victory staat bij elk kanon o.a. zo'n rode kist met logo. Er zitten twee kardoezen met kruit in. Deze kisten moeten dus ook op de kanonsdekken komen.
Foto: Links een kardoezenkist op het dek en rechts een kist uitvergroot.
Van de rechter afbeelding heb ik mijn zoon een rechthoekige afbeelding laten maken. Hij is op de PC iets handiger en sneller dan ik.
Die heb ik daarna 30 keer afgedrukt op 5x7 mm, uitgeknipt en op een lat van 4x5 mm geplakt.
Foto: Lat met aantal kisten.
Daarna losgezaagd, haaks geschuurd, geverfd en met viltstift scharnieren op getekend.
Foto: Afgewerkte kardoezenkisten. Eén per kanon.
Verder heb ik enige structuren op het dek afgewerkt en aangebracht. Enkele kanonnen op een rolpaard gezet en die mogen voor de sier ook op de foto.
Foto: Op het dek zijn twee betingen aangebracht met twee luiken ertussen. Vooraan ligt de omlijsting van het luik en het trapgat nog los. Daar heb ik een probleempje mee.
De afstap van de trapomlijsting naar de eerste trede is nogal groot uitgevallen. 8,5 mm dus 61 cm in het echt.
Foto: De afstap naar de eerste trede is wat groot en bestaat uit van boven naar beneden: Dikte trapomlijsting, dikte van het dek, ruimte tussen dek en dekbalken, afstap vanaf orlopdeck.
Er blijkt een duidelijk ruimte te zitten tussen de onderkant van het dek en de dekbalken van het dek eronder. Het een en ander sluit dus toch niet zo mooi op elkaar aan.
Deze grote afstap is alleen op te lossen als ik voor het orlopdeck de vier trappen eruit sloop en er nieuwe voor maak. Die moet ik dan uitlijnen naar de bovenkant van de trapomlijsting van het bovenliggende dek. Dan moet de scheiding tussen de dekken onder de bovenste trede komen. Het bovenste dek, in dit geval dus het uppergundeck heeft dan nog één trede en de rest van de trap op het dek eronder.
Daar moet ik nog eens goed over nadenken of dat de moeite waard is en of het een verbetering zal zijn.
De mening van andere bouwers is welkom. Is dit storend of niet?
Wordt vervolgd.