Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hans van de fa Kolderstok helpt je wel uit de brand, heeft denk ik nog wel wat plankjes liggenMooi Henk. Het is echt meer "relief" lees 3d wat je zegt, vergeleken met de foto van de situatie eerst. Was het geen geëtst metaal geloof ik? Dit ziet er veel mooier uit. Ik ben halverwege de Peregrin. Volgens mij ga ik het niet redden met de geleverde plankjes... ook dat nog.
Ja, ik zal hem mailen als het eind in zicht komt. Ga nog ff goed rekenen, maar ik weet dat ik een paar plankjes ga verprutsen (verjongen aan de verkeerde kant, dat soort dingen) dus...Hans van de fa Kolderstok helpt je wel uit de brand, heeft denk ik nog wel wat plankjes liggen![]()
Tja, het is maken van keuzes, wat vind je mooi en wat niet.Hoi henk dit probleem ga ik natuurlijk ook tegen komen afgezien we dezelfde bouwdoos hebben dus alvast bedankt.
Tegen de tijd als ik hier aan kom ga ik maar eerst naar de originele kijken en proberen dat dan zo na te kunnen maken.
Grt Reinier
Tja, het is maken van keuzes, wat vind je mooi en wat niet.![]()
Optie 3, de etsplaat in 6 stukken snijden elk stuk licht rond plooien en de naden afwerken met heel fijne latjes?
Bekijk bijlage 408362 Bekijk bijlage 408363 Bekijk bijlage 408365
Nee die zijn te dik, gekochte 1x1 mm latjes en zelf gezaagde latjes 1x1 mmDit is nogal bewerkt allemaal
Heb je hier voor lucifers stokjes voor gebruikt?.
Grt Reinier
Nee die zijn te dik, gekochte 1x1 mm latjes en zelf gezaagde latjes 1x1 mm
Hoi ReinierBehalve dat je het spaanplaat ziet dan![]()
Hoi Reinier
Waar zie jij die spaanplaat?
ik ben allergisch aan zichtbare MDF, spaanplaat, multiplex, ik heb zelfs de rolpaarden hermaakt ik massief hout omdat ik geen spaanplaat wil zien.
De raampartijen zijn messingplaat, licht gepatineerd door de lange bouwtijd, en die 3 verticale witte lijntjes rechts zijn latjes van 1 x 1 mm.
Als er neg ergens een biesje multiplex zou te zien zijn, dan is dat later nog bekleed.
De enige spaanplaat die in mijn hobbyruimte binnen mag, is mijn werktafel.![]()
Ik geloof niet dat dit eenvoudig gaat worden, dat had je beter bedacht voordat je ze er op had gezet... Op het model van DeAgostini zijn dit allemaal losse ornamentjes van gegoten metaal, die dus al een sierlijke vorm hebben, ballusters worden ze genoemd als ik het goed heb. Je had bijv. de stijltjes in het midden wat smaller kunnen vijlen of zo waarmee je al een wat sierlijkere vorm creëert, maar omdat nu nog te doen dat is bijna niet mogelijkZit er aan te denken om de stijltjes iets meer vorm te geven , weet echter niet helemaal zeker hoe. Hebben jullie nog tips of ideeën
Het worden inderdaad balusters genoemd, die zouden ook in de bouwdoos moeten zitten op een messing plaat, maar helaas was het alleen maar een dun bewerkt 1mm houten plaatje (met een laser), nauwelijks opstaande randjes en sierlijke vormen.Ik geloof niet dat dit eenvoudig gaat worden, dat had je beter bedacht voordat je ze er op had gezet... Op het model van DeAgostini zijn dit allemaal losse ornamentjes van gegoten metaal, die dus al een sierlijke vorm hebben, ballusters worden ze genoemd als ik het goed heb. Je had bijv. de stijltjes in het midden wat smaller kunnen vijlen of zo waarmee je al een wat sierlijkere vorm creëert, maar omdat nu nog te doen dat is bijna niet mogelijk. Het ziet er zo evengoed ook al mooi uit.
Je zou ze er dan weer vanaf moeten halen. Zo is moeilijk. Ze vervangen door cocktailprikkers die je mooi vorm geeft met een vijltje. Je doet de prikker in de dremel en draaien als het een draaibankje is. Met kleine sleutelvijlen reliëf aanbrengen. Het ziet er nu ook goed uit. Maar snap wel dat je het overweegt. Maak eens een proefreling hoe het uitpakt.