HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
4750AAC7-8438-4EE0-867B-8F9F04099A75.jpeg

Van mijn model of van de echte?

Moeilijk om nog goede foto's te nemen van bovenaf met het want op zijn plaats.
Na een zoektocht in mijn archief volgende foto's gevonden. hoop dat het dit is wat je bedoelt.

IMGP4028 uitsnede.jpg IMGP3997 uitsnede.jpg IMGP3978 uitsnede.jpg IMGP3892 uitsnede.jpg
IMGP4098.JPG
13.jpg

Hopelijk heb je hier wat aan.

Heel mooi uitgevoerd. je kan misschien aan de buitenzijde, tegen de paaltjes aan de zijreling, een latje plaatsen, zodat je niet tussen de 2 horizontale latten kan kijken. In het echt is dat ook zo.

Heel mooi uitgevoerd. je kan misschien aan de buitenzijde, tegen de paaltjes aan de zijreling, een latje plaatsen, zodat je niet tussen de 2 horizontale latten kan kijken. In het echt is dat ook zo.
Herby, je hebt helemaal gelijk:). Daar heb ik ook al naar zitten kijken, ik maak een latje achter de paaltjes tussen de liggers hiervan. Dan is het een geheel en valt het niet op.
Dus dan maar ff wat schuren, schilderen en plakken. Het moet zo mooi mogelijk worden

Heb dit even gevolgd, dit is mooi gedaan. Je zou nog een juffer kunnen afvlakken en tussen dat door voertje kunnen aanbrengen Net als bij het echte schip. Maar dit is echt vakwerk tot nu toe en ook leuk hoe je dingen oppakt.

Heb dit even gevolgd, dit is mooi gedaan. Je zou nog een juffer kunnen afvlakken en tussen dat door voertje kunnen aanbrengen Net als bij het echte schip. Maar dit is echt vakwerk tot nu toe en ook leuk hoe je dingen oppakt.
Ja Stephan, zo gaat dat.van de meesters moet je het leren Hier zitten zoveel vaklui die deze hobby tot in de puntjes beheersen, ware leermeesters :worship:.

Stephan, ik snap niet helemaal wat je bedoelde met juffer afvlakken en doorvoertje

A33DFF9C-CE08-4B71-BBE9-91C07FEA42BE.jpeg

Een juffer blok wat je voor het want gebruikt ziet er ook uit als een houten wiel, als je hem plaater schuurt aan beide kanten ziet hij eruit als een geleide wiel dat daar ertussen kan om zo de geleider te suggeren die er in werkelijkheid zit

Vandaag de kanonluiken gezaagd , is het verstandig om deze als laatste te plaatsen?
Omdat er nog veel werk is op de dekken ben ik bang dat er weleens een luikje kan sneuvelen .

image.jpg

Ik heb ze geplaatst als de romp en het dekmeubilair zo goed als af was, en inderdaad bij het knopen van de weeflijnen durft er al eens eentje achter een luikje haperen.
Geen haast dus, het kan wachten.

Hans en Herby dank voor jullie antwoord,

voor het dekmeubilair heb ik ook beits nodig welk merk gebruiken jullie hiervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back