HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff weer een update,
werkzaamheden wat schilderwerk, rolpaarden aangepast en kanonnen alsnog gepatineerd. Deze laatste stemt mij niet tot tevredenheid, lijken grijzig en niet zwart. Vraag is echter, kun je over gepatineerde objecten heen schilderen.
7DADE00C-BFE7-4B98-8586-A2BDBFEDA580.jpeg

Als je alles goed gereinigd en ontvet hebt voor het patineren, denk ik dat je er wel over kunt schilderen. Maar waarom zou je dat doen patineren doe je juist om niet te schilderen...? Je geschut ziet er zo goed uit, een mooie natuurlijke uitstraling:thumbsup:

Als je alles goed gereinigd en ontvet hebt voor het patineren, denk ik dat je er wel over kunt schilderen. Maar waarom zou je dat doen patineren doe je juist om niet te schilderen...? Je geschut ziet er zo goed uit, een mooie natuurlijke uitstraling:thumbsup:
Dank je wel Piet, het is de eerste keer dat ik patineer en weet (wist)eigenlijk niet hoe het eind resultaat er uit moet zien. Ik leefde in de veronderstelling dat het echt geheel zwart moest zijn.

Ik leefde in de veronderstelling dat het echt geheel zwart moest zijn.
Henk,
De vroegere zwaardere stukken waren van brons, en wanneer dit oxideert/patineert wordt het heel donkerbruin/zwart met een grijze ondertoon. Eigenlijk precies zoals de kleur nu geworden is.

Edit: en wil je het toch schilderen, dan even met een kunststof schuurpadje ruw maken en je verf hecht prima.

Henk,
De vroegere zwaardere stukken waren van brons, en wanneer dit oxideert/patineert wordt het heel donkerbruin/zwart met een grijze ondertoon. Eigenlijk precies zoals de kleur nu geworden is.
Ok, dit wist ik niet.
Ik ben ook nog “ zo groen als gras”;)

Netjes.
Ga je nog iets doen aan dat witte draadkleurtje?.
Ik had eens gelezen dat je het in thee dompelen dat het dan een betere kleurtje krijgt maar zou dit eerst met een kort stukje proberen.

Grt Reinier

Netjes.
Ga je nog iets doen aan dat witte draadkleurtje?.
Ik had eens gelezen dat je het in thee dompelen dat het dan een betere kleurtje krijgt maar zou dit eerst met een kort stukje proberen.

Grt Reinier
Nee , ik laat het zo.
Op de foto lijkt het wit maar is beige van kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back