Hobao Hyper 10SC-e

Het kan verschillende redenen hebben.
Maar de meest waarschijnlijke is dat je armen "binden".
Haal je schokdempers los en doe je armen op en neer, geeft dit wrijving dan "binden" je armen te veel.
Dit kun je verhelpen door de gaten in die armen een beetje te ruimen met een boortje dat net past of een reamer.
Is dit niet het geval dan kun je nog kiezen om je schokdempers wat meer rebound te geven of de witte (hardere veren) te gebruiken.
De veren hebben de goede lengte omdat ze bij de auto horen!!
.

Okay, nadat ik de afgelopen 2 dagen bedacht wat je precies bedoelde met :"gaten in die armen een beetje te ruimen " viel het kwartje deze ochtend wel :D. Ik zal eens kijken of dat het probleem is! En nee, het lag niet aan je uitleg... :-)

En onder het mom van: Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen". Het verhogen van de rebound, doe je naar mijn mening toch met de metalen ring naar beneden, zodat de veer strakker komt te staan en zich meer 'opdrukt'?

Laatst bewerkt:
De rebound verander je op een andere manier (beetje moeilijk uit te leggen).
Kijk dit filmpje maar es, vanaf 1.55 zegt ie hoe je de rebound moet zetten.
[URL="
How-To: Rebuilding Shocks and Setting Rebound - YouTube[/URL]
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Zoals het er nu uitziet heb ik de 18e december mn SC rijdend en ben ik ook in de manege, kunnen we daar wat bijbuurten!
Met de metalen ring verander je alleen de rijhoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik vind het soms jammer dat ik mn Hyper 10sc heb verkocht, ik kende em door en door, hij was super getuned.
Misschien dat de nieuwe eigenaar em nu gebruikt om te bashen (ik weet het niet).
Wel een beetje jammer!!

Uiteindelijk was het de zuiger zelf waar ook nog een pukkeltje op de zijkant zat. Daarom liep het ook nog stroef. Schuurpapier 400 en het lijkt opgelost te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik kwam nog de volgende mods tegen:

*Het verhogen van je rolbeugel, zodat je kap beter bescherm wordt:
108-DJ on Hyper 10sc Mod, DJ shows his Mod on the Body mount! OFNAracing on USTREAM. Racing

Hij noemt de volgende parts nummers op welke nodig zijn voor deze mod (een van de 2, dus je hebt ze niet beide nodig).
-OFNA 39320
-OFNA 39062

*Stuur uitslag verhogen: (ik ben nog even aan het uitzoeken welke part numbers ze hiervoor hebben gebruikt.)

Benodigdheden:
Just get some low profile 4-40 locknuts and either one of these will work.

Losi Ball Studs With Ends, 4-40 x 1/4" [LOSA6006] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies
Losi Titanium .250"Ball Stud With Rod End [LOSA9946] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

..or you can use metric ones like these, which is what I had to get for the STRC Jammin bellcranks. I used RPM ballcups with them:

Team Associated 3x8mm Long Ti-Nitride Ball Stud Set (2) [ASC31292] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies
Team Associated Long 8mm Ballstud [ASC31284] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

First thing is to dissasemble steering rack & install ball studs. I also cut off the threads after the nut w/a dremel.
6398505787_8367d87f5d_z.jpg

Change the inner steering end to the Losi cup.
6398505847_3dd706cd45_z.jpg

Next you need to clearence the diff housing. I used a dremel w/the smallest sanding drum. You need to remove some material from both sides of the diff housing right where the input bearing is. I forgot to get a pic before assembling it, this is the best I could do after.

6398505941_b042b00b6a_z.jpg

6398505999_41fc6fc7d5_z.jpg

Got everything back together to check throw & noticed that I could get more by opening up the slot for the pillow ball on the knuckle.

before
6398506063_4939ba7f9c_z.jpg

After
6398506127_7b8ca6f452_z.jpg

Here's some comparision shots.

left- 1 stock, 2 modded, 3 modded w/knuckles clearenced
6398506225_5aa6732ee5_z.jpg

6398506321_e3223f688a_z.jpg

6398506557_db30afc2e7_z.jpg

right- 1 stock, 2 modded, 3 modded w/knuckles clearenced

6398506631_ddfac650f2_z.jpg

6398506777_95995e3010_z.jpg

6398506865_7e776ac43a_z.jpg

Don't know if you can tell any difference, but my turning radius went from about 5' to under 4'. In these pics I turned the wheels by hand, with the radio, the servo moves it just a little more than shown.

Another thing, you'll need to clearence the servo plate too. At the front of the plate the corner is already cut off, it needs further clearence. I just used a grinder.
//////////////////////////////////////////////////////

Laatst bewerkt:
Got everything back together to check throw & noticed that I could get more by opening up the slot for the pillow ball on the knuckle.

before

After

Hieraan zou ik niet beginnen!!!
Als je de opening voor de Pivotballsteering groter maakt d.m.v. dremelen, gaat jou pivotball eruit knallen als ie een harde klap krijgt.
Bijvoorbeeld als je ergens tegenaan rijdt.
Dat wil je niet, dus ik zou dit gedeelte orgineel laten!!!

mijn nieuwe hobao hyper

ik heb een nieuwe hobao hyper sc truck gekocht heb de kap wit laten spuiten
ik heb er een lpr lader bij gekocht 4 a met 25 jaar garantie lang he 2 accu 5000 en 30 c gaat als een trein er zitten nu nieuwe regelaars en servos in standaart
de regelaar is plaats van 35 amp nu 60 amp en de servo is een goede savox servo geworden de olie die ik heb mee gekregen staat nr 95 silicone olie op dit is goede dikke heeft men gezegd maar als ik maar als ik lees praten lullie alemaal over andere waarde
ik heb er nog niet veel verstand van ben pas een jaar geleden begonnen met deze hobby
had eerst een losi strike een oude en een oude xxxt tmf2 truck heb deze ingerolen nu ga ik in het voorjaar mee rijden in vlijmen
ik hoop hier wat ervaring op te doen
ik heb ook gelijk proline calibers erbij gekocht m2
ik hoop op het forum wat te leren over deze truck is in mijn ogen een goede en degelijke truck groetjes erwin van beek uit waalwijk

Ha die erwin. Toch uiteindelijk de knoop doorgehakt en een goede short course truck gehaald? Mooi man. Goede bandenkeuze ook. Regelaar is misschien nog wat licht voor zo'n truck maar in elk geval al een stuk beter dan de 35A die ze er standaard bij doen.
Qua olie voor de dempers zit de dikte meestal rond de 30-40 wt. Als je bij coenraad bent geweeest (wat ik vermoed) dan heb je waarschijnlijk flesjes met cps erop in plaat van wt meegekregen. Met de volgende link kun je dat omrekenen:
CPS in WT und umgekehrt umrechnung - Viskositt von Stodmpferlen und Difflen

Voor de rest zullen we je bij Mac Vlijmen wel weer helpen van het voorjaar :)
Oh en voor als je niet weet wie ik nu ben: die jongen met die rode slash 4x4 die jou al wel eens een paar keer geholpen heeft met je wagentjes.

Ps: probeer wel wat meer met punten en enters te typen. Dat maakt je verhaal wat overzichtelijker.

Hey nog een een Hobao! Altijd leuk! Doe je ook mee aan de Winter competitie van de MAC? 18 december is de volgende en er zullen sowieso nog 4 Hobao's zijn (allemaal gekocht bij Rob, en Rob zelf komt ook). Wellicht leuk om je agenda te zetten en wat ervaringen uit te wisselen. Alle Hobao's zijn overigens onervaren. Ik heb slechts 1 wedstrijdje gereden (heb de truck sinds Oktober), en de andere hebben de truck pas sinds een maand en ook geen wedstrijd ervaring. Geen ervaring is dus zeker geen reden om niet mee te doen!

Over de banden, ik begreep dat je voor Vlijmen beter de Caliber M3 kan hebben, die zou net wat beter zijn. Mocht je nog niet gereden hebben op de Calibers, wellicht even inruilen bij Rob. Tenzij ik het bij het verkeerde eind heb, dan hoor ik het vast wel weer :-)

Voor de wintercompetitie zou je eigenlijk andere banden moeten hebben. Proline badlands of Proline gladiators of Fasttrax King Kourse.

Je zou wel nog even een Transponder moeten kopen (2e hands) of wellicht kun je hem lenen bij MAC vlijmen. Ze hebben er meestal een paar te leen.

Mocht je nog wat info hebben over mogelijke onderdelen die je op voorraad zou moeten hebben, laat het even weten. Ik heb een excel sheet met mogelijk een aantal interessante hopups en onderdelen.

Laatst bewerkt:
Caliber m2 of m3 maakt niet zoveel uit. m3 heeft net een tikkeltje meer grip omdat ze zachter zijn, maar slijten daardoor ook een stuk harder.

Ik heb al een transponder en mijn broer ook :-). Gewoon op marktplaats op vraag en aanbod op dit forum in de gaten houden. Ze komen regelmatig langs en kun je ze voor rond de 45 euro scoren.

informatie hobao hyper

ja ik wil die informatie wel hebben
ik doe nog niet mee maar ik kom komende zondag wel kijken ik heb nog geen transponder
en nog weinig ervaring maar die ga ik het komende voorjaar wel opdoen
met julie hulp hoop ik
ik moet nog de goede olie krijgen en accus maar die neemt coenraad komende zondag mee als het goed is
dus tot komende zondag ochtend

motor beschermen

ik wil komende zondag ochtend mijn auto uittesten in rosmalen voor de wedstrijd begint als daar de mogelijk heid voor is
moet ik mijn motor ezrun 3900kv beschermen op de een of andere manier van wege het zand?
en de regelaar?
of is dat niet nodig
en moet ik hem ook afstellen dat hij hoger komt of maakt dat nietzoveel uit

er is nu ook een nieuwe cc set uit alleen niet in nederland 1410motor met 5mmshaft en sct pro race en scregelaar is dat al bij julie al bekend
er zijn in nederland nog geen prijzen van te vinden
via ebay kost deze set 150 euro
heeft iemand deze al
kost in america bij amain hobby 229 dollar ongeveer
maar deae staat niet bij de 550 combos
tewijl daar wel de goedkope versie bij staat van decc set
de 1410 3800kv motor met de kleine regelaar
en terwijl de set met 1/8 5mm shaft bijde 540 combos staat
ik snap dat niet
en je kan ook niks vinden over de amperes van de regelaars van cc
weet iemand dat
groetjes erwin

@Erwin: De manege is open vanaf half 8. De 1e wedstrijd start om 9 uur dus als je op tijd bent kun je nog anderhalf uur testen.
Ik gebruik ter bescherming van de motor een simpel douchekapje wat ik er overheen span. Hiermee blijft 90% van het vuil buiten je motor/regelaar etc.

Back