hobao Hyper 8

Hierbij onze nieuwste aanwinst

DSC00011.sized.jpg

DSC00010.sized.jpg

DSC00013.sized.jpg

gr Michel Velder

Super mooie buggy zeg, komt er een Ninja in, of heb je die sticker op de kap om ermee te patsen 8)

hey michel, ziet er goed uit alleen die body he, ben er nog steeds niet aan gewend :lol:
ga jullie elmpt met de ninja rijden ?

mooie auto !
heb je de spiderversie ?
Ik heb met de mijne afgelopen weekend voor het eerst echt op het circuit gereden, ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Nee wij hebben de versie met de gewone diffs (gelukkig)
En ja Paul , uiteraard de Ninja erop in elmpt, we moeten het klassement verdedigen he :lol:

gr Michel

Ik zie het nut er niet van in, we hadden een spider in het middendiff op de h7 pcr maar die dingen lekken en onderhoud plegen aan die spiders als het echt snel moet , Bijv tijdens de wedstrijd is niet echt lekker, wij vullen ze wel met een injectiespuit , dat gaat redelijk echter ik blijf het priegelen vinden

Maar waar heb je gereden met je h8

gr Michel

m.velder zei:
Ik zie het nut er niet van in, we hadden een spider in het middendiff op de h7 pcr maar die dingen lekken en onderhoud plegen aan die spiders als het echt snel moet , Bijv tijdens de wedstrijd is niet echt lekker, wij vullen ze wel met een injectiespuit , dat gaat redelijk echter ik blijf het priegelen vinden

Maar waar heb je gereden met je h8

gr Michel

hmm. dat is inderdaad niet prettig. heb hier zelf nog geen last van gehad, wel goed om even in de gaten te houden dus !.

afgelopen weekend hebben we als gast in Fuencarral gereden http://www.cartt.net/ dat ligt ongeveer 1900 km onder amsterdam 8)
Aanstaande zondag rijden we op ons splinter nieuwe (club)circuit net buiten madrid. die is nog niet helemaal af maar de baan is zover dat er gereden kan worden.

groet

@Michel, wordt hij nog uitgelaten op de baan in Purmerend dit weekend? Ik ga zaterdag de auto nog even droog rijden misschien (ps, brothercup forum eruit??)

@border, als je mij een sp2 special 2 kit verkoopt tegen de prijs van deze hobao kit doe ik wel een paar stikkers op mijn body! (ps, zitten zelfs al op de 7.5.. :lol: )

Hoi Matthijs,

Zondag gaat hij er aan geloven op de baan in P'rend, dat moet wel omdat we er volgende week al mee rijden in Elmpt, en gezien we daar de eerste plaats moeten verdedigen in de DBC cup , moet er wel even getest en getraint worden.

Het BC forum is inderdaad even niet online , maar Iwan is vandaag weer thuis na een vakantie , dan zal het snel weer in orde zijn

Ga je ook naar Elmpt ( het is daar super rijden) en zondag?

gr Michel

Elmpt moet ik helaas aan me voorbij laten gaan, volgend jaar doe ik daar zeker mee (dus John, het zal deze keer droog zijn :wink: )

A.s. zondag kan ik ook al niet....heel misschien zaterdag nog eventjes.

on topic: heb je nog wat foto's van onder de kap? En wat technische info uiteraard: koppelingstype, diff's, demperolie etc, etc, etc...

Zondag zijn we voor het eerst gaan rijden met de nieuwe Hyper 8.
We hebben de auto voordat we gingen rijden thuis eerst helemaal weer uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd,dit om de auto te leren kennen en alles te locktiten .
We hebben de diffs voorzien van de volgende olien. voor 3000 midden 5000 en achter 1000.Dit bleek voor de baan in Purmerend een goede setup.Vooraf hadden de we de shocks gevuld met voor 50 WT en achter 55 WT olie , dit was voor ons namelijk ook zo'n beetje standaard voor de H7 , echter bij de H8 is dit niet ok. We hebben dit dan ook vervangen door voor 300cps van mugen en achter 350 cps van mugen, dit werkt prima .De auto heeft nu een lekkere wegligging en is in vergelijking met de H7 een stuk sneller. We hebben op de H8 een Ninja staan en dit in combinatie met de Hyper 2059 pipe en bocht zorgt voor zeer veel kracht onderin en ook nog best veel topspeed.
Het enige probleem waar we drie keer tegenaan liepen was het losraken van de outdrives van de aandrijving, ik zal daar vandaag nog eens goed naar kijken en de boel opnieuw goed in de locktite zetten, wellicht is de oorzaak te vinden in de naar mijn mening iets te korte dogbones . Ik zal de ruimte dan ook opvullen met wat brandstofslang om het verschuiven te voorkomen.Verder is de auto opgebouwd volgens de standaard setup welke wordt bijgeleverd.

gr Michel

Zeer mooie buggy. Ik en Dirk Jan zijn over een poos ook van plan om misschien een hyper 8 aan te schaffen. Met een Ninja of een RB (ws7-3)

Back