nog even terugkomen op het centerdiff:
Spiderdiff , zijn zes kroontandwielen. ziet er dus uit als een "spin".
Ik denk dat het de krachten beter zal verdelen.
Inmiddels opgengemaakt, en je ziet dat er gewoon wat vet inzat:
vervolgens effe schoonmaken in bakje wasbenzine.
Ik ga er dus 7000cps in doen
Onderaan het diffhuis de zes schroefgaten dichtgesmeerd met vet, zodat de diffolie er niet uit zal lopen. dat werkt.
later heb ik de schroeven iets teruggedraaid en een drupje blauwe lock-tite erin.
De Turnbuckles: altijd lastig, schroeft er moeilijk in, ondanks dat ik er eerst een beetje vet op heb gedaan. Ze moeten ook een heel eind ingeschroefd worden (er moet 75 mm overblijven voor de standaardafstelling.
LET OP ! : er zit een linkse en aan de andere kant een rechtse draad op.Dus met het inschroeven moet je een zijde dus andersom draaien als je gewend bent. Dit is er natuurlijk voor om later bij te kunnen stellen dmv een steeksleuteltje te zetten op dat vierkante "stelblokje"in het midden
steekassen , steeringknuckles gereed voor montage:
Die vier verchroomde busjes moeten in de zwarte platic houder voor de steeringknuckle, en vallen er nogal eens uit bij montage. Voorkom dit door een klein beetje secondelijm te gebruiken
en klaar. Wel vindt ik het een beetje "lastig"dat die zwarte bovenste en onderste schroef niet echt vast mag, anders draait de steeringknuckle te stroef met sturen.
Gevaar is dus dat hij eruit kan trillen ! gebruik dus zeker blauwe LOCKTITE en controleer altijd regelmatig. Neem ook een paar reserveschroeven mee in je pitbox.
wordt vervolgd