Hobao Hyper ST Pro Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
en de body !!
body1kleingt0.png

body2kleinwa2.png

de body is klaar, foto is doorgemaild van de airbrusher:
zelfs de grille/lampen zijn ge-airbrushed. Het achterdek heeft een zwarte carbon-look.

en we gaan weer verder
clutchbell 14 th standaard, ik heb ook een 13 ht erbij besteld:
img3702ci7.jpg

er komt zicht op:
img3703lh1.jpg

tanksteun: flexibel dus, om de klappen op te vangen. Er wordt op diverse fora wel wat gezegd dat dit het CG niet ten goede komt ( is wat te hoog voor center of gravity)
img3705wd6.jpg

tank / uitlaat
img3707gu4.jpg

de radioplaat, let op de bevestiging van de servo: in rubbers ophangen, om trillingen tegen te gaan
img3708tv7.jpg

humppack, het enige wat me niet zo aanstaat, waarom niet in een gesloten bakkie?
overigens je kunt er ook eentje aanhangen 5 cellen op een rij, daarvoor zit er een ander "dekseltje"bij
img3709dh4.jpg

dempers gemonteerd:
img3710to9.jpg

vleugel:
img3711ex6.jpg

bijna klaar
img3712da6.jpg

wuaauuw super gaaf met dat carbon enzo en die body.... SUPER complimenten aan de airbrusher.

de gas/rem hevels instellen is best lastig, ben een uur bezig geweest. Pas als ik ga rijden zal blijken of ze goed staan

img3714hq5.jpg

img3715ci8.jpg

K L A A R

img3716ns7.jpg

Zonde om er stickers op te plakken, of nog meer koelgaten in de body te moeten maken

img3718ml9.jpg

img3720rd0.jpg

img3721kx8.jpg

Dank voor jullie aandacht. ;-)

Die ziet er zeer mooi uit. Ik hoop er volgend jaar een keer tegen te rijden op het MRCZ. Wie weet ben ik dan ook wel een lid van de club.!!!!!

Zeer mooie auto !

Met deze auto en motor is plezier gegarandeerd. Het valt me wel op dat de 8pro en de truggy pro maar 2 schijfremmetjes hebben ipv van de 4 op de 7pro. Maar aan 2 schijfremmen heb je trouwens meer dan genoeg.

Groetjes Tom

Knap, knapperdeknap!! Ziet er mooi materiaal uit. leuke tip i.v.m. tape aan binnenkant band om balooning tegen te gaan.

Echt een hele mooie truggy!! Ik vind hem van de zijkant (zoals die op de doos staat) er ook anders uitzien dan andere truggy's.

Maar wat ik je wilde vragen, is die Ace 0606 (voor gas/rem) nieuw op de markt? En net zo duur:rolleyes:?

En heb jij nu shimmetjes onder de inbusjes bij je motorsteun gedaan....?
Zo'n idee had ik ook met mijn Force motor op mijn Xray omdat de backplate tegen het chassis komt, maar mag dit?

RJ

Die Ace 0606 is idd nieuw op de markt. is een snelle servo, maar minder torque (4,5 kg). kost net zoveel als de 1015 (+- 89).

Onder de imbusbouten van de motorsteun zitten van die "klem"ringetjes. Zo'n opengekinpt krom ringetje, die de spanning erop houdt, en dus de schroef vaster zet. (was gewoon volgens de bouwbeschrijving)

@Rienk,
Beter kun je geoon evee plaatjes maken, van bv 1 of 2 mm dik alu uit de bouwmarkt, deze leg je dan als shim onder de steunen, of onder de motor bevestigings `flappen` .

De motor heeft ook koeling nodig,en het chassis zorgt daar deels ook voor..
Dus het contact vanaf motor,naar chassis,is bij voorkeur zo groot mogelijk. Daardoor raad ik persoonlijk zelf, het gebruik van ringetjes af.

vooral geschikt als snelle stuurservo voor zowel elektro als nitro 1/10 auto's, en als super snelle gas/rem servo voor nitro auto's.
Met aluminium behuizing, voor zowel een goede koeling als een stabilere basis voor motor en tandwielen groep.
Metalen tandwielen
snelle micro processor
super snelle (coreless)motor.
standaard inbouwmaten (40.5 x 20.2 x 39.6)
gewicht 60 gram
snelheid 0.0.058 sec(6v/60 graden)
koppel 5.3kg.cm

dit zijn de specs van PKracing.
Ik dacht voor gas/rem is dit voldoende koppel, en de snelheid is dan wel lekker met gasgeven.

Hey alfaracer,

Ik ben misschien van plan om ook een HoBao hyper ST pro te kopen. Ik heb nu een paar vraagjes:

-de LRP .28 motor, loopt dat een beetje leuk? of zeg je koop een .21 of een andere .28
-Hoelang kan je ongeveer rijden met een tankje
-Welke uitlaat heb jij eronder
-welke benzine gebruik je? (%)

Mvg!

Liu

een 28. Lrp is een zeer goede motor met aardig wat vermogen meer dan genoeg om deze auto een mooie snelheid te laten halen en de benodigde trekkracht voor in het terrein te geven. De rijtijd van de motor in combinatie met een standaart 160cc tankje zal tussen de 5 a 8 minuten liggen. En de meest truggy motoren worden gereden met 16% of 25%. Voor wat betreft de uitlaat zou ik kiezen voor uitlaat setje wat voor wat meer trekkracht zorgt want dat is egt nodig als je lekker wil bashen.

Groetjes Tom

Back