hobbyking heli

Ik heb altijd dozen met spulllen over en meestal van die zaken waarvan ik er het minste nodig heb;)

Stevo

Daar heb ik ook wel eens last van :mrgreen:
Probleem is dan dat ik maar weer een nieuw vliegtuig ga bouwen en het weer van voor af aan begint :rolleyes:

@ chow: Post lijkt het idd druk te hebben, hoop dat de pakketpost sneller gaat!
( Ja, ik weet het, geduld hebben is lastig:mrgreen: )

Pakketpost lijkt normaal te gaan. Brievenpost zal trager zijn. Heb hem zaterdag naar postkantoor gebracht omdat de brievenbus hier beschermd is tegen vuurwerk en de envelop dus er niet in kon.

ja, van mij zijn ook alle onderdelen onderbaan de elektronica voor erin is gisteren verandert naar shipped, en de heli zou vandaag ergens in brussel moeten toekomen, dus zal voor in de loop van volgende week moeten toekomen. kan niet wachten :p

hallo, de heli is dus eindelijk toegekomen, de motor is juist verzonden dus dat zal voor volgende week zijn, nu heb ik eigenlijk al de hele helikopter al eens samen gestoken :p je kent dat wel hé ongeduldig :p maar ben op 2 problemen gestuikt, mijn servos zitten tegen elkaar (zie foto) wat doe ik dan het best? bij beide servo's een blokje tussensteken waardoor ze niet meer tegen elkaar zitten, en ook mijn lipo past dus niet onder de canopy. wat raadden jullie mij aan ivbm die lipo?
grtjs sam

hier zie je het wat groter
http://imageshack.us/photo/my-images/717/dscn4630z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/337/dscn4632o.jpg/

Ziet er goed uit!!
Hoop dat de mijne ook snel binnenkomt! :murder:

Wat betreft je swashservo's, HXT900jes zijn daar in mijn ogen te zwak voor!
Aangezien deze ook niet passen zou ik snel op zoek gaan naar servo's met dezelfde specs als de align servo's die aangeraden worden bij de Trex450Pro!

En wat voor lipo had je precies besteld?

Groeten

hallo, ik had hier toen op het forum gevraagt of die 9 grams goed waren. En ze vertelden mij van wel. Wat betreft die lipo's. Dat zijn lipos die ik ook gebruik voor mijn acromaster. En dat zijn 3cells 2450mA dus dat is wel goed hoor

Er zijn heel veel mensen die deze servo's in hun 450 hebben zitten..

En hoeveel mensen hebben een 450PRO met deze servo's?

@ HH; Er zijn hier in het heli gedeelte een aantal mensen die hard roepen en weinig lezen lijkt het wel!
De HANDLEIDING (gemaakt door mensen die weten wat de heli nodig heeft) verteld dat er Align DS410M servo's in de trex gebruikt worden. Als ik dan via google de specs van deze servo's opzoek krijg ik dit te zien:

Align DS410M - Digital Micro Servo

Basic Information
Modulation: Digital
Torque: 4.8V: 25.0 oz-in (1.80 kg-cm)
6.0V: 30.6 oz-in (2.20 kg-cm)
Speed: 4.8V: 0.13 sec/60°
6.0V: 0.09 sec/60°
Weight: 0.47 oz (13.3 g)
Dimensions: Length:0.93 in (23.6 mm)
Width:0.49 in (12.4 mm)
Height:1.04 in (26.4 mm)
Motor Type: ? (add)
Gear Type: Metal
Rotation/Support: Single Bearing

Leg daar de specs van de HXT900 naast en je ziet dat ze nogal wat tekort komen!

Groeten

De HXT900 servo's kunnen prima op de swash. Of je ze op de tail wilt hebben is een tweede maar als beginnend vlieger lukt dat wel (hoveren en beetje rond vliegen). Beter zet je op de tail een vlottere digitale servo. Dat hoeft niet een Align te zijn. Dus Markjuh heeft in principe wel gelijk.. Desalniettemin gaat hij met HXT900 servo's rondom ook vliegen.

Maar zitten de swashservo's nou verticaal erin? Of zie ik het niet goed op de foto.

Ik zit al in de handleiding te turen ;) Even kijken hoe die servo's er dan in moeten..

**Edit**

Voor zover ik nu snel kan zien moeten ze van buiten naar binnen..

Met wat knippen en plakken heb ik dit ff gemaakt:

full

Zo horen de servo's gemonteerd te worden!

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,
ik zal eventueel straks nog eens een foto posten om het nog eens te tonen, maar die servo's zo monteren zoals jou foto gaat onmogelijk. Sorry, ik ken nog niet al die benamingen, maar die stuurstangen die dus naar die servo's lopen zijn volgens mij gemaakt voor langs de buitenkant, want via de binnenkant gaat dat echt niet hoor.

maar die stuurstangen die dus naar die servo's lopen zijn volgens mij gemaakt voor langs de buitenkant, want via de binnenkant gaat dat echt niet hoor.

Klopt!

De servo's vallen binnen je frame en de armpjes steken er langs de zijkant uit om (bijna) precies onder de ballinks op je swashplate uit te komen!

Maar een foto zegt meer als 1000 woorden, altijd makkelijk dus!!

Groeten

Sorry als ik lastig ben, maar zou je ook een paar foto's van schuinlinksbovenaf en schuinrechtsbovenaf willen maken? en dat van de voorkant EN achterkant! Dat maakt het geheel wat duidelijker!

Groeten

Edit: Kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt of je je swashplate verkeerd om probeert aan te sluiten! de 2 servo's horen aan de voorkant en de enkele achterop!

Hey

Je hebt 3 servo's nodig voor de swashplate! 2 aan de voorkant en 1 aan de achterkant!

De servo die je er nu in hebt zitten hoort met de bodem uit het frame te steken zodat het armpje binnen in het frame komt te zitten! Hiermee stuur je de ballink met het pinnetje eraan.

full

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back