hobbyking heli

3 dingen:

1: Download de 450PRO manual. -> Googlen.
2: Haal de heli helemaal uit elkaar om deze te loctiten.
3: Zoek hulp bij iemand die er meer verstand van heeft, want 90 procent kans dat het anders niet goed gaat bij de eerste keer optoeren;)

Voor de rest, veel bouwplezier en succes! :)

hallo, ja het bouwen is idd niet zo gemakkelijk als het je eerste heli is. en voor het vliegen zal ik idd te hulp gaan bij iemand bij mij in de club, want volgens dat ik gehoord heb is het afstellen alleen al niet gemakkelijk. maar ik doe mijn best, maar ik wil het graag nog eens zeker weten die 9 grams servo's jullie zeiden dus dat dat goed was voor te beginnen, maar is het echt zeker veilig voor gewoon wat rustig te vliegn? wil niets riskeren

hallo, ja het bouwen is idd niet zo gemakkelijk als het je eerste heli is. en voor het vliegen zal ik idd te hulp gaan bij iemand bij mij in de club, want volgens dat ik gehoord heb is het afstellen alleen al niet gemakkelijk. maar ik doe mijn best, maar ik wil het graag nog eens zeker weten die 9 grams servo's jullie zeiden dus dat dat goed was voor te beginnen, maar is het echt zeker veilig voor gewoon wat rustig te vliegn? wil niets riskeren
Je hoofdrotor zit omgekeerd op de foto's, je hebt 1 servoarm met een pin eraan, die dient naar achter te wijzen, die dient dus ook voor je elevator!

De 2 andere moeten vanvoor, en horen met het tandwiel IN het frame te zitten dus.

Hier kan je de volledige bouw volgen via filmpjes, die heel simpel te downloaden zijn, of youtube bijvoorbeeld!

Trex 450 Pro build videos - HeliFreak

ok, bedankt, is zeer handige site, nu zit ik wel nog met een vraagje, kan dat kloppen dat hobbyking geen 2 blades rotor heads verkoopt voor de hk450? of de rotor heads die ik vindt zijn flybarless.

Hey

Ze verkopen ze misschien niet compleet, maar alle onderdelen zijn los te krijgen voor zover ik het kan zien!

Groeten

oke, bedankt. wat ik me wel afvraag, dus in de manual staat er waar je moet olie op doen. maar bij de tandwielen zelf, doen jullie daar iets van vet op of niet?

Op de tandwielen is dit niet nodig, zorgt alleen voor aantrekken van stof die er gaat inplakken.

Zoek ook eens op Ebay voor spares van de Trex clonen, je zal je ogen uitkijken;)

Stevo

hallo, de heli heeft dus voor het eerst gevlogen vandaag, en dit ging redelijk goed, wel nog wat afstelwerk nodig, maar is niet zo gemakkelijk voor mij, ik ken er namelijk niet heel veel van. nu zit ik wel met een probleem, de gyro (hk401b) daar heb ik een probleem mee, hij werkt dus wel, maar wanneer de heli vliegt slaat de staart de hele tijd weg en weer over een afstand van zo'n 30 cm door die gyro wat kan ik daaraan doen? en ik vroeg mij ook af of jullie hetzelfde probleem hadden dus ik heb nu in totaal misschien 15 min al gevlogen, en het plastieken tandwiel van de staartrotor is volledig weggesleten :s hebben jullie dit ook al tegen gekomen?

Hey

Klinkt idd alsof je gain te hoog staat! Dan gaat hij met de staart heen en weer tikken!
Tevens lijkt het erop dat je je tandwielen niet goed afgesteld hebt! Als deze te dicht op elkaar staan of te ver van elkaar af gaan ze heel hard slijten!

Groeten

Mmm, hij heeft geen last van de boompjes :)

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, die tandwielen heb ik nu idd opgelost, en de gain, wat is dat juist? ik heb hier ook aan het limit wieltje gedraait van de gyro, maar dat maakt geen verschil uit

Gain stel je in op je zender.. Limit op de gyro is om de uitslag van de servo in te stellen.

hallo, die gain enzo is gelukt, hij vliegt, heb al een vluchtje van 5 minuten gemaakt, gewoon hoveren, het was de aller eerste keer dat ik vloog met een heli in het echt, en dat lukte aardig goed. maar ja instellingen zijn nog niet correct.zouden jullie mij misschien kunnen helpen? want ik ken er zelf nog niet genoeg van, maar ben bereid alles te leren :p ten eerste de pitch. wanneer de heli dus van de grond gaat, schud hij wel redelijk, dat ligt normaal aan de pitch, maar hoe kan ik dus weten wanneer hij juist staat? en wanneer de heli wat naar links gaat wil ik hem bijtrimmen naar rechts met de aileron. maar dan gaat hij wat meer duiken de heli, wanneer ik dan het duiken bijtrim is de aileron dan weer niet juist. wat een zootje zeg :p wat kan ik hieraan doen? en hoe zit het met het zender menu revo? (dus bij gasgeven dat de staartrotor meebeweegt, gebruiken jullie dit? ps het gaat over de zender futuba fx-18 ik las wel juist in de handleiding als je een gyro gebruikt, dat je dan geen revolution mixer moet gebruiken

Dat schudden kan de oorzaak zijn van een kromme as, of iets dat niet goed in elkaar zit.
Let erop dat een CP heli zichzelf NIET stabiliseert dus hij zal altijd wel naar een kant afdrijven lichtjes. Het kan zijn dat je ook onbewust inputs geeft..

hallo, eindelijk vloog de heli eens hoe hij hoorde te vliegen, was dolgelukkig :p heb nu vanochtend wat proberen te hooveren, en dat lukte perfect, had een minuut of 5 gehooverd en dacht van ja kzal eens proberen eens een volledige toer te draaien met de staart, enja in heel mijn tuin staat 1 boom: jullie kunnen het wel raden zeker :s rotorblad gebroken en flybar gebogen. jammergenoeg weer een eind wachten tegen dat alles bestelt is in hk. ps weten jullie waar ze in hobbyking zo'n tandwielen verkopen voor de staartrotor? ik bedoel dat derde kleinste plastieken tandwiel. en die nieuwe flybar, die as, waar kan je dat vinden op hk? ik kan die ook nergens vinden

Als je rotorblad gebroken is en de flybar verbogen moet je ook even je featheringshaft controleren of deze nog goed is en recht. Dus even loshalen en op de tafel rollen zodat je kunt zien of hij echt goed recht is.

Verder voor het flybar ding. Zoeken op flybar rod. Als je die niet kunt vinden kun je hem trouwens ook in NL halen..
Flybar Rod 220mm silver [Clone(HS1184)(CX450-01-17)] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Welk tandwiel bedoel je precies? Heb je misschien een foto?

in je handleiding staan als het goed is onderdeelnamen en nummers...
google die eens..

hallo,
ivbm die tandwielen vertelden jullie mij dat ze niet te hard tegen elkaar mogen staan. Maar ook niet te ver van elkaar. Hoe kan ik namelijk de juiste afstand weten van hoe dicht de tandwielen tegen elkaar moeten staan?

Back