hobbyking HK 310 2,4gHz FHSS Stuurwiel zenderset

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 12 jan 2013.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Volgens mij mbt de potmeter , de huidige meten qwa ohm , dan kijken of de slag wordt begrensd door de behuizing e.d, dit evt wegnemen .

    Potmeter zoeken met de zelfde ohm waarde met grotere " slag" en de zelfde inbouw maat en dan monteren ....

    Maar misschien " te simpel" gedacht ?
     
  2. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    De potmeter zelf heeft voldoende "slag".

    Als bij 30 graden verdraaiing al de maximale (of minimale) pulsbreedte te pakken hebt dan kun je de slag wel groter maken, maar dat heeft geen effect meer. Je kan een potmeter zoeken met een kleinere waarde en dan weerstanden in serie zetten zodat je aan gelijke waardes komt.

    Maar dan nog heb je een mechanische puzzel op te lossen. Schroef de zender maar eens helemaal uit elkaar dan kom je vanzelf het probleem tegen. Zo kwam ik er ook achter....
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Tis geen must voor mij , de grotere slag , maar goed om te weten voor aspirant kopers :thumbsup:
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag even wat testjes gedaan mbt de stuuruitslag die mechanisch wordt begrensd.
    Ik kwam de optie " speed" tegen in de instellingen van de zender , met deze elektronische instelling kan je er voor zorgen dat bij de stuuruitslag op de zender de servo niet gelijk 100% wordt uit gestuurd.
    Nu heb ik dit getest op een gladde ondergrond , waar veel glij werk is ,maar het helpt wel bij het sturen. Feit blijft wel dat je nog steeds met een mechanische slag te maken hebt van het stuurwiel, die blijft hetzelfde ...

    Ook wat testjes gedaan in de speedboot , en dat was prima , qwa ontvangst is het beter als de spektrum en de hpi 40 serie zender , die gek genoeg ook met het FHSS protocol werkt .Bij recht van je af varen met spray , kon ik met de spektrum maar tot 3/4 van de vaarplas varen , ook met de HPI .Met de hobbyking kon ik bijna de gehele plas over varen zonder signaal verlies , nu kon dit toeval zijn en zal ook de grote van de " spray" het signaal kunnen storen, maar ik heb meerdere malen dit geprobeerd , en steeds geen " drop-out".
    Binnenkort komen er nog een paar micro ontvangers deze kant op, maar tot nu toe erg tevreden.

    :cool:
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    We zijn weer een paar maanden verder , en de micro ontvangers zijn ook weer getest .Deze bevallen ook goed , en ook geen signaal verlies bij het gebruik in de speedboten.De antenne ligt binnen in de boot ,en nog geeneens evenwijdig in de romp , prima voor het geld .

    Binnenkort komt er een nieuwe zender van Hobbyking deze kant op nml:

    Turnigy 3XS FHSS 2.4GHz 3 Channel Radio System

    [​IMG]

    Features:
    • EPA adjustment
    • Sub trim
    • Dual rates
    • Servo reversing
    • Programmable steering curve
    • Programmable throttle curve
    • ABS (anti-lock braking)
    • 15 model memory
    • Programmable steering/throttle speed
    • Throttle hold function
    • Integrated timer

    Zal niet veel schelen met de gebruikte zender, HK-310 , qwa instel mogelijkheden e.d , voordeel is dat het LCD scherm verlicht is , wat niet echt een gemis is op de HK310 maar soms wel makkelijk.
    Hoe het zit met de stuur uitslag , mechanisch , is afwachten .
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had recent wel bij een paar van de 3 kanaals HK ontvangers bereik-problemen, maar dat lijkt een probleem van een slechte batch te zijn. Ook 1 Team C ontvanger had hetzelfde probleem, en dat is een re-branded HK ontvanger. Maar met een andere ontvanger was het bereik weer super.
     
  7. Prista

    Prista

    Lid geworden:
    2 mei 2012
    Berichten:
    266
    Locatie:
    Veldhoven (Eindhoven)
    Ben aan het twijfelen om deze ook aan te schaffen..
     

Deel Deze Pagina