Hobbyking Paramotor

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Raymond Zahradnik, 2 mei 2020.

  1. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    @Helikapoter: mooie unit!
    Vraagje: na het in elkaar zetten van mijn paramotor, merk ik dat de lijnen van de matras raar verdeeld zijn over de A/B risers. Links en rechts verschillend. Komt niet overeen met wat ik op YT filmpjes zie.
    Toch lijkt het met de "vlieger test" (kijken of de matras mooi boven m'n hoofd blijft staan met een beetje wind) goed te werken. Ik laat het maar even zo. Heb ik dat alleen?
    Ik ben benieuwd of de paramotor, naast de 5Ah pack ook nog een bodycam kan heffen (~~300g, die maken we op mijn werk). Dan heb ik HD beelden met GPS info.
     
  2. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Ik heb de lijnen in het begin ook weer wat "netter" verplaatst , Ik heb net een paar nieuwe schermen binnen ( 1ste was in prop terechtgekomen , veel lijnen stuk) en moet
    nog kijken of die wel goed zitten , wat gewicht betreft kan je heel wat extra gewicht toevoegen , ik had al zeker 700 gram extra voor stabiliteit toegevoegd .
    Zal met die camera geen probleem zijn
     
    ReneZ vindt dit leuk.
  3. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    Vandaag de paramotor eens geprobeerd op een geschikt veldje.
    Lanceren blijkt niet zo moeilijk. Vliegen wel - het is niet te doen met licht vlagerige ~ 2Bft wind. (daar was ik al voor gewaarschuwd - eigenwijs he..)
    Ik kon redelijk hoogte winnen, maar sturen gaat zeer indirect, en bij de minste windvlaag klapt het scherm in en valt het geheel als een komeet naar beneden.
    Maximaal sturen om het ding in de wind te houden leidt ook to instabiliteit.
    Nu maar wachten tot de bouwmarkten weer open gaan, dan pruts ik een minder fragiele propeller kooi, het hoeft niet vederlicht te zijn.
    Gewicht (5000mAH pakket + camera) was ~~1.8 Kg.

    Dus alleen vliegen als er echt geen wind is, en/of werken aan zeer subtiel sturen.

    Gelukkig ook een motorkistje bij me, dat vloog probleemloos. Dat is toch wel breder inzetbaar :)
     
  4. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Met 2 Bft en het gewicht op 2.3 Kg is hij perfect te vliegen , mag zelfs zwaarder
    Voorbeeld >
     
  5. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    Filmpje ziet er goed uit! Vliegt strak. Mooi rustig!
    Dan heb ik nog een weg te gaan, misschien zitten m'n vleugelvliegtuig reflexen wat teveel in de weg.
    Dat gewicht is het eerste waar ik wat mee ga doen, bij een frontale windvlaag gaat de shute ver naar achter en overtrekt de zaak.
    Subtiel sturen werkt niet. grof sturen ook niet erg.
    Oefenen dus, eerst een kogelvrije prop kooi maken die ik gewoon terug kan buigen. En max power wat indammen. Een stoot volgas en het ding maakt een halve looping.
    We knutselen verder!
     
  6. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    De truuk is het gas te doseren , als hij te licht is trek hij zich over de chute heen.
    Vandaar het verhogen van het gewicht . Dan spreekt het sturen voor zich .
    Onwijs leuk ding om te vliegen :thumbsup:
    H:banana:
     
  7. Arjan B

    Arjan B

    Lid geworden:
    13 okt 2020
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Rucphen
    De paramotor is er weer in de EU shop van hobbyking zag ik.
     
  8. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    De machine voorzien van een nieuwe propeller kooi. Niet vederlicht, maar dat hoeft ook niet.
    En ik kan het eindeloos terugbuigen. Benieuwd hoe dit gaat werken. Misschien moet ik er een kleiner propje op zetten..

    Para_alu.jpg
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  9. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    En eindelijk..vliegt het dan.
    Na een hele serie crashes een heel kort vluchtje gemaakt, waarbij me opviel dat de parachute erg achter bleef, en het geheel erg schommelde. Inzetten van een bocht liet het ding onmiddellijk (weer) crashen.
    Uiteindelijk heb ik de stuurlijnen ca 4 cm langer gemaakt tov de op Youtube aanbevolen procedure. Dat hielp.
    Ook het gebruiken van een veel kleinere propeller (8x6) maakt het geheel beter doseerbaar.
    Vlagerige windkracht 3 is toch wel de limiet merk ik, het schommelen wordt dan alarmerend.
    De wielen zijn er inmiddels af (gebroken), maar de kooi blijft intact.
    Met de Firefly Q6 camera nog wat luchtbeelden kunnen maken. Me Happy! :thumbsup:

    Screen Shot 03-07-21 at 03.04 PM.PNG
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  10. Daniel Polders

    Daniel Polders

    Lid geworden:
    15 jun 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Tongeren
    Ik heb vandaag mij ook 2 paramotors aangeschaft van hobbyking met action pop erin
    Nu hopen dat het goed vliegt
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
    Hallo, ik heb een hobbyking paramotor gekocht, allemaal wel leuk maar ik krijg het niet voor elkaar om e.e.a. te mixen in mijn Futaba T14......ik ben er ook niet handig in maar is hier iemand die me stap voor stap wegwijs hierin kan maken? zou heel fijn zijn......

    Vr.gr. Jan
     
  12. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
  13. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
  14. Norwen

    Norwen

    Lid geworden:
    17 jun 2017
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Bergen Nh
  15. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Op de meeste zenders is het mogelijk in te stellen , maar het paramixertje is ideaal in gebruik en bespaart je een hoop uitzoek werk . Kan je ook gebruiken op een simpele zender.
    Gr , H :thumbsup:
     
  16. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Geweldig die Hobbyking paramotor!
    Ik heb er een Action man Sky Diver in gezet als piloot IMG_20210626_195013.jpg IMG-20210703-WA0009.jpg
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  17. ReneZ

    ReneZ

    Lid geworden:
    7 dec 2020
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Breda
    Het was een mooi experiment.
    Ben er enige tijd zoet mee geweest. Maar -zoals de Engelsen zeggen: de "struggle to fun ratio" is voor mij niet goed genoeg.
    Het ding heeft daadwerkelijk gevlogen, maar het blijft moeizaam en de benodigde weersomstandigheden treden niet vaak op op ons winderige veld.
    Bij de laatste poging / crash (windvlaagje) floepte de ESC kabel uit de ontvanger; de prop bleef draaien en vrat veel draadjes op.
    Als iemand nog 5000mAh lipo's zoekt, of een werkende (lelijke maar crash-proof) gondel - ik ga er voorlopig niets mee doen.
    Ik investeer voorlopig in "gewone" kisten die het bij 5Bft nog doen :)
    Succes voor alle doorzetters!
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    We hebben er ook 3 op de club. Het vliegt na wat moeite maar stopt soms ook zomaar met vliegen. De vleugel is erg gevoelig voor turbulentie en de bescherming om de prop is zo zacht als boter. Leuk tijdverdrijf voor windstille avonden (nacht vliegen met verlichting bv) maar echt niet voor iedereen en altijd.
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Ging redelijk vandaag. Langere a lijnen was geen goed idee, dan viel de chute soms achterover weg. De tippen klappen teveel in, die ga ik stijver maken met een strip. Hopelijk klapt de vleugel dan minder snel met turbulentie.
     

Deel Deze Pagina