Hobbyking Paramotor

@Helikapoter: mooie unit!
Vraagje: na het in elkaar zetten van mijn paramotor, merk ik dat de lijnen van de matras raar verdeeld zijn over de A/B risers. Links en rechts verschillend. Komt niet overeen met wat ik op YT filmpjes zie.
Toch lijkt het met de "vlieger test" (kijken of de matras mooi boven m'n hoofd blijft staan met een beetje wind) goed te werken. Ik laat het maar even zo. Heb ik dat alleen?
Ik ben benieuwd of de paramotor, naast de 5Ah pack ook nog een bodycam kan heffen (~~300g, die maken we op mijn werk). Dan heb ik HD beelden met GPS info.
 
Ik heb de lijnen in het begin ook weer wat "netter" verplaatst , Ik heb net een paar nieuwe schermen binnen ( 1ste was in prop terechtgekomen , veel lijnen stuk) en moet
nog kijken of die wel goed zitten , wat gewicht betreft kan je heel wat extra gewicht toevoegen , ik had al zeker 700 gram extra voor stabiliteit toegevoegd .
Zal met die camera geen probleem zijn
 
Vandaag de paramotor eens geprobeerd op een geschikt veldje.
Lanceren blijkt niet zo moeilijk. Vliegen wel - het is niet te doen met licht vlagerige ~ 2Bft wind. (daar was ik al voor gewaarschuwd - eigenwijs he..)
Ik kon redelijk hoogte winnen, maar sturen gaat zeer indirect, en bij de minste windvlaag klapt het scherm in en valt het geheel als een komeet naar beneden.
Maximaal sturen om het ding in de wind te houden leidt ook to instabiliteit.
Nu maar wachten tot de bouwmarkten weer open gaan, dan pruts ik een minder fragiele propeller kooi, het hoeft niet vederlicht te zijn.
Gewicht (5000mAH pakket + camera) was ~~1.8 Kg.

Dus alleen vliegen als er echt geen wind is, en/of werken aan zeer subtiel sturen.

Gelukkig ook een motorkistje bij me, dat vloog probleemloos. Dat is toch wel breder inzetbaar :-)
 
Filmpje ziet er goed uit! Vliegt strak. Mooi rustig!
Dan heb ik nog een weg te gaan, misschien zitten m'n vleugelvliegtuig reflexen wat teveel in de weg.
Dat gewicht is het eerste waar ik wat mee ga doen, bij een frontale windvlaag gaat de shute ver naar achter en overtrekt de zaak.
Subtiel sturen werkt niet. grof sturen ook niet erg.
Oefenen dus, eerst een kogelvrije prop kooi maken die ik gewoon terug kan buigen. En max power wat indammen. Een stoot volgas en het ding maakt een halve looping.
We knutselen verder!
 
De truuk is het gas te doseren , als hij te licht is trek hij zich over de chute heen.
Vandaar het verhogen van het gewicht . Dan spreekt het sturen voor zich .
Onwijs leuk ding om te vliegen :thumbsup:
H:banana:
 
De machine voorzien van een nieuwe propeller kooi. Niet vederlicht, maar dat hoeft ook niet.
En ik kan het eindeloos terugbuigen. Benieuwd hoe dit gaat werken. Misschien moet ik er een kleiner propje op zetten..

Para_alu.jpg
 
En eindelijk..vliegt het dan.
Na een hele serie crashes een heel kort vluchtje gemaakt, waarbij me opviel dat de parachute erg achter bleef, en het geheel erg schommelde. Inzetten van een bocht liet het ding onmiddellijk (weer) crashen.
Uiteindelijk heb ik de stuurlijnen ca 4 cm langer gemaakt tov de op Youtube aanbevolen procedure. Dat hielp.
Ook het gebruiken van een veel kleinere propeller (8x6) maakt het geheel beter doseerbaar.
Vlagerige windkracht 3 is toch wel de limiet merk ik, het schommelen wordt dan alarmerend.
De wielen zijn er inmiddels af (gebroken), maar de kooi blijft intact.
Met de Firefly Q6 camera nog wat luchtbeelden kunnen maken. Me Happy! :thumbsup:

Screen Shot 03-07-21 at 03.04 PM.PNG
 
Ik heb vandaag mij ook 2 paramotors aangeschaft van hobbyking met action pop erin
Nu hopen dat het goed vliegt
 

Bijlagen

  • 9F7AC057-8C6B-4CF4-B934-F1E135E3B036.jpeg
    9F7AC057-8C6B-4CF4-B934-F1E135E3B036.jpeg
    400,9 KB · Weergaven: 192
  • 6AEF0BCD-13F8-4DB2-95C4-BB24EB3FDF39.jpeg
    6AEF0BCD-13F8-4DB2-95C4-BB24EB3FDF39.jpeg
    415,3 KB · Weergaven: 190
  • 9B23C29F-5A3F-41D3-A18C-43F17CEABDC8.jpeg
    9B23C29F-5A3F-41D3-A18C-43F17CEABDC8.jpeg
    409,1 KB · Weergaven: 192
  • 25D17292-FA75-4118-BC76-3581124B774A.jpeg
    25D17292-FA75-4118-BC76-3581124B774A.jpeg
    384,6 KB · Weergaven: 182
Hallo, ik heb een hobbyking paramotor gekocht, allemaal wel leuk maar ik krijg het niet voor elkaar om e.e.a. te mixen in mijn Futaba T14......ik ben er ook niet handig in maar is hier iemand die me stap voor stap wegwijs hierin kan maken? zou heel fijn zijn......

Vr.gr. Jan
 
Na best wel wat succes volle vluchten met de HK para heb ik toch de stap genomen om een wat
beter scherm aan te schaffen en uiteindelijk blijk je dan toch een compleet nieuw set bij elkaar te hebben .
Dit is qua vliegen niet te vergelijken met de HK natuurlijk , maar wat is het toch leuk vliegen met een paramotor.View media item 257038View media item 257034

H, :thumbsup:
 
Op de meeste zenders is het mogelijk in te stellen , maar het paramixertje is ideaal in gebruik en bespaart je een hoop uitzoek werk . Kan je ook gebruiken op een simpele zender.
Gr , H :thumbsup:
 
Het was een mooi experiment.
Ben er enige tijd zoet mee geweest. Maar -zoals de Engelsen zeggen: de "struggle to fun ratio" is voor mij niet goed genoeg.
Het ding heeft daadwerkelijk gevlogen, maar het blijft moeizaam en de benodigde weersomstandigheden treden niet vaak op op ons winderige veld.
Bij de laatste poging / crash (windvlaagje) floepte de ESC kabel uit de ontvanger; de prop bleef draaien en vrat veel draadjes op.
Als iemand nog 5000mAh lipo's zoekt, of een werkende (lelijke maar crash-proof) gondel - ik ga er voorlopig niets mee doen.
Ik investeer voorlopig in "gewone" kisten die het bij 5Bft nog doen :-)
Succes voor alle doorzetters!
 
We hebben er ook 3 op de club. Het vliegt na wat moeite maar stopt soms ook zomaar met vliegen. De vleugel is erg gevoelig voor turbulentie en de bescherming om de prop is zo zacht als boter. Leuk tijdverdrijf voor windstille avonden (nacht vliegen met verlichting bv) maar echt niet voor iedereen en altijd.
 
IMG-20220808-WA0000.jpg


Ging redelijk vandaag. Langere a lijnen was geen goed idee, dan viel de chute soms achterover weg. De tippen klappen teveel in, die ga ik stijver maken met een strip. Hopelijk klapt de vleugel dan minder snel met turbulentie.
 
Back
Top