Hobbyking Pursuit

Vlokken kan bij lage temperaturen, geen probleem. Doet niets met de harskwaliteit na verwarmen. Verwarmde epoxy loopt mooi dun uit, als je dat wilt.

zo ik ben klaar met de epoxy nu morgen avond maar het resultaat bekijken. Het viel me alles mee. Best leuk om mee te werken :D nu kwam ik er alleen ook meteen achter dat mijn flexas rafelt dat is dan wel weer jammer. Maar ja het blijft een hobby dus ook daar zal wel een oplossing voor te vinden zijn? Iemand tips?

jup, je kan de uiteinden zilversolderen, in de epoxy dopen(heb ik gedaan) en je kan de uiteinden een beetje schuin afvijlen, al kan je beter gaan zilversolderen of in de epoxy dopen. is je epoxy nog zacht? dan kan je hem meteen even er in dopen ;)
en idd vind epoxy ook echt een prachtige uitvinding!;)
Gr. Sam

Laatst bewerkt:
weet je waar ik nu nog steeds mee zit? dat alles het doet met de turnigy ontvanger en zender, maar bij het aansluiten van mijn spektrum mr200 ontvanger en mijn spektrum dx6i zender kom ik niet verder dan alleen sturen :(

ja het werkt :D de motor begint nu alleen pas te draaien als ik de stick over de helft heb. De range van nul naar volgas is dus de helft van mijn gas stick de tweede helft wel te verstaan. Hoe heb jij dat?

Bij m'n wiesel gebruik ik de rechter stik op de zender want die gaat altijd in het midden staan als ik de stik los laat(6 kanaals zender) dus dan is de 1e helft helemaal geen gas natuurlijk. Maar denk dat als helemaal naar beneden 0 is, is het wel apart dat je pas bij de helft gas begint te krijgen. Verder ben ik nu overgestapt naar een pistoolzender van HK waar de gashendel ook altijd naar 0 springt.

Gr. Sam

ik heb pistoolzender van turnigy maar geloof dat dat niet de opperste beste kwaliteit is, maar ja we zullen het wel gaan ervaren, eerst de hars uit laten harden, dan de boel weer inbouwen naar smaak balance punt vinden in bad, droge dag en vlammen :D

Zeker! Volgensmij ligt over het algemeen bij V boten het zwaartepunt tussen de 28-32% van de bootlengte vanaf de spiegel gemeten. Dus bij een boot van 100cm zou het zwaartepunt in de theorie op ong 30cm vanaf de spiegel liggen.

Gr. Sam

ik heb pistoolzender van turnigy maar geloof dat dat niet de opperste beste kwaliteit is, maar ja we zullen het wel gaan ervaren, eerst de hars uit laten harden, dan de boel weer inbouwen naar smaak balance punt vinden in bad, droge dag en vlammen :D

Zwaartepunt bepaal je niet door de boot in bad te leggen. Gewoon balanceren op je vingers.

Iemand een idee of deze flexas nog te redden is?

pyty5abu.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
In ieder geval niet meer zó te gebruiken.

Deze kant zou je kunnen proberen in de propas te krijgen ,

en dan wat NU in de propas zit , in de koppeling steken.

Wél natuurlijk na 't fatsoenlijk zilver-vertinnen van het eindje.

Dus NIET hard-solderen ... zoals 'ze' hier maar blijven schrijven. :-(

Juiste materialen daarvoor staan in mijn A L B U M

In ieder geval niet meer zó te gebruiken.

Deze kant zou je kunnen proberen in de propas te krijgen ,

en dan wat NU in de propas zit , in de koppeling steken.

Wél natuurlijk na 't fatsoenlijk zilver-vertinnen van het eindje.

Dus NIET hard-solderen ... zoals 'ze' hier maar blijven schrijven. :-(

Juiste materialen daarvoor staan in mijn A L B U M

Dus deze kant die zit nu in de motor koppeling, dat niet meer doen? ik ga het albus is bekijken :D mijn werkgever is ook gek van deze hobby dus morgen onder werktijd maar is even aan de slag :rolleyes:

misschien ben ik lastig maar aan het uiteinde zit de flexas in een vierkant model in de ronde propas als ik t goed zeg?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Coen,

Da's inderdaad lastig (niet jij, maar het vierkante uiteinde van de flex...).
Omdraaien is dus geen optie.
Waarschijnlijk heb je de tier zelf onbedoeld opgestuikt bij het in de teflon buis schuiven.

Kun je de losgeraakte tier van de flexas weer in het fatsoen krijgen en het uiteinde zilversolderen?

Met een beetje mazzel blijft het netjes zitten en kun je varen.

Groeten, Jan.

Hallo Coen,

Da's inderdaad lastig (niet jij, maar het vierkante uiteinde van de flex...).
Omdraaien is dus geen optie.
Waarschijnlijk heb je de tier zelf onbedoeld opgestuikt bij het in de teflon buis schuiven.

Kun je de losgeraakte tier van de flexas weer in het fatsoen krijgen en het uiteinde zilversolderen?

Met een beetje mazzel blijft het netjes zitten en kun je varen.

Groeten, Jan.

Ik ben net langs 2 brothers RC geweest in Bussum, daar vertelden ze mij dat ik inderdaad met tin aan de gang moet en het "overtollige tin" weer in model slijpen met de dremel. Hun hebben jammer genoeg geen onderdelen in deze maat. Dus ik zou op een heel nieuw setje uitkomen. Maar het proberen waard lijkt mij?

Back