Hobbyking Pursuit

helemaal top! mooi vaarwatertje heb je daar zo, mét de wind naar de vaarder toe ;) of in ieder geval naar de kant.

Thanks Sam, je hebt me gemotiveerd door je vorige bericht ;) De wind was precies op mij aan dus perfect, geen hond / mens te bekennen lekker testen :D op naar de zomer.. Hoe is het met jouw project?

Zo te zien kunnen je accukabels een stuk ingekort worden. Monteer je lipo andersom en houd de accukabels zo kort mogelijk. Dat is beter voor je regelaar. Houd wel voldoende lengte over om de accu te verschuiven ivm verschuiving van je zwaartepunt.

Zo te zien kunnen je accukabels een stuk ingekort worden. Monteer je lipo andersom en houd de accukabels zo kort mogelijk. Dat is beter voor je regelaar. Houd wel voldoende lengte over om de accu te verschuiven ivm verschuiving van je zwaartepunt.

Goeie tip,

Ook enig idee waarom hij eerst veel toeren maakt en daarna (een paar seconden) op gang komt?

schroef

meet ik dat zo? Ik heb een 3660 1620kv motor met een 120a regelaar en een 4s 5000ma accu

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, zo meet je dat. Vaak sta het ook op de naaf van de prop. Ik denk dat de combinatie toeren & prop niet goed is.

Ik ken de specs van je motor en regelaar niet, maar 1620kv wordt normaal gesproken op 5 of 6s gevaren.

ja dat is wat ik ook zat te bedenken ik had het er vandaag over om eens een 5sje te bestellen. De specs van de motor op de website van hobbyking staat niet meer dan dit: Motor: 3660 size 1620kv Watercooled brusles en mijn regelaar is een turnigy 120 waterc cooled aquastar

Waar lag je zwaartepunt? Misschien daar ook eerst mee spelen. Kost je niets. En even een 45mm en 48mm graupner prop halen. Kost ook niet zoveel. 5s lipo kan altijd nog en moet je sowieso weer op wachten. Morgen is het droog...

zwaartepunt op 30procent stuitetde mooi horizontaal op t water. morgen moet ik weer werken maar extra props kunnen nooit kwaad toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zwaartepunt kan wellicht nog verder naar achteren. Gewoon proberen, 28 of 29% kan al een groot verschil geven in vaargedrag.

Begin ook met je strut parallel en je trimtabs helemaal omhoog. Die heb je bij deze snelheden helemaal niet nodig.

Idd een rechte lijn met de bodem/ loopvlak. Dit kun je makkelijk bepalen door de boot op een tafel te leggen of bijvoorbeeld een lineaaltje tegen het loopvlak aan te houden. Dan kun je zien of de strut recht staat of een hoek maakt.
Trimtabs zou ik er zelfs helemaal afhalen, voorlopig heb je ze niet nodig.
Accu naar achteren en dan meten hoe je met het zwaartepunt uitkomt.

Overigens zie ik net in het promotiefilmpje van HK dat de boot daar ook moeilijk van zn plek komt.

Hallo Coen,

Gefeliciteerd met je succesvolle maiden!

Als je in plaats van vol gas, de toeren geleidelijker opbouwt, heb je minder last van een caviterende prop, je komt zelfs sneller van je plek.

De prop op je foto heeft relatief smalle bladen, als je een 42K neemt heb je zowat een derde méér bladoppervlak en heb je én minder cavitatie én een hogere snelheid.

Met een 45K moet je bij een 3660 voorzichtig zijn, als de boot niet vrij loopt, ligt oververhitting van de motor op de loer.

Zoals al gezegd, speel met de plaats van het zwaartepunt en haal de bling bling van de spiegel, dat remt alleen maar.
Pas boven de 80 km/h zou je ze kunnen inzetten.

Groeten, Jan.

en als je gaat spelen met het zwaartepunt, struthoek, trimtabs etc., verstel het apart van elkaar. zo zie je welke handeling welk effect geeft ;) als je bijv. je struthoek aanpast en tegelijkertijd je accu naar achter doet en de boot vaart al ietsje beter, dan weet je niet wat de boot nou beter heeft laten varen, de accu of de struthoek?;)

Gr. Sam

Back