Hobbyking Pursuit

Nee, die stekker kom je niet bij als je boot er op het water vandoor gaat....dat is de nooduit.
Failsafe is een functie van de regelaar of ontvanger waarbij het gas uitgaat als je geen bereik meer hebt.

Na even wat gelezen te hebben kan ik dus kiezen tussen de MR200 of de MR3000 buiten het prijsverschil zie ik ook dat er meer aansluitingen op zitten zoals bijv dit zinnetje: Channels: 3 (plus dual throttle and steering outputs) is dat bijvoorbeeld nodig als je 2 motoren gaat voeren? Ik heb zelf werkelijk geen idee maar ik denk dus dat de MR200 dan voldoende zal zijn voor mij.

Leuk en mooi verslag inderdaad. Bedankt voor de link :) welke accu stekkers moet ikmonteren? Xt60 of xt90?

Laatst bewerkt door een moderator:
welke accu stekkers moet ikmonteren? Xt60 of xt90?
Hallo Coen,

Voor de standaard motor zou je nog XT60 kunnen nemen, maar als je straks eens sneller wilt, neem dan gelijk de XT90.

Ik gebruik in al m'n boten de 4 mm goudstekkers, da's gemakkelijker aansluiten, helemaal als je lipo's in serie wilt gebruiken.

Groeten, Jan.

@Ron, bedankt dat is een super overzicht :D soms zie ik door de kabels de aansluitingen niet meer ;)

@Jan, ik heb daar ook naar zitten kijken dat lijkt me zeker een goede oplossing nu heb ik alleen 5 setjes xt60 onderweg maar ja dat kan nooit kwaad vanavond verder met slopen :D

Mijn eerste lek test in bad bleek meteen een leerzaam lekje.

e3ajazuh.jpg

Tussen de koperen buis en het nylon buisje geen vet gedaan dan kruipt het water dus zo omhoog. Voorzien van vet en het probleem is opgelost

tage3eny.jpg

Nu maar hopen dat de teflon liner niet mee gaat draaien..

Je had beter de teflon wat uit kunnen laten steken en er een stukje klemmend siliconen slang van buitenbuis naar teflon over kunnen schuiven.

Nu maar hopen dat de teflon liner niet mee gaat draaien..

Je had beter de teflon wat uit kunnen laten steken en er een stukje klemmend siliconen slang van buitenbuis naar teflon over kunnen schuiven.

Ook een goeie tip om te bewaren :D maar dat gaat blijken bij de eerste test run :D dat zal ook niet zo lang meer op zich laten wachten aangezien we met zomerse temperaturen te maken hebben midden in januari :D

Goed gezien Ron, afstellen na de lektest ;) en daarna weer testen op lekken. Moet me ziel en zaligheid nu in de bood gooien aangezien ik gister met mijn vliegtuig gecrasht ben :D

Beste fietsenmakert. Wie heeft jou verteld dat mode 1 verplicht is in Woerden? Dat is namelijk echt niet zo. Veruit de meeste leden bij ons op de club gebruiken mode 1 dus is wel zo dat het voor de instructeurs het makkelijkste is als jij ook mode 1 zou vliegen. Maar er is zelfs een instructeur bij ons op de club die mode 2 gebruikt. Hij zal je zonder problemen kunnen helpen.
Dan is er nog een tweede punt. Heel veel moderne zenders kan je met het leerling leraar systeem aan elkaar hangen. Vaak is het zo dat je de leerling zender in mode 2 hebt staan en de leraar zender in mode 1. Zo is er ook geen probleem met het lesgeven. Met goede afspraken en overleg is er heel erg veel mogelijk.
Kom gewoon op een woensdag avond naar het clubhuis, neem je spullen mee en bereid je voor op de nodige op en aanmerkingen. ;) Net als hier op het forum krijg je daar van 5 mensen 6 meningen. Maar tot nu toe is het bij zo goed als iedereen gelukt om toch met een goed vliegend model de lucht in te gaan.
Jouw kist is gecrasht lees ik, jammer maar misschien kan hij wel gerepareerd worden. De uitnodiging om langs te komen blijft gelden. Laat me even weten wanneer je langs wilt komen dan zal ik mijn best doen er ook te zijn.
Tot ziens?

Hallo Ernst super bedankt voor de uitnodiging. Eerst maar eens mijn kist plakken :D ik kwam op mode 1 door de flyer op de website, maar als mode 2 toch mogelijk is dan ga ik zeker langskomen. Alleen wanneer durf ik nog niet te zeggen. Ik denk toch dat een nieuwe romp noodzakelijk is :)

mady6ymy.jpg

Zo even een nieuwe update:
Vandaag stekkers aan regelaar en motor gesoldeerd en een xt90 laad kabeltje voor mijn vandaag nieuw binnen gekregen lader gemaakt. Heeft er iemand ervaring met wat betreft de motor steunen verstevigen? Ik heb wat gekocht zie foto.

6e7ujyqe.jpg

Excuus voor de kwartslag ;)

5ederavu.jpg

jeha9uta.jpg

Back