Hobbywing Xtreme Stock Xerun 60A

Op de mach indoor zijn er genoeg met een hobbywing xerun esc. Volgende keer even rondvragen. Je kunt ook de standaard afstelling gebruiken die in de nieuwe handleiding staat en vandaaruit verder gaan.

Dat heb ik gedaan, resultaat magneet van de as geklapt 100 stukken. Lol
Een nieuwe er ingestoken toch maar iets terug geschroefd en dat ging beter. Maar wat een geweld toen de als klapte zeg. Dit heeft niets meer met stock te maken als je het dadelijk voor elkaar hebt.
Toch volgende week maar ff een lesje HW volgen denk, voordat ik nog meer sloop :-))

Laatst bewerkt door een moderator:
tja hmm geen idee .... wellicht een oude motor?:D
Maar uhmmm.....wie heeft het over dat stock langzaam moet zijn? De benaming van "stock" heeft een wat te belade betekenis. Noem het gewoon 13.5t klasse en het benoemd wat de klasse is. Namelijk een klasse waarin een 13.5t motor gebruikt wordt die voor iedereen hetzelfde is. ;)

Oude motor idd lrp x11 13.5,
Maar dit wordt lachu van de zomer, ik denk dat het nog veel harder gaat dan afgelopen jaar.
Was idd onbelast maar niet eens vol gas, je weet wel je pakt je auto op om te gaan rijden en je geeft ff een fikkie gas. En toen was het klap.
Maarja andere rotor er in en gaan :-)

Mijn settings van gisteren avond
Boost timing; 40 graden
Turbo open time; 12 graden/0.1 sec
Turbo timing; 25 graden
Boost start rpm 3000
Turbo open delay 0.2 sec
Boost timing acc 350 rmp/deg

Ik heb de turbo open time later op 6 graden gezet en boost timing rpm op 300

Mss dat deze setting helemaal niet goed is, dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm...

Xerun zou dus even snel zijn als Tekin,
voor 1/3 van de prijs.

Is er al een (NOMAC) NK motor bekend eigenlijk?
als dat ook de speedpassion 13,5T 3.0 is,
dan ga ik wel instappen.

Was idd onbelast maar niet eens vol gas, je weet wel je pakt je auto op om te gaan rijden en je geeft ff een fikkie gas. En toen was het klap.
Maarja andere rotor er in en gaan :-)
Er wordt altijd gewaarschuwd niet onbelast te gassen met de motor.:teacher:

Oscar, Volgens mij gaan ze bij het NK voor de toerwagens "0" graden rijden( in blinky mode) met een maximale FDR die per circuit natuurlijk anders kan zijn. De hobbywing heeft ook een blinky mode maar echt super topsnelheid heb je dan niet.

Laatst bewerkt:
Mijn settings van gisteren avond
Boost timing; 40 graden
Turbo open time; 12 graden/0.1 sec
Turbo timing; 25 graden
Boost start rpm 3000
Turbo open delay 0.2 sec
Boost timing acc 350 rmp/deg

Ik heb de turbo open time later op 6 graden gezet en boost timing rpm op 300

Mss dat deze setting helemaal niet goed is, dan hoor ik het graag.

Prima setting volgens mij, zo ongeveer staat het bij mij ook.
25 Turbo met 40 boost heeft geen zin omdat het totaal niet meer dan 60 is, dus zal de regelaar zelf maar 20 turbo geven.
Doe je je boost omlaag naar 35, dan heb je wel 25 graden turbo.

Er wordt altijd gewaarschuwd niet onbelast te gassen met de motor.:teacher:

Gaat een aantal keer goed, tot er een scheurtje in de rotor komt.

Oscar, Volgens mij gaan ze bij het NK voor de toerwagens "0" graden rijden( in blinky mode) met een maximale FDR die per circuit natuurlijk anders kan zijn. De hobbywing heeft ook een blinky mode maar echt super topsnelheid heb je dan niet.

Dan heeft zo'n dure Tekin dus helemaal geen zin meer ;)
Maar ook op punch denk ik dat de Hobbywing een van de betere is...

Prima setting volgens mij, zo ongeveer staat het bij mij ook.
25 Turbo met 40 boost heeft geen zin omdat het totaal niet meer dan 60 is, dus zal de regelaar zelf maar 20 turbo geven.
Doe je je boost omlaag naar 35, dan heb je wel 25 graden turbo.

Gaat een aantal keer goed, tot er een scheurtje in de rotor komt.

Dan heeft zo'n dure Tekin dus helemaal geen zin meer ;)
Maar ook op punch denk ik dat de Hobbywing een van de betere is...

Als de setup voor een 1/12 is (waar jij mee rijd) dan zou ik maar even oppassen, kees rijd met 7.4 volt in een toerwagen. Kwa rpm range moet je dan sowieso wat omhoog gaan lijkt me. Je kunt een 1/12 1s lipo setup niet zomaar overnemen voor een TC met 2s lipo (als je wat langer plezier wilt hebben van je motor.)

Tja, de RS Pro heeft 0.00015 Ohm weerstand. De Hobbywing 0.0003. Of je dat merkt op het circuit geen idee. Uit testen die sommige gedaan hebben blijkt dat het niet uitmaakt in blinky mode. Als Hobbywing 2 jaar geleden deze regelaar zou hebben uitgebracht dan had ik waarschijnlijk een Hobbywing gekocht. Voor de prijs en prestatie is die simpelweg onverslaanbaar. . :cool:

Laatst bewerkt:
ja , nu is de HW iets sneller met meer punch en veel goedkoper.
Ik neem aan dat Tekin nu niet gestopt is met de software en dat er wel weer nieuwe software aan komt om het verschil te verkleinen.
Overigens is Robert nog steeds de snelste met zijn Tekin ook al haal ik de snelheid niet, hij wel.;)

Ik zit me net te bedenken dat dit een rotor was uit een oude x11 10.5, dus die heeft al wat op zijn kl.... gehad. De rotor van de 13.5 was met een f1 crash gebroken.

Ik ga van het weekend de HW in de WGT zetten, en ben van plan om volgende week vrijdag naar mach te komen. Dan kan ik de geleerde vragen naar een mooie setup.
Gisteren nog een paar rondjes mee gereden, en wat gaat dat ding lkr zeg, kan niet wachten tot de LE conversie er onder zit.:p

(p.s. was toch wel makkelijk met de spx lol)

ja , nu is de HW iets sneller met meer punch en veel goedkoper.
Ik neem aan dat Tekin nu niet gestopt is met de software en dat er wel weer nieuwe software aan komt om het verschil te verkleinen.
Overigens is Robert nog steeds de snelste met zijn Tekin ook al haal ik de snelheid niet, hij wel.;)

op dit moment is het nog andersom. Andere merken hebben een inhaalslag te maken op de software van tekin. Hobbywing is dat hoogstwaarschijnlijk nu wel gelukt maar dat moet nog wel even proefondervindelijk worden vastgesteld ;)

Ik zit me net te bedenken dat dit een rotor was uit een oude x11 10.5, dus die heeft al wat op zijn kl.... gehad. De rotor van de 13.5 was met een f1 crash gebroken.

Ik ga van het weekend de HW in de WGT zetten, en ben van plan om volgende week vrijdag naar mach te komen. Dan kan ik de geleerde vragen naar een mooie setup.
Gisteren nog een paar rondjes mee gereden, en wat gaat dat ding lkr zeg, kan niet wachten tot de LE conversie er onder zit.:p

(p.s. was toch wel makkelijk met de spx lol)

Ach kees, het is allemaal niet zo moeilijk. 1 keer doen met iemand die je even meehelpt en je weet hoe het werkt.

Ik werk nu met de nieuwe microsoft office 2010. WORD bijvoorbeeld is dus echt helemaal veranderd en dat duurt een week of meer voordat ik die weer helemaal onder de knie heb wat en waar elke functie zit en wat het doet. De software van de brushless esc zijn echt 1000x eenvoudiger.:D

Hm...

Xerun zou dus even snel zijn als Tekin,
voor 1/3 van de prijs.

Is er al een (NOMAC) NK motor bekend eigenlijk?
als dat ook de speedpassion 13,5T 3.0 is,
dan ga ik wel instappen.
Speedpassion 13,5t 3.0 is idd de motor voor het (NOMAC) NK stock. Dynamische timing is niet meer toegestaan.

@Alex, wat vind jij , zal ik de HW extreme stock in mijn 1/12 zetten ipv de Tekin?;)

Waar wordt er met een 9.5t gereden?

Bij het AMCC hebben we een 13,5t/Mod klasse
daar kun je kiezen waar je mee rijd.
Omdat wij wat verouderde spullen hebben rijden we met een Speedpassion sportsman 9,5t
Dat komt overeen met een nieuwe 13,5 met een recente regelaar.

Met meer power is daar ook niets te winnen, dat hebben veel ervaren rijders nu ondervonden.

Als de setup voor een 1/12 is (waar jij mee rijd) dan zou ik maar even oppassen, kees rijd met 7.4 volt in een toerwagen. Kwa rpm range moet je dan sowieso wat omhoog gaan lijkt me. Je kunt een 1/12 1s lipo setup niet zomaar overnemen voor een TC met 2s lipo (als je wat langer plezier wilt hebben van je motor.)

Volgens mij is het andersom, en kun je een 1S lipo set-up niet zomaar over gaan nemen in een 2S lipo omgeving, dan ben je te vroeg aan het vertimen.
Ik ben nl. op de helft van het toerental vergeleken met een toerwagen al klaar met vertimen.... (ik draai rond de 17000 rpm op het rechte stuk, meer niet!)
Ergo denk ik dat de settings die kees dus plaatste voor een toerwagen aan de agressieve kant zijn, en dus veel energie vreten van de accu. Zou hij de acceleratieramp verhogen, bijna verdubbelen wellicht, hou je veel langer gedurende je run een hogere accuspanning. Wellicht heeft de 1/10 daar niet zo'n last van, maar in de 1/12 merk je dit goed!

Laatst bewerkt:
haha, als je de extreme al hebt waarom niet maar persoonlijk zie ik de noodzaak er (nog) niet in om naar iets anders te gaan als je alleen 1/12 rijd. De tekin en de hobbywing zijn beide goede regelaars en gewaagd aan elkaar. zoals je zelf aangaf, robert gaat er ook hard mee maar die heeft ook de setup en rijvaardigheid om zijn wagen goed af te stellen en te sturen zodat hij de snelheid ook ten volle kan gebruiken (niet lullig bedoeld).

Snelheid op het rechte stuk is leuk maar de binnenbaan in Haarlem heeft maar een klein recht stuk, iets van 2 seconden volluit of zo? Het binnengedeelte is toch het grootste deel van de winst te pakken en dan komt het op stuurkunsten aan. Die paar % dat de een sneller is op het rechte stuk helpt daar niet veel mee als je het binnenstuk niet goed doorkomt.

Het zal wel klasse afhankelijk zijn maar persoonlijk zie ik niet echt verschil tussen de verschillende regelaars zoals de GM, Mamba, tekin etc in combinatie met de verschillende motoren in de pro10 klasse. Er rijden allemaal verschillende regelaars en motoren door elkaar maar kwa snelheid zit het toch aardig bij elkaar en de temperaturen van de motoren zijn ook gewoon normaal. Wat wel veel verschil uitmaakt is de rijvaardigheid en de vaardigheid om de auto af te stellen naar de condities van het circuit. Het lijkt wel of dat soms een beetje vergeten wordt.;)

Back