Hobbywing Xtreme Stock Xerun 60A

Als de setup voor een 1/12 is (waar jij mee rijd) dan zou ik maar even oppassen, kees rijd met 7.4 volt in een toerwagen. Kwa rpm range moet je (Kees) dan sowieso wat omhoog gaan lijkt me. Je kunt een 1/12 1s lipo setup niet zomaar overnemen voor een TC met 2s lipo (als je wat langer plezier wilt hebben van je motor.)

Volgens mij is het andersom, en kun je een 1S lipo set-up niet zomaar over gaan nemen in een 2S lipo omgeving, dan ben je te vroeg aan het vertimen.
Ik ben nl. op de helft van het toerental vergeleken met een toerwagen al klaar met vertimen.... (ik draai rond de 17000 rpm op het rechte stuk, meer niet!)
Ergo denk ik dat de settings die kees dus plaatste voor een toerwagen aan de agressieve kant zijn, en dus veel energie vreten van de accu. Zou hij de acceleratieramp verhogen, bijna verdubbelen wellicht, hou je veel langer gedurende je run een hogere accuspanning. Wellicht heeft de 1/10 daar niet zo'n last van, maar in de 1/12 merk je dit goed!

Volgens mij bedoelen we hetzelfde :D. Toegegeven, het was niet helemaal duidelijk haha
 
Ergo denk ik dat de settings die kees dus plaatste voor een toerwagen aan de agressieve kant zijn, en dus veel energie vreten van de accu.

Vreemd want ik heb deze settings van de HW pdf over genomen
motor; 13.5T
FDR; 5.0-7.0
#9; 30°-50°
#10; 9°/0.1 s
#12; 20°-30°
#13; 3000
#14; 0.4s
#15; 200-300

Wat ik ook vreemd vind is dat er bij #10 over 9°/0.1 s gesproken wordt, terwijl je die niet kunt kiezen in het programma. ik heb daar toen voor 12°/0.1 s gekozen, en bij #15 350/deg ipv 200-300.
 
Volgens mij bedoelen we hetzelfde :D. Toegegeven, het was niet helemaal duidelijk haha

:p klopt, ik las het andersom dus inderdaad....

Vreemd want ik heb deze settings van de HW pdf over genomen
motor; 13.5T
FDR; 5.0-7.0
#9; 30°-50°
#10; 9°/0.1 s
#12; 20°-30°
#13; 3000
#14; 0.4s
#15; 200-300

Wat ik ook vreemd vind is dat er bij #10 over 9°/0.1 s gesproken wordt, terwijl je die niet kunt kiezen in het programma. ik heb daar toen voor 12°/0.1 s gekozen, en bij #15 350/deg ipv 200-300.

Dan zal het wel goed zijn, nogmaals, ik ken het alleen voor 1S lipo, in de 1/12.

Over de #10 met 9/0.1, dit klopt, in de vorige firmware, de 101224, die er maar heel eventjes is geweest, zat die stap wel. Die had nl. wat kleinere stappen erin zitten. De 110119 heeft die niet meer, maar ze zijn de documentatie op dat punt vergeten aan te passen....
 
Kees, persoonlijk zou ik de start RMP hoger zetten voor gebruik in een TC. Voor de WGT zou 3000 start RPM op zich wel goed gaan maar voor de TC lijkt me die wat te laag wat ik in ieder geval zo zie bij de rpm niveau's bij de tekin in een TC .

Het is ook zeer circuit afhankelijk en ook motor afhankelijk (wat voor vaste vertiming die heeft). Testen is de enigste methode om het zeker te weten. Wellicht kan roy of iemand anders van de MACH je een basis setup geven waarbij je het verder kan aanpassen. (aangezien er daar veel met een HobbyWing rijden)
 
-Het beste kan je even kijken wat de topsnelheid op de baan is, als je dit weet in Km/u, dan deel je dit door 3,6. Je hebt dan de topsnelheid in m/s...
-dit deel je dan door (6,28 x straal van de achterband in meters)
-Als je dit dan weer vermenigvuldigd met je FDR en dan weer met 60, dan het je het eindtoerental dat je op de regelaar moet instellen.

Dit eindtoerental moet je dan eerst ook weer uitrekenen volgens het eerste HW document, met start toerental, timing en rpm/degree.
Neem als start rpm instelling 3 a 5.000
Dan doe je eerst zonder turbo voor het infield, dan turbo gaan bijvoegen voor het rechte eind.

Pluis het zelf maar even uit dit verhaaltje, heb geen zin om het helemaal uit te kauwen. In ieder geval net zo lang iteratief kloten tot je snel gaat...;)
 
Laatst bewerkt:
Is er nog verschil tussen deze
ECC-885-logo-1.jpg


en deze

ECC-1238-logo-1.jpg


en werkt de zelfde software (firmware)
op beide regelaars?
 
Ja de zelfde firmware voor beide regelaars, en de xtreem is een stuk kleiner dan de xerun.
Ook zit de capacitator ingebouwd bij de xtreem, maar dat weet ik niet zeker.
 
Xerun:
1 Specification Of The ESC
1.1 Output:
1) XERUN-120A ESC: Continuous current 120A, burst current 760A
2) XERUN-60A ESC: Continuous current 60A, burst current 360A
1.2 Input: 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3 cells LiPo. Note1
1.3 BEC Output: 5.75V@3A linear mode built-in BEC
1.4 Resistance:
1) XERUN-120A ESC: 0.0003 Ohm
2) XERUN-60A ESC: 0.0006 Ohm
1.5 Motor Supported: Sensored brushless / Sensorless Brushless.
1.6 Suitable Brushless Motor:
1) XERUN-120A Combo
With 2 cells Lipo or 4-6 cells NiMH, 1/10 on-road: >=3.5T, 1/10 off-road: >=5.5T
With 3 cells Lipo or 7-9 cells NiMH, 1/10 on-road: >=5.5T, 1/10 off-road: >=8.5T

2) XERUN-60A Combo
With 2 cells Lipo or 4-6 cells NiMH, 1/10 on-road: >=5.5T, 1/10 off-road: >=8.5T
With 3 cells Lipo or 7-9 cells NiMH, 1/10 on-road: >=10.5T, 1/10 off-road: >=17.5T
1.7 Suitable Car:
1/10, 1/12 on-road or off-road cars / trucks for competition race.
1/10, 1/8 rock crawler.
1.8 Size: 43mm(L) * 36mm(W) * 33mm(H).
1.9 Weight:
1) XERUN-120A ESC: 105g
2) XERUN-60A ESC: 80g

Note1:
For 4-6 cells NiMH or 2 cells Lipo: You need not change the cooling fan coming with the ESC;
For 7-9 cells NiMH or 3 cells Lipo: You must change the standard cooling fan because it cannot work with such a high voltage, so please choose a high voltage fan or supply the fan from the receiver (+6V)

XEREUN XTREME STOCK
1 ESC Specification
1.1 Output: Continuous current 60A, burst current 380A.
1.2 Input: 4-9 cells NiMH/NiCd or 2-3 cells LiPo. Note1
1.3 BEC Output: 6V@3A linear mode built-in BEC.
1.4 Resistance: 0.0006 Ohm.
1.5 Motor Supported: Sensored brushless / Sensorless Brushless.
1.6 Suitable Brushless Motor:
With 2 cells Lipo or 4-6 cells NiMH, 1/10 on-road: >=8.5T, 1/10 off-road: >=11.5T
With 3 cells Lipo or 7-9 cells NiMH, 1/10 on-road: >=13.5T, 1/10 off-road: >=17.5T
1.7 Suitable Car:
1/10, 1/12 on-road or off-road cars / trucks for competition race.
1/10, 1/8 rock crawler.
1.8 Size: 33mm(L) * 28mm(W) * 31mm(H) (Cooling fan height included)
1.9 Weight: 46g (Neither power wires nor cooling fan weight is included)

Note1:
The cooling fan gets its power supply from built-in BEC.


2 ESC Features

2.1 Smart and small with metal shell.
2.2 Drives sensored and sensorless brushless motors.
2.3 Factory pre-installed supercharged STOCK competition firmware with Boost Timing and Turbo Timing function.
2.4 Firmware updatable, and zero timing firmware is optional to be compliant with ROAR SPORTMAN rules.
2.5 Compatible with all firmware of XERUN-120A-SD ESC and XERUN-60A-SD ESC.
2.6 User programmable. Plenty of programmable items make the ESC suitable for each racing.
2.7 Easily programmed with the “SET” button on the ESC, and also compatible with the Digital LED Program Card and the Advanced Professional LCD Program Box.
2.8 Multiple protection features: Low voltage cut-off protection / Over-heat protection / Throttle signal loss protection / Motor blocked protection.
2.9 Splash proof and dust proof.

Dan staat het maar eens bij elkaar.
 
persoonlijk, zou ik voor de 60A gaan als je genoeg plaats hebt op je chassis en je alleen 9.5t, 10.5t of hoger rijd. De fets hebben het dan minder moeilijk en zullen vermoed ik ook minder warmte ontwikkeling (de 60A kan 5.5t aan ipv maar 8.5) en het is goedkoper. Het verschil in bec is verwaarloosbaar.
 
Ik ga twee van deze regelaars bestellen,
iemand een suggestie voor een goed adresje?
Graag als PM. dan is de moderator ook tevreden.
 
Back
Top