Ergens rond m'n 10e kreeg ik voor sinterklaas een rc vrachtauto
met een vlakke trailer waar ook een gesloten bak op paste en een
tanker. Dat ding was snel kapot en van garantie hadden ze schijnbaar
in de jaren 70 nooit gehoord, dus belande hij al snel in de vuilnisbak.
Een paar jaar later kreeg ik een simca rancho, en ook dat was zo'n
goedkoop geval waar weer peperdure batterijen in ging,
maar ik kreeg er dan een van de eerste batterijenopladers erbij
die er maar liefst 12 uur over deed om een beetje prik in
doodgewone alkaline batterijen te pompen, en dat was ook
zooi dus.
Toen rond m'n 15e weer eens bij bart smit binnengelopen
en toen stond er een tv met een demovideo van de tamiya
hilux en blazing blazer met de 3 versnellingsbak, en dat was
dus kijken en niet kopen want zoveel geld kon ik nooit ophoesten,
en ook al had ik dat gekunt, dan zouden m'n ouders me stijf
gevloekt hebben om zoveel geld aan zoiets uit te geven.
Pas op m'n 19e ging ik dan eindelijk eenmodelauto te kopen
met echte servo's en een echte afstandsbediening en oplaadbare
accu's, en dat was de wild willy, en vanaf die dag kon ik me dan
een echte modelbouwer noemen.
Toen rond m'n 22e nog een wild willy gekocht en een
marui big bear en een tamiya mudblaster en allemaal
aan gort gereden, en toen wilde ik gaan vliegen en kocht
eerst een zelfbouwpakket waar ik het geduld niet voor had
om in elkaar te prullen, en heb toen maar een kant en klare
zwever gekocht dat na 5 seconden al in 3 stukken neer smakte.
Die heb ik nog 2x kunnen repareren, en toen was het dan toch
echt afgelopen en heb de hele rc hobby effe in de wachtkamer gezet.
Ik had nog nooit gevlogen en had nog nooit een vliegclub bezocht,
dus gewoon eigenwijs bezig geweest en neerstorten was dan ook
het resultaat.
Toen kwam er een 486 dx2 66mhz en microsoft flightsimulator,
en daarmee leerde ik dan virtueel vliegen, en dat heeft geholpen
want tot m'n 33e heb ik virtueel gevlogen om vervolgens
naar een vliegclub te gaan en me laten adviseren wat te kopen
en zodoende weer de rc hobby opgepakt door een robbe charter
met een, ik dacht, +-11 cc viertakt motor en later een
2takt OS 46fx motor te kopen, en dankzij de flightsim binnen
5 lessen zelfstandig te vliegen en na 10 lessen ook opstijgen
en landen.
Dat heb ik 2 jaar gedaan, maar had er op een gegeven moment
genoeg van, want het was 20 km van huis, en een heel gesleur
(auto in, auto uit, schuur in, schuur uit), en had ik schoon genoeg
van dat rituele gepoets en geboen van al die vette rotzooi.
Toen heb ik nog een marder stockcar gekocht, maar daar kon
ik bijna nergens mee rijden vanwege de herrie, en die heb ik
dan ook snel weer verkocht.
Toen heb een juggernaut gekocht en die rijdt af en toe
een paar rondjes in de woonkamer en staat verder
met een nog steeds ongespoten kap nieuw te wezen
en stof te happen.
Toen vond ik een 2e hands bruiser waarvoor ik 150km
moest rijden om hem op te halen, en die heb ik met een
klein winstje naar engeland verkocht omdat ie niet zo mooi
was en in z'n geheel wat uitgeleuterd was.
En toen kocht ik vectron blackhawk, je weet wel,
zo'n vliegende schotel aan een kabel voor binnenshuis,
en dat was best leuk totdat de motortjes kapot gingen, dus
ook die ligt nu in delen op een plank stof te happen.
Toen nog zo'n ufo van silverlit gekocht, maar ik had schijnbaar de
eerste versie die waardeloos was, dus teruggebracht en m'n geld
terug want een verbeterde versie hadden ze niet.
Sindsdien heb ik dus niks meer gekocht, en heb nu weer even
m'n juggernaut afgestoft en mag ie af en toe een paar meter
in de woonkamer rijden, en ben ik een beetje aan het rondkijken
naar een toffe electro monstertruck.
Verder zou ik het leuk vinden dat een merk als marder nog eens
met een 4takt 1:4 monstertruck op de markt komt, want met die
2takt herrie kan ik bijna nergens rijden zonder een ander tot last
te zijn.