hoe ben jij bij deze hobby gekomen?

Jaren terug (guldentijdperk :wink: ) een 2wd nitro gekocht.
Zag toen al een Marder staan, 8O wat was dat een groot ding 8) .
Jaren later een FG MB gekocht en langzamerhand getuned tot bijna full alu met Jetpro V2 uitlaat.
Maar aangezien het bigscalegebeuren voornamelijk s'weekends plaatsvindt en ik dan bijna altijd ben werken, MB in onderdelen verkocht.
Heb nu een Thundertiger Mini Titan (met al redelijk wat alu parts), en ben daar nu mee aan het oefenen/simmen/hobbyen/crashen/leren enzo.

Eerst begonnen met het gebruikelijke 'nikko' fenomeen, toen kwam vriend van de familie
eens met zijn nieuwe speeltje, een bigscale, ik was toen nog een klein manneke, maar ben het niet vergeten.
jaren later weer eens een marder gezien 8) en nu is er sinds een paar weken een FG MB :D
Misschien nog eens voor op vakantie een nitro onroad kopen, van mijn ouders mag de MB niet mee, hij is
te groot :evil:

Frankyman :wink:

ik ging vroeger altijd al met mn buurman mee naar het vliegveld. ik zei toen al dat ik dit later ook wou gaan doen. toen ik 13 was moest het er maar van komen. ik kocht een helicopter. niet direct het beste begin. hij was 27mhz en met storing ging ie er een keer vandoor, nooit weer gezien.

uit troost toen maar een cessna 182 van art-tech gekocht. die helemaal vliegklaar gemaakt maar had toch geen zin om naar een vliegclub te gaan. dat ding uitveiligheid maar verkocht en niet zelf mee gaan vliegen. ik kocht een airlifter maar die was ook na een week kapot dus teruggebracht, toch een week gratis gevlogen.

later (ongeveer 8maanden geleden) begon het vliegen toch weer te kriebelen. ik reed inmiddels met een tamiya auto. ik bouwde een decatghlon uit depron en wou daarmaa vliegen, crashte door een verkeerd zwaartepunt en te grote roeruitslagen.

toen maar een simpel zwevertje gekocht en daar de echte beginselen mee geleerd. gewoon volgas opgooien en kijken wat er gebeurt :D dit ging redelijk maar ik wou toch weer naar die gezelligheid op de vliegclub. ik kocht een easystar (14augustus). daarmee naar de lviegclub gegaan, zeggen ze daar: hier mag je alleen een zweeefbrevet mee halen.

dus ik verder zoeken en toen heb ik een taxi gekocht. hiermee heb ik vlieglessen.

ik vaar inmiddels ook een boot (einde van de maand). we moesten voor school een duikboot bouwen en en heb contact gezocht met harrie (hier ook op het forum). ik vond dat deel van de hobby oiok supermooi en ik bouwde zelf maar iets van depron. ik ging met hem mee avren en dat vond ik ook wel leuk. dus ik heb van hem een bootje gekocht en nu gaan we nog steeds samen varen.

ik heb nu 1 auto, 1 boot en 3 vliegtuigen, daar lat ik het eerst bij denk ik.

Door mijn broertje (Peter-jan)

Na bijna 2 jaar alleen maar vliegtuig verhalen en hoe gezellig het op de club is toch maar eens een keer mee gegaan naar de club sindien blijven hangen. :D

Mijn vader bouwde 20 jaar geleden al schepen, maar een jaar of 15
geleden stopte hij daarmee en sindsdien stond zijn Smit lloyd 45 alleen
nog maar op de plank, en toen kwam ik :D , en ik vond het altijd prachtig
toen ik een beetje leeftijd kreeg ooit de Smit lloyd van mijn vader
gekregen, meteen met mijn laatste geld een zendersetje kopen (compax4)
en toen sloeg het bij hem ook weer aan, en is nu ook op het forum actief
als Hawser, op een gegeven moment, stond ik op een beurs in goes en
daar stond een easystar op een verdwaald tafeltje, en dan.......... dus
toen ben ik daarmee begonnen, en toen sloeg het aan, eerst een easystar
toen en voor ik 12 was kon ik fatsoenelijk met de 4 kanaals cessna vliegen,
absoluut belangrijk, DOE DIT ALS JE JONG BENT, oudere mensen pikken
dit veel sneller op dan de huidige generatie

Skyhigh

iii mense,
ik ben ijgelijk op deze hobby gekomen op mijn 12 jaar (auto op nitro)
ik heb dat van mijn gebuur die deed dat ook en zo ja van et een komt het ander e.
en nu ben ik 14 en ik heb al 5 nitro auto's.

ii
ik ben 12 en ik hebb al stuk of 5 rc nitro cars.
ik ben op deze hobby gekomen door mijn gebuur die doed dat ook en ik wou dat ook doen en nu ben ik prof rc rijder.
heb al aan veel wedstrijden meegedaan mar nog maar 3X 1stes geworden.
en de rest derdes of vierdes
greats,
lars

Op mijn 4e ofzo liep ik door het Wilhelmina park en zag ik twee mannen bezig met watervliegtuigen en airbootjes!
Dat beeld heb ik nu nog steeds in mijn hoofd en ik vond het prachtig.
Ondertussen een of ander Nikko autotje gekocht en veel plastic Revell
kitjes gebouwd. Op mijn ik denk tiende begonnen met mijn vader aan een totale zelfbouw zeesleper schaal 1:100 (priegel, werd veels te klein)
Daarna de sleper 'Amsterdam' gekregen van mijn oom omdat hij bij hem in de weg stond. Daar heb ik wel wat mee gevaren maar waswel errûg groot en zwaar. Die heb ik verkocht voor een belachelijk lage prijs :shock: :hammer:
Vervolgens bouwde ik een airbootje die nooit afgekomen is:rolleyes:
Ondertussen had ik ook een of andere twee kanaals flut cessna die in Limburg weggewaaid was! :)
En toen raakte ik verslaafd aan dit forum een starte ik de bouw van mijn
Basic Jolle. En ik kocht een balsa trainertje...:D

Ludo

hmmmm..... toen ik 14 was heb ik een ongeluk op het zwembad gehad, ik deed salto voorover van de zwembadrand, sprong wel omhoog en niet naar voren, dus kwam ik halverwege de zwembadrand weer tegen. Resultaat: gescalpeerd en nekbeschadiging.
Bij thuiskomst mocht ik eindelijk een afstandbestuurbare auto kopen, is is destijds een Vanessa's Lunchbox van Tamiya geworden. Dat heeft het de hele hobby in werking gezet.
De Lunchbox heb ik overigens nog steeds, hij rijd niet meer en mist wel wat onderdelen, maar ik zal hem noooooooooit wegdoen...

hmmmm..... toen ik 14 was heb ik een ongeluk op het zwembad gehad, ik deed salto voorover van de zwembadrand, sprong wel omhoog en niet naar voren, dus kwam ik halverwege de zwembadrand weer tegen. Resultaat: gescalpeerd en nekbeschadiging.
....

8-O8-O8-O au....

Ik ben begonnen met nikko's en dergelijke, 'k heb er redelijk veel gehad.
Toen kwam hier op 300 m van men huis een RC circuit. Ik wou toen ook wel zo'n auto, maar men ouders vonden dat geen goed idee. Ben toen gaan zoeken op Internet en toen kwam ik de electro's van Tamiya tegen, na een tijd ging dit over. Dan heb ik een x-twin gekocht, en was het virus weer aangestoken. Dus weer op zoek naar tamiya's, is ook weer overgegaan. Toen heb ik men x-twin herontdekt en vanonder het stof gehaald. 'K was dan weer aan het kijken naar RC auto's en ben uiteindelijk bij de vliegtuigen belandt.
En vandaag was het zover, de EasyStar stond voor m'n deur !:)
Zo is het ongeveer gegaan.

grts,

niels

8-O8-O8-O au....

Mijn vader en mijn oom hebben de Nederlandse micropulling organisatie opgezet in 1990.
vanaf die tijd is mijn vader ook modelbouw motoren(series dus niet enkelstuks) gaan ontwerpen en bouwen (als enige nu in europa).
hier alvast een voorproefje van een van de motoren (dit was een serie van dertig stuks v12 4 takt motoren replica van een ferrari v12 DOHC)
http://www.micropulling.nl/Video/V12.WMV
video is gemaakt door iemand van de micropulling.
Dus het lijkt me nu duidelijk hoe ik aan de modelbouw verslaving ben gekomen.
En ik wil binnenkort een topic over, micropulling maken weet alleen niet zo goed waar ik die onder zou plaatsen iemand een idee :confused::confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe ben ik hier aan geraakt,

Trucks is mijn hobby en mijn werk, en van me pa, mijn oom heeft een transportbedrijf dus ja was er vaak, veel op forums gekeken naar die modelbouwers in schaal 1:14,5. Wat ze maken vind ik geweldig, kan het zelf niet. heb ik de rust niet voor.

Als ik klaar ben met het verbouwen van mijn huis en ik heb mijn eigen hobbykamer wil ik het wel proberen.

Maar intussen een vrouwtje leren kennen en haar broers rijden alle 3 rc
hebben allen wat nitro en big-scale's en een racetruck 8-O.

Na lang wikken en wegen en zoeken op marktplaats mijn eigen truckie gekocht.

Nu hebben we alle 4 een race truck en rijden zondag smiddags onze rondjes op de parkeerplaats. Maar ik weet nu al wel er komt ook nog een tour bij vind ik ook wel leuk.

Kreeg van Relaxteb een picooz van silverlit heli voor mijn verjaardag, en toen is het geld gaan stromen (pakhuis is bijna leeg)
En nu ben druk aan het oefenen met een T-rex 450.
Bedankt Relaxteb...!!!!1

Groetjes
Maartren

Toen ik 8 jaar was reed mijn buurman altijd met zijn electro auto. Was volgens mij toen een subaru Impreza met mechanische regelaar en 540 motor. Hij kwam dan in contact met mijn vader, en mijn buurman vroeg aan ons om een keer mee te gaan.

In de winkel keek ik met grote ogen naar alles wat om me heen was! Ik draaide me om, keek naar me pa. En wat zie ik daar!! In zijn hand een (toen ik 8 was, leek het groot :) grote doos met daarin een electro auto!

Zo ging het steeds maar verder. Kocht een boot.... nog een andere electrobuggy. Inmiddels zijn die weer jaren geleden verkocht, en heb ondertussen een brandstof auto. Ben nu bezig met het trainen om een Protech Skyraider vliegtuig te besturen.

Groetjes Pascal

Eigenlijk heb ik altijd wel wat met rc gehad, op mijn 8ste begon ik al met revell modeletjes in elkaar te zetten maar vond het altijd jammer dat ze maar stiltstonden.
Het eerste ''echte'' RC wat ik binnen haalde was een MicroMagic ( zeilbootje ), daarna heb ik nogsteeds allemaal prulletjes gekocht zoals nikko autootjes, silverlit helicopters en vliegtuigen, speedbootjes en nog veel meer.Daarna heb ik nog een Reely Crosstiger gekocht, was er erg blij mee maar ging na 5 dagen kapot, en helaas was het erg moeilijk reserve onderdelen voor te kopen.Daarna was ik van plan een nieuw autootje te kopen maar dat duurde weer 1 jaar en heb gister een Losi Micro-t gekocht, echt een geweldig ding.Hij is snel, wendbaar, mooi, stevig en redelijk goedkoop.In de toekomst wil ik daarna nog een brushless-setje voor kopen.

nooit kunnen weerstaan aan dingen die kunnen vliegen (behalve klote mugge) en dan die picooz heli tegengekome, en dan dragonfly, en nu tja, alles wat vliegt en rijd he:)

Van picooz naar Trex 450 :P

Binnen 2 maanden tijd.

Das mijn modelbouw history ^^

Back