Hoe bepaal je de keuze van een micro-heli !

Kwestie van goed afstellen en een windvrije dag pakken hoor. Met een df04 kan je prima rondvliegen, snelheid pakt hij goed op en met voldoende gas reageert hij lekker direct. Je kan er minstends zoveel plezier mee hebben als een CP heli als je het mij vraagt. Een honeybee FP van 100 euro plus een lipo set van 40 euro kost dus geen 500 euro en toch is het een prima beginners set, de df04 kan je ook nemen maar daar kan je helaas je eigen zender niet mee gebruiken.

ik zou toch wel eens een aantal filmpjes willen zien van FP's van 100€ die buiten gecontroleerde rondjes vliegen, achtjes, nose-in cirkels, evt. achteruit...vermits er neem ik aan toch tienduizenden van die heli's verkocht zijn zou je toch verwachten zo een resem filmpjes te vinden op internet. nietdus. omdat dat gewoon niet gaat met een helitje van 100€ en als je dit FP wil zal je toch meer moeten betalen. wat hooveren en heen en weer zwabberen noem ik niet deftig leren vliegen.

Je kan er minstends zoveel plezier mee hebben als een CP heli als je het mij vraagt.

als jet mij vraagt dus niet, waarom zou je anders een CP kopen als die 8x zo duur is en slechts evenveel of minder plezier geeft :?

http://media.putfile.com/Walkera-04-met-halve-superskids
[media=youtube]ror26QYqUvQ[/media]
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4694420204312294851

Hier een paar voorbeeldjes... mensen die zeggen dat een df04 niet goed kan rondvliegen standaart kunnen gewoon niet vliegen in mijn ogen. Het vergt wat meer oefening dan CP heli's, maar het kán wel!

Waarom je een duurdere CP zou kopen? Omdat je daar meer figuren mee kan leren en eventueel inverted mee kan vliegen. Met mijn t-rex doe ik aan redelijk 3D (ticktocs, inverted, achteruit vliegen enz) en toch pak ik nog vaak mijn df04 om lekker mee te vliegen. Dat zegt genoeg lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
dus als ik een heli moet kiezen:
E-Sky Honey Bee CP2 RTF 139
E-Sky Honey Bee FP RTF 99 euro.
Wat kan ik dan het beste pakken?

Ik zou gaan voor de cp

voordelen:

directer bestuurbaar
standaard lipo + lader

Nadeel:

Meer kans op beschadiging bij een crash.

Maar zoals ik al eerder zei, de fp heeft alleen een NimH accu en dat is relatief kort vliegen dus zal je snel naar lipo willen.
Het extra wat je dan kwijt bent kan je best nog wel wat onderdelen voor kopen.

gr Remco

Meteen kunnen vliegen is er met beide niet bij. Er gaat een leerproces aan vooraf.

Zonder wind is met beide buiten te vliegen, maar iets wind en het waait gewoon weg.

gr Remco

Over het algemeen is het alleen de paddels recht zetten, maar ook dat geldt voor beide kits

Soms moet je de swash wat rechter zetten, maar ook dat is voor beide.

gr Remco

Hehe, het moet blijkbaar wel heel erg snel gaan he :)
Paddles recht zetten ; zeer ruim gemeten 30 seconden.
Tuimelschijf (swashplate) een paar minuutjes meer.

hallo,
na een lange tijd afwezig te zijn geweest, wil ik weereens met de modelbouw beginnen en dit keer wel in een hele andere hoek(voorheen brandstof auto's)
heb besloten tog voor een rc heli te gaan, ik heb geen enkele ervaring ermee.
heb ook hier en daar al wat rond gekeken en heb een kleine selectie gemaakt uit een aantal modellen:

1. Walkera Dragonfly HM4#1
klik..
2. E-Sky Honey Bee FP RTF Mode 2< hier gaat mijn voorkeur tot nu toe naar uit vanwege de upgrade mogelijk heden
klik..

ik wil gwn een beetje buiten rondvliegen en geen gekke fratsen uithalen zoals 3d vliegen oid, en uiteraard een beetje binnenvliegen kan geen kwaad.

k hoop dat jullie mij verder kunnen helpen bij mijn keuze naar een goede heli voor een beginneling.

bvd marco

Wel als je buiten wilt vliegen, is een cp zeker geen overbodige luxe. Echter, wanneer je crasht (en crashen zul je zeker, dat is een feit) zullen de kosten aan een cp toch een beetje hoger liggen dan bij een fp, nu ook weer niet zo dramatisch hoog, dat wel niet. Maar bij een fp-crash heb je meer kans dat er geen brokken zijn.

Wat upgrades betreft naar brushless, dat kan je met om het even welke modulaire heli doen (met modulair bedoel ik de heli's waar je kunt aan sleutelen, dus geen piepschuim speelgoed dinges).
Bedenk echter dat je het hier over een fp'tje hebt, ik weet wel dat er mensen zijn die hun fp blijven upgraden met allerlei snufjes en bling, maar in mijn opinie (en eerlijk gezegd ben ik er ook wel schuldig aan), is het een beetje nutteloos om upgrades te kopen voor deze toestelletjes.
Je kunt net zo goed een cp'tje kopen om die later up te graden.
Ieder moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken wat ie wilt, en wat ie kan spenderen.

Back