Hoe bouw je een schans.

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Hier die mopperkont nog even hihi (geeft niks hoor)

Nou sorry hoor, als je zo'n mopperpot bent reageer hier dan niet.
En waar slaat dat 1,75 zakgeld op ?

Die 1,75 haal ik uit je weblog artikel. Ik wil je vooral de teleurstelling bewaren als je met een van die gigantische schansen je auto aan gort rijdt. Bovendien krijg ik de indruk dat je de auto nog niet hebt en in dat geval raad ik je aan om de schans vooral breed te maken zodat je hem niet zo snel mist en minder hoog en stijl.

Nee alle gekheid op een stokje, ik hou zelf ook wel van een paar jumps maar maak het vooral in het begin niet te gek, overmoed komt in dit geval vóór de val en je zult niet de eerste zijn die de hele handel in de hoek flikkerd omdat er gelijk iets stuk gaat.

Oh, op die manier :p
Ik krijg inmiddels 3 euro zakgeld en ik werk ook nog wat voor 50 euro per maand bij mijn vader op zijn werk. Dus het gaat wat soepeler dan toen ik mijn weblog schreef ;) Wat betreft de hoogte en steilheid van de schans;

Hij is gescharniert zodat je van /\ naar nog stomper kan. Dus je kan beginnen met jumps die hetzelfde zijn als van een stoeprand af rijden.

Weet jij misschien ook waarom die vering los is gekomen ?En kan je hem weer terug zetten of is hij echt kapot ?

nee ik kan er hem gewoon weer opdraaien vind het gewoon vreemd dat hij na 3 jumps al los kwam...
wat ik ook opmerkte bij de rustler is dat je hem totaal niet kunt controleren in de lucht, maar dus daarom je schans niet te recht omhoog

Goed dat je het me zeg, misschien kan ik het ontwerp ter plekke veranderen zodat hij schuin blijft

Het wordt een Traxxas Rustler, en je hebt gelijk, ik trek me te snel wat van mensen aan.
Het mooie aan de schans die ik ga maken is dat hij verstelbaar is, je kan lage en hoge jumps maken.

Edit:
Ik wou ook nog even zeggen dat ik hooguit 10 euro aan die schans ga uitgeven omdat ik de basis materialen al heb zoals de meeste hobbyisten ook zouden moeten hebben.
kei leuk idee joh...
is gewoon vet om te zien dat een auto ergens over heen vliegt!!
heb er zelf ook een voor een firestorm ongeveer 20 cm hoog...big fun!!!

Laatst bewerkt:
joh moet je filme;)
hebbe we hier ook wat te lache oja koop maar alvast wat meer auto's.
de reperatie die ik aam mijn autotje had van over een schans te springen koste mer op 5 tientjes na een nieuwe auto

joh moet je filme;)
hebbe we hier ook wat te lache oja koop maar alvast wat meer auto's.
de reperatie die ik aam mijn autotje had van over een schans te springen koste mer op 5 tientjes na een nieuwe auto

Tja...er zijn rijders die jumpen...En natuurlijk rijders die willen vliegen;)

Met een beetje oefening, is er goed te jumpen met een auto als een Rustler...

Vroeger toen ik een Xray had vloog ik.. 6 meter hoog en 12 meter ver....
Nu ben ik wijzer, en heb een vliegtuig....

(de auto kon er prima tegen, daar niet van)

Als hij scheef zit moet je sturen naar de kant waarop hij valt, klinkt tegenstrijdig,maar werkt echt!!!! Zo kun je echt rare fratsen uithalen, als je op 6 meter hoog zit!

hallo
het is een vogel,neen het is een raket,neen het is superman neen ook niet het is psygho met zn vliegende Xray hihihi:D:D:D:D
op joeptjoep zijn genoeg vliegende/stuntende autoos te zien,misschien kan je hier voorbeelden/ideeen opdoen voor een schans,
en er is zelfs een filmpie met een rc modeltruck die kan vliegen,en dan niet dmv een schans,kan even geen linkje plaatsen,
kijk onder flying truck of zoiets,
het zijn lexan bodies op een heel licht frame oid,grappig om te zien in elk geval,
groeten markioo

De schans is afgebouwd.

rbd1tv.jpg

9hov7q.jpg

b9detd.jpg

34i1uac.jpg

De achterpoten moeten alleen nog ingekort worden.
Voor de genen die vonden dat het geldverspilling was:
Het precieze geld dat ik eraan heb uitgegeven is 1 euro en 57 cent.
Voor de versteviging van het frame en de penscharnieren
p_3366023_1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
even een tip.
Je moet even een enter tussen de foto codes doen.
Ze staan nu namelijk naast elkaar...

Wow, dan heb je wel een heel groot scherm, bij mij staan ze netjes onder elkaar. Wel even een enter ertussen gedaan voor de mensen met een groot scherm.

Toppertje! Ik hoop alleen dat het stevig genoeg is.. ik had mijne van 50x50 vurenhout, maar bij de eerste de beste sprong die er een tikkie naast was brak dat wel mooi...

is het gipsplaat?

ik maak ook kleine schansjes met stenen en gipsplaat voortaan. In principe voldoet die gipsplaat, maar bij een landing op het randje (ik zet altijd 2 schansjes tegenover elkaar: / \ ) brokkelt het natuurlijk af.

Het is 3 mm karton. Dus het breekt niet zo heel snel. Ik wed dat er een savage over kan. Maarja, die hebben we hier niet in de buurt :p

Heeeey..Goed bezig geweest! Ziet er goed uit:p

Denk wel dat het karton op termijn gaat scheuren o.i.d. Weet je m'n tip over het triplex nog? Vast een goede vervanger, als het karton op is;)

Ja, die weet ik nog :p
Maar dit karton hebben we nog plenty in voorraad. Want mijn moeder heeft een hobby, genaamt scrapbooken. En dan maak je een fotoboek, en dan plak je de foto's er op allemaal leuke manieren in. En dan maakt ze ook zelf de kaften enz. Daarom heeft ze een hele lading karton liggen.

En misschien breng ik nog wel versteviging aan. met hout, ik weet niet hoe, want het moet wel buigbaar blijven. Maar dat is ook weer een deel van de hobby: Wees creatief :D

hallo
het is een vogel,neen het is een raket,neen het is superman neen ook niet het is psygho met zn vliegende Xray hihihi:D:D:D:D
op joeptjoep zijn genoeg vliegende/stuntende autoos te zien,misschien kan je hier voorbeelden/ideeen opdoen voor een schans,
en er is zelfs een filmpie met een rc modeltruck die kan vliegen,en dan niet dmv een schans,kan even geen linkje plaatsen,
kijk onder flying truck of zoiets,
het zijn lexan bodies op een heel licht frame oid,grappig om te zien in elk geval,
groeten markioo
YOUTUBE zul je bedoelen

Back