Hoe de Motor starten van de Robbe "Ranger"

• Topicstarter Topicstarter Klinker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey ja vangen kan natuurlijk ook, dankje voor de tip.
Heb je nog meet tips.

Als ik jou was, zou ik je eerste landing filmen. Is leuk om later nog eens terug te zien, en zo kunnen wij er ook van genieten :)

Tanja zei:
Dat wordt geen goede landing. Zeker nog nooit van Afvangen gehoord?
Klinker zei:
Heey ja vangen kan natuurlijk ook, dankje voor de tip.
:rolling: Nee dus... :lol: :roll:
Ik wil ff een ding kwijt, er zijn niet veel mensen die (zonder dat er veel modellen door heen gaan) in hun eentje leren vliegen, als je nu iemand gewond vliegt(in het minst erge geval), dekt de verzekering NIETS, maar dan ook helemaal niets.
Ik weet niet waar jij vliegt en of er wel eens mensen zijn, maar pas daarvoor op.
Word lid bij een club!!, ik weet niet waarom jij dat niet wil.
Klinker zei:
Het is toch saai, als je op vaststaande tijden en alleen in het weekend
Alleen maar in het weekend???
Zelf vlieg ik meestal dinsdag s'avonds.
Klinker zei:
telkens in dezelfde omgeving je vliegtuigje kan laten opstijgen,
Hier klopt iets niet, jij vliegt nu toch ook op 1 plek??, waarom is dat dan een reden om niet bij een club lid te worden?
Klinker zei:
Ik wordt wel bang van jullie gepraat allemaal, dat vliegveldje ligt ongeveer op 4 a 5 km van de plek waar ik loop te hobbyen.
Tsss, bij mij is dat +\-34KM!!!, en ik ga echt niet zo maar vliegen hoor!
Leg nou is uit waarom je niet lid bij een club wilt worden, ik rij er +\- een half uur over om er te komen, jij op de fiets een kwartiertje!!
Klinker zei:
er is hier ook een vliegclub, maar daar had ik nog geen zin aan
Zin maken...

Mathijs

Als ik bij een club ga is het zeker de reden om snel te leren vliegen, ik ben echt niet van plan om dus telkens op vaste tijden en plaatsen te gaan vliegen.
Het is toch prachtig om bijv. in Enschede op het campusterrein lekker met vrienden een beetje te vliegen.
Ik kan best een beetje uitkijken of er mensen in de buurt zijn, zo onverstandig ben ik nou ook weer niet.

Is het trouwens illegaal, ik dacht dat je met electrovliegtuigen tot 1,5 kilo vrij mocht vliegen, mits je veilige afstand bewaard.

Heey Mathijs waar vlieg jij dan, ik hoorde net dat in eibergen ook dinsdagsavonds de club hier open is dus ik ga er morgen even kijken.

Park flyers tot 500 gram ofzo mag je vrij laten vliegen in een omgeving ZONDER andere mensen. Dan moet je alsnog een vliegbrevet hebben van een club. Verzekerd ben je dan niet maar verboden is het ook niet. En als je geen zin hebt in een club omdat je thuis wil vliegen dan moet je maar helemaal niet vliegen. Eerst leren op een club. Dan na 2 jaar ofzo kan je eens een klein park flyertje voor thuis kopen en daar mee in de achtertuin vliegen. Zonder enige ervaring proberen met mensen in de buurt met een model van 2 meter?? Je bent gek!!!! Ik hoop dat als je het probeert je model meteen stuk is zodat je ermee stopt. MODELVLIEGTUIGEN ZIJN GEEN SPEELGOED!!!!! HOE KLEIN OOK!!!!

..tot 500 gram... Niet 1,5 kg..

Overigens is het campusterrein in Enschede niet zo heel geschikt om te vliegen... :?

Waarom willen alle :newbie: 's toch zo graag wildvliegen? :evil:

Tja die drang is er nou eenmaal, maar jullie hebben me overgehaald, ik ga morgen bij die club kijken en ga vandaag wel, kleine test vluchtjes maken zonder motor etc.
Ok tot 500 gram ik d8 1,5 kilo (wat het oor horen wil he).
Kan ik ook kleine testlandingen maken, dus even de motor aanzetten, dan weer uit en zachtjes landen (ja ik ben ongeduldig)

Waarom is het campusterrein niet zo goed, teveel bos er omheen?

Waarom is het campusterrein niet zo goed, teveel bos er omheen?

Yep.. Teveel bos, en zó groot zijn die velden nou ook weer niet... Die Ranger is een relatief grote kist, en niet al te wendbaar door z'n richtingsroer.. Zo'n model laat zich veel liever op een open veld vliegen. Overigens is de campus practisch bewoond gebied dus is het al helemaal uit den boze om daar te gaan vliegen!

Bijna iedereen is op vakantie, dus het is nu vrij leegstaand, en er zijn veel velden zo groot als een voetbalveld ongeveer, waar nooit iemand komt.

Voetbalveld met bos eromheen is niet zo groot........... Maar ga gerust je gang.. Vergeet niet een digitale camera mee te nemen, we zijn allemaal benieuwd naar je foto's... :twisted:

zal het zeker doen, maar testvluchtjes wat ik eerder zei kan wel?
Zonder motor, kort de motor aan en dan landen?

Met een 2 meter kist die een beetje zweeft is een voetbalveld te klein om goed te landen zonder ervaring. Stel hij daalt 1 meter voor elke 10 meter die hij vliegt. Je moet 10 meter hoog komen aanvliegen voor de bomen. Dan heb je minimaal 100 meter nodig als je goed kan vliegen. Beginners vliegen veel te snel dus heb je al snel 150 meter nodig. Een voetbal veld lijkt groot maar een vliegtuig is gewoon te snel.

Tadango zei:
Eerst leren op een club. Dan na 2 jaar ofzo kan je eens een klein park flyertje voor thuis kopen en daar mee in de achtertuin vliegen.
Ben ik ook aan het doen, maar of ik er thuis mee ga vliegen??
Mischien is een keer in een afgelegen weilandje maar meer ook niet.

@klinker
Ik vlieg bij de VMVC, waar het modelvliegkamp gehouden word.
Maar goed, verstandig dat je bij die club gaat kijken......(als je dan ook gelijk maar lid word :wink: )

mathijs

Hoezo zegt iedereen altijd gelijk lid worden, het lijkt wel een sekte ofzo, of vangen jullie een percentage van mijn lidmaatschap als jullie mij aanmelden hehehe.

Met thuis bedoel ik in de buurt :) Als er maar genoeg ruimte is natuurlijk. Het beste is om een weiland te zoeken en dan toestemming te vragen van de eigenaar. Ik vlieg op minder dan 10 meter van mijn huis omdat daar een klein veldje ligt omringd door bomen dus als er storing is blijft het model altijd bij het veld en kan het geen ongelukken veroorzaken. Nadeel van kleine vliegtuigjes voor thuis is dat ze erg weinig wind vereisen. Toch ga ik niet weer met mijn 650 Grams 120+ Km/H model vliegen hier. 1 storing is genoeg om op de snelweg te belanden met alle problemen van dien...... Het kan 100 keer goed gaan maar 1 ongeluk is genoeg om de rest van je leven in de problemen te zitten. Geen verzekering betekent dat je kunt betalen voor de rest van je leven....

Je hoeft niet lid te worden natuurlijk :) Het belangrijkste is dat je vliegtuig gecontroleerd word door mensen met ervaring en dat jij hulp krijgt bij het beginnen. Als je dan daar wil blijven vliegen word je lid.

Bij een club vliegen is voor alle betrokkenen gewoon veiliger.
Mits je je daar ook aan de regels en veiligheids eisen houd, en je je spullen in orde hebt.

Zie ook het verhaal van dat engelse meisje dit jaar...
Gedood door een vliegtuig met ruweg hetzelfde gewicht en vermogen als jouw trainer..

Wil jij daar ook voor verantwoordelijk gesteld worden!?

Kunnen we nu beter je username in een gerichte strakke worp naar je hoofd smijten.. spaart ONS een hoop moelijkheden uit!

Zo jullie vliegers zijn wel een hecht cluppie, ik ben benieuwd of ik ooit ook nog es zo verstandig wordt als jullie.

Dit gaat allang niet meer over het onderwerp waarmee deze draad is gestart...

slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back