Hoe de Motor starten van de Robbe "Ranger"

• Topicstarter Topicstarter Klinker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je de switch al aangesloten gehad op het richtingkanaal? Vergeet die richtingservo even en probeer de switch aan te sturen met dat kanaal.
Gebruik dan de viercellen accu niet!
De ontvanger moet zijn voeding krijgen uit de aandrijfaccu via de servokabel van de switch.

Ik kan de switch niet aansluiten omdat aan de andere kant van de switch een ander stekkertje zit waar ik niks mee kan behalve op die houder van die penlights aansluiten.
Weet je zeker dat die switch er tussen moet.

@ Klinker je hebt het nog steeds fout. steek de switch in op kanaal 1 of 2 (richtingsroer) en de servo dan op de andere kabel van de switch. Dus niet die ontvanger accu op die stekker van de switch. Als het goed is moet dan alles werken, mits de accu vol is.

Maar als het goed is staat dit ook zeer duidelijk in de bijgevoegde beschrijvingen.

zo is het voor mij nog steeds niet duidelijk welke kabels en connectoren je nu op je switch hebt zitten.

kun je eens een close-up van alle kabels van de switch maken

groet,

vinze

bruno jij hebt gelijk, ontvanger sturen met de voeding voor de motor , je richtings roersrevo in de regelaar, de regelaar in de ontvanger, deze regelaar gebruikt geen ontvangeraccu.
Jeroen

Ik kan de switch wel in het richtingsroer steken, maar die andere kabel past er dan niet in omdat daar die rare aansluiting aan zit.
Wat is uberhaupt het nut van die switch er tussen gooien, ik zi niet dat hij de motor kan aan of uit doen, maarja ik ben ook een beginner he.

Nu snap ik het nog niet, wat moet ik nu anders aansluiten, of heb ik het goed, zoals het laatste plaatje wat ik heb gepost.
Wat is " de regelaar" is dat niet de switch.

He klinker, waar woon je? Mischien dat je bij iemand langs kan gaan wan tik snap nu wat het is, moet ook werken maar soms zie je de fout net even niet om dat het weer net iets geks is...

Klinker zei:
maarja ik ben ook een beginner he.
Zijn we allemaal geweest, dus niets om je druk over te maken...

Maak nog even een paar goede close-ups van de pluggen aan de kabels van de switch, want met z'n allen moeten we er toch uitkomen!

even in paint gekuntseld.

zo moet ie volgens mij (en anderen volgens mij ook)

naamloos.jpg

Ik woon in eibergen, er is hier ook een vliegclub, maar daar had ik nog geen zin aan, was nog te brak van het stappen van gister en wou er gewoon hier lekker mee klooien.
Bel morgen de winkel wel op, Toemen in Den Bosch.
En anders ga ik wel bij de vliegclub langs.
Maar heb ik het dus wel goed aangesloten?

nee de aansluiting volgens het laatste plaatje is mijns inziens fout.

je sluit daar de schakelaar aan op de accu ingang en deze moet op een servo uitgang. de andere kabel die je naar de schakelaar voert moet naar een servo.

de regelaar is dat dingetje die je aan de motor hebt gesoldeert, je "switch" is je aan / uit schakelaartje en die heb je niet nodig.
dan 1 servo uit je ontvanger halen en aansluiten op de regelaar, de laatste kabel die je nog over hebt aansluiten op je ontvanger.
De servo wordt dus via je regelaar aangstuurd en zo komt er ook stroom op je ontvanger. Door de stick heen en weer te halen ( 2 maal) schakel je de motor in: de zogenaamde "softswitch"
succes

Ok wat ik hier uit begrijp is de kabel die ik in het vakje battery had in channel 2 drukken en servo gelijk op dat ding aansluiten.
Ik ga het proberen, tot zo.

JIPPPPPPPPPPPPie, sorry ik ben niet zo snel van begrip maar hij doet het nu.

Allemaal heel erg bedankt, ik ga hem nu gelijk neer laten storten of moet ik echt bij een vliegclub.
Kun je dit toestel de zelf de lucht in krijgen of is dat heel lastig ( en ja landen moet ook te doen zijn)

en nu ik de PDF een beetje door lees zat ik inderdaad op de goede richting.

Yeaah en de koelkast wordt gedeeld tussen mij en Theo...... die zal dan wel ergens in brabant moeten komen te staan wnat das ongeveer halverwege

de ranger is van Piep. dus een foute landing en je kan gaan lijmen... of de vuilinsbak in.

groet,

vinze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back