Hoe de Motor starten van de Robbe "Ranger"

• Topicstarter Topicstarter Klinker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
erug lastig als je ng nooit een vliegding hebt bestuurd , laat hem eerst uittrimmen door iemaand met ervaring. Bij mij had die gene er z'n handen vol aan.
Ps de eerste keer brak ik meteen een vleugel die erg duur zijn. Heb de oude gerepareerd dus heb nog een setje liggen( heb je vast nodig morgen als je het vanavond zelf gaat proberen)
Jeroen

En nu als een gek naar die vliegclub zodat je les krijgt in het vliegen. Zoek maar hier op dit forum waarom wij dat bijna allemaal zeggen.

En nu niet meer met zijn allen over hem heen vallen wat het aansluiten bij die club betrefd. 8)

Klinker zei:
Allemaal heel erg bedankt, ik ga hem nu gelijk neer laten storten of moet ik echt bij een vliegclub.
JA
Klinker zei:
Kun je dit toestel de zelf de lucht in krijgen of is dat heel lastig ( en ja landen moet ook te doen zijn)
Dat zou kunnen, en in dat geval is het meteen voorbij, dus maar niet proberen dacht ik zo...
Kijk, over die kapotte kist is nog wel heen te komen, maar als je iets of iemand raakt, dan kunnen in het slechtste geval alle modelvliegers daar last van krijgen.
De kans dat je anderen stoort of door (nee, niet van)anderen gestoord wordt is ook niet denkbeeldig en dan kan ook de beste piloot er niets meer mee. Gevolgen, zie boven....
Bij de Eibergse club zitten hele goede vliegers en die willen je zeker helpen.

de ranger is volgens JMwolters een vrij zwaar toestel voor zijn soort. echter hij wordt ook nog eens aangestuurd door alleen je staart. daardoor is het zeker voor een beginner soms erg moeilijk om hem heel naar beneden te krijgen.

groet,

vinze

Vinze zei:
Yeaah en de koelkast wordt gedeeld tussen mij en Theo...... die zal dan wel ergens in brabant moeten komen te staan wnat das ongeveer halverwege

groet,

vinze

De meeste antwoorden van die anderen waren ook goed. Dus moet hij maar ergens centraal worden opgesteld. Maar waarmee wil jij hem dan gevuld hebben.

koud biertje gaat er alijd wel in zou ik zeggen en zullen we er voor jou maar een echte vlaai in leggen ...

maar ik vermoedt dat we hier mee weer een :offtopic: plaatje op terug krijgen.

Theo Coenen zei:
De meeste antwoorden van die anderen waren ook goed. Dus moet hij maar ergens centraal worden opgesteld. Maar waarmee wil jij hem dan gevuld hebben.
Centraal, Almere dus... :D

Newcastle Brown Ale, Guinness, maar alles met mate(n) 8O

Die heb ik nog niet geproefd, dus hou ik mij eens aanbevolen om die te proeven.

Nou hij ging perfect de lucht in, kaarsrecht, maarja na 200 meter ging ie opeens naar beneden, vergeten de zenderantenne uit te trekken, vleugel is afgebroken, maar al weer gelijmd, morgen maar weer proberen.
Zaterdag is de vliegclub pas open hier en dan ga ik op vakantie en ik ben te ongeduldig om te wachten.
Na de vakantie ga ik bij een vliegclub kijken, dan kost het me maar wat onderdelen.
En je hebt hier ruimte zat dus om mensen te attackeren hoeven jullie je niet druk te maken.

HEEEEEL erg bedankt allemaal voor de tips.

Klinker

Snap je niet, dat door jouw gedoe ergens anders een model kan neerstorten, dat op dezelfde frequentie gevlogen wordt?
Helemaal als je volgende keer de antenne wel uitschuift...
Is je frequentie wel vrij? Want dat weet je namelijk nooit, op deze manier.
RC vliegen in Nederland, behalve misschien hellingvliegen op de vaste locaties, doe je alleen maar op de bestaande vliegterreinen.
En daar zit meestal een club aan vast....

hmmpf je weet dat een nieuwe vleugel 55 eurotjes is he!!
en als het je toch niet uit maakt dat het wat onderdeeltjes kost. mag ik je dan mijn wenslijstje toe sturen?? heb ook nog wat dingen nodig.

het enige geluk is dat de atack een AM zender is. .. maar goed.. ik zou zeggen bedwing je nieuwsierigheid en ga in het weekend een bij een club kijken.. kost je minder en je hebt er meer lol!!

groet,

vinze

Hoeveer is het bereik van zo'n zender dan, en het veld van de vliegclub is kilometers verder.
Dus als ik iemand anders kist laat crashen is hij zelf ook niet goed bezig.
Het is toch saai, als je op vaststaande tijden en alleen in het weekend telkens in dezelfde omgeving je vliegtuigje kan laten opstijgen, de frequentie van mij is 51 en dat is wel een veelvoorkomende volgens mij.

Klinker

Klinker zei:
Hoeveer is het bereik van zo'n zender dan, en het veld van de vliegclub is kilometers verder.
Het is toch saai, als je op vaststaande tijden en alleen in het weekend telkens in dezelfde omgeving je vliegtuigje kan laten opstijgen, de frequentie van mij is 51 en dat is wel een veelvoorkomende volgens mij.

Klinker
Ja, lekkere redenering heb je.
"Dus als ik iemand anders kist laat crashen is hij zelf ook niet goed bezig".

Dit is reinste onzin, deze mensen betalen lidmaatschap, vaak ook aan de bond van modelvliegen lidmaatschappij geld, en jij vind dat ze het zelf schuld zijn als door jou hun dure kist met storing uit de lucht valt. Zo moet je niet denken, ga nu maar bij die club, het is leuker, leerzamer en je voorkomt onnodige storingen ;)

Heey meneer skyhero ik hoop dat je beter kunt vliegen dan lezen, het vliegveldje waar mensen vliegen die een lidmaatschap hebben is kilometers weg.
Als ik in de buurt iemand anders net zo aan het hobbyen is als mij dan heeft ie pech net zoals ik pech heb al iemand een veldje verder loopt te hobbyen.
Maar ik wil niet onaardig doen, ik vind het heel tof dat jullie me allemaal geholpen hebben, en ik ga ook zeker kijken bij een club.
Maar het kan geen kwaad volgens mij om ergens achteraf in een weilandje een beetje lekker te prutsen met je vliegtuigje en te genieten van het lekkere weer en de rust om je heen.

Klinker zei:
Heey meneer skyhero ik hoop dat je beter kunt vliegen dan lezen, het vliegveldje waar mensen vliegen die een lidmaatschap hebben is kilometers weg.
Als ik in de buurt iemand anders net zo aan het hobbyen is als mij dan heeft ie pech net zoals ik pech heb al iemand een veldje verder loopt te hobbyen.
Maar ik wil niet onaardig doen, ik vind het heel tof dat jullie me allemaal geholpen hebben, en ik ga ook zeker kijken bij een club.
Maar het kan geen kwaad volgens mij om ergens achteraf in een weilandje een beetje lekker te prutsen met je vliegtuigje en te genieten van het lekkere weer en de rust om je heen.

Hoeveel kilometer?

Klinker zei:

Het probleem is niet dat je ongelijk hebt, maar hoe we je dat duidelijk maken...
Neem van mij aan, het is NIET safe wat je doet.

Ergens vis ik deze quote van jou op: "En ja ik ben een beginner dus dit bericht staat goed "
Als nou een aantal ervaren modelvliegers , waaronder enkele instructeurs je vertellen wat je vooral NIET moet doen, waarom neem je dat dan niet gewoon aan? Lijkt mij logisch....

Misschien wordt het nog ooit wat met deze beginnende modelbouwer, hij is in ieder geval behoorlijk eigenwijs, en dat kan soms ook wel zijn goede kanten hebben. Maar in dit geval kan ik hem alleen maar ongelijk geven .

Ik wordt wel bang van jullie gepraat allemaal, dat vliegveldje ligt ongeveer op 4 a 5 km van de plek waar ik loop te hobbyen.
Is landen dan echt zo moeilijk, de lucht in ging gisteren al nagenoeg perfect, dan hoef ik toch alleen maar te zorgen dat ik een keer de motor uit doe en hem zo lang mogelijk horizontaal laat vliegen en steeds lager totdat er zo zacht mogelijk op de grond komt.

Dat wordt geen goede landing. Zeker nog nooit van Afvangen gehoord?
Ik zou echt naar die vliegclub gaan.
Het bereik van een zender is een paar kilometer! Ik durf alleen niet zeker te zeggen of 4 a 5 kilometer voldoende afstand is, maar in nederland is modelvliegen buiten de daartoe aangewezen modelvliegvelden verboden en daarom zou ik gewoon naar de club gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back