De laatste tijd zie je wat postings voorbij komen met vragen over het optimaal trimmen van een DLG.
Ik wil hier een makkelijke manier voorstellen om een DLG (kan ook een andere zwever zijn) te trimmen. Verbeter mij want ik ben niet een echte ervaren rot in dit vak, maar ik wil toch een aanzet doen.
1) Download hier het programma WinLaengs
2) Voer alle gegevens van je model hier in
3) bepaal het zwaartepunt met 8% stabiliteit
4) Balanceer je model zodanig dat het aangegeven zwaartepunt klopt
5) ga ermee vliegen
6) doe de duik-test om de instelhoek te controleren (op hoogte duiken en de knuppels loslaten). Zorg ervoor dat het model na de duik test rustig weer omhoog komt.
7) met de hierboven bepaalde trim, corrigeer dan het zwaartepunt zodat het model netjes recht vliegt zonder te pompen of te duiken
Klaar.
Toch :?
Leon
Ik wil hier een makkelijke manier voorstellen om een DLG (kan ook een andere zwever zijn) te trimmen. Verbeter mij want ik ben niet een echte ervaren rot in dit vak, maar ik wil toch een aanzet doen.
1) Download hier het programma WinLaengs
2) Voer alle gegevens van je model hier in
3) bepaal het zwaartepunt met 8% stabiliteit
4) Balanceer je model zodanig dat het aangegeven zwaartepunt klopt
5) ga ermee vliegen
6) doe de duik-test om de instelhoek te controleren (op hoogte duiken en de knuppels loslaten). Zorg ervoor dat het model na de duik test rustig weer omhoog komt.
7) met de hierboven bepaalde trim, corrigeer dan het zwaartepunt zodat het model netjes recht vliegt zonder te pompen of te duiken
Klaar.
Toch :?
Leon