hoe gek kan je zijn ?

De amerikaanse duikbotenclub (net zoals wij gewoon mensen met een hobby..)
wordt nu lastig gevallen door advocaten in opdracht van nota bene een leverancier.
Die wel lid is van diezelfde club en dat forum gratis gebruikt als advertentieruimte.
Het gerucht gaat dat er een campagne is geplanned om de algemene club te vervangen
door het nieuwe forum van die leverancier

< rest verwijderd om de SC voor verdere schade te behoeden >

Laatst bewerkt:
goede morgen Douglas,

Welkom terug ik heb je gemist,en gisteren trouwens ook,
ik hoop dat je ons niet meer gaat verlaten.

met vriendelijke groet,
Ron.

Inderdaad, om die producent gaat het. Misschien is het goed om toch nog een beetje toelichting te geven, zonder teveel in details te vervallen. Maar anders zie ik de verwarring alleen maar groter worden, want die discussies op bijv SubPirates zijn niet voor iedereen te volgen.

Deze producent werkt sinds enige tijd samen met iemand die op het gebied van onderzeebootmodelbouw baanbrekend is geweest en sinds enige tijd op commerciële basis druklichamen (WTC's in het Engels) op de markt brengt. Overigens blinkt deze laatste naar mijn mening ook niet bepaald uit door sociale vaardigheden, zoals hij in de loop der jaren in het blad van de Amerikaanse club van onderzeeboothobbyisten tamelijk vaak heeft laten blijken, maar dat zeg ik er maar even bij als achtergrondinformatie.

Die producent en zijn zakenpartner hebben op het forum van die onderzeebootclub de afgelopen tijd regelmatig zijn producten gepromoot (om niet te zeggen geplugd, maar dat is mijn mening). Onlangs was er op dat forum iemand die aangaf wat problemen te hebben met een van die producten (lekkages meen ik), maar hij zei er ook meteen bij dat hij het product al een aantal jaren in gebruik had.

Dat was dus tegen het verkeerde been van die leverancier. Hij eist nu van de onderzeebootclub dat deze voortaan dergelijke "kritische" opmerkingen over hun producten van het forum weert en dreigt met de bekende Amerikaanse schadevergoedingsclaims. De kans dat hij dat wint wordt niet zo groot geacht, maar de onderzeebootclub (en dat is, in tegenstelling tot onze vaargroep, wèl een echte vereniging), kan die gigantische proceskosten niet betalen.

Waar het dus op neerkomt, in mijn visie tenminste, is dat deze producent censuur wil toepassen. Je mag over zijn producten alleen nog maar positief praten. Waarmee het nut van zo'n forum natuurlijk alleen maar minder wordt.

Overigens deel ik Douglas' opvatting om "sowieso niets uit de states" te laten komen ook weer niet. Er zijn daar veel goede, redelijk betaalbare en voor onze hobby bruikbare spullen te koop. Ik stond inderdaad juist op het punt bij die producent een bestelling te plaatsen. Jullkie begrijpen wel dat ik van die bestelling afzie. Ik ga hem doen bij een ándere Amerikaanse leverancier...........

Rob

Overigens deel ik Douglas' opvatting om "sowieso niets uit de states" te laten komen ook weer niet.

Dat mag, maar het is meer iets van ''gunnen''. Norbert is daar een van die op mijn lijstje staat. Aardige man, die je wél in je waarde laat.

Tuurlijk zullen er dingen zijn die goedkoper zijn. Maar ik haal gewoon niets uit de states rechtstreeks.

Onlangs was er op dat forum iemand die aangaf wat problemen te hebben met een van die producten (lekkages meen ik), maar hij zei er ook meteen bij dat hij het product al een aantal jaren in gebruik had.

Dat was dus tegen het verkeerde been van die leverancier. Hij eist nu

Bla bla bla

Waar het dus op neerkomt, in mijn visie tenminste, is dat deze producent censuur wil toepassen. Je mag over zijn producten alleen nog maar positief praten. Waarmee het nut van zo'n forum natuurlijk alleen maar minder wordt.

Dat is toch f*ck*ng niet normaal, (oh jee, nu wordt ik aangeklaagt door dikke Jaap, omdat ik een van zijn uitspraken gebruik?)...

Alleen nog maar positief praten over zijn product, het zal wel. Leuk dat er iemand anders kan (of mag) bepalen wat jij mag schrijven. Die Merriman had ik al niet zo hoog, zeker niet als je zijn onderschrift leest.

Het komt meer over als, koop mijn product, en heb je wat te zeiken knal ik je kop er af.....

Wat kan een hobby toch mooi zijn.

Douglas

hallo
douglas volg nu voor een keer hein zijn raad eens op hahaha
en duik eens niet meer onder
wat die ellende betreft in america zijn ze werkelijk zo zot als een schup wat rechtszaken aan gaat
hopelijk waait dit nooit naar hier over want die bilgates ellende is reeds meer dan genoeg hahaha

groetjes raf

Hé jongens,

Wat doen jullie nou? Aan een duikbotenbouwer vragen niet meer onder te duiken? Je zegt tegen een timmerman toch ook niet dat hij niet meer mag zagen? Of een bakker mag niet meer bakken? ;) :D Laat Douglas nou maar lekker duiken, daar gaat het om!:yes:

Welkom terug Douglas :thumbsup:

Lex,
onderduiken en onderduiken zijn 2 he.
Douglas is weer boven water en duikt niet meer onder.
Zijn boot wel!

Hein

Jongens, laten we dit even on-topic houden. Ik vind het nogal storend dat dit toch wel serieuze onderwerp nogal vervuild raakt op deze manier. Start anders een "Welkom terug"-draadje op..

Rob

hallo rob

je hebt gelijk maar zie je nog iemand anders posten op dit zo serieuze onderwerp???????
niet dus
wel door deze postings wordt dit draadje wel boven aan de lijst gehouden want anders zou dit reeds van de pagina zijn verdwenen
en het is eevoudig en zeer simpel
koop niet bij klus en klungel dan gaat het zaakje naar de haaien
maar van het geen hier in europa besteld wordt zullen ze niet echt rijk worden dacht ik

groetjes raf

Als ik z'n catalogus doorblader zal ie uberhaupt niet rijk of arm worden van die paar modelbouwspulletjes die hij verkoopt.

Back