hoe het beste te beginnen met een 450 size heli

ben nieuw hiero heb sinds gister een 450 size heli mijn vraag is hoe het beste te kunnen beginnen met deze heli zinder gelijk de eerste keer totaallos te vliegen

dank u
full

Laatst bewerkt door een moderator:
o nee he, moet ik eerlijk zijn?

a. o nee he, heb je wel eens een heli gevlogen?
b. ken je de veiligheidsregels van hoe om te gaan en te vliegen met een heli?
c. is dit een impuls aankoop?

Klinkt misschien een beetje bot allemaal, maar we kennen je nog niet omdat dit je eerste post is...en dan gelijk begint met, Hoe moet ik een 450 size heli vliegen.

zonder schade leren vliegen = les nemen op een club.
Of een ander toestel kopen, en met veel crashen zelf leren. Waarom een ander toestel? Omdat je er 1 moet nemen waarmee je zo min mogelijk schade aan je omgeving berokkent...

en neem een simulator.
kan gewoon op de pc, kun je alvast oefenen. al is het echte werk toch altijd anders..

Hallo arnhem1975 je zou kunnen proberen hem in de lucht te kunnen krijgen.Het kan zijn dat je een natuurtalent bent sommige mensen hebben het gelijk in de vingers.
Maar als ik jou was kocht ik eerst een coax heli om het stick gevoel een beetje onder de knie te krijgen.
Maar ja zoveel mensen zo veel meningen.

Groetjes André

o nee he, moet ik eerlijk zijn?

a. o nee he, heb je wel eens een heli gevlogen?
b. ken je de veiligheidsregels van hoe om te gaan en te vliegen met een heli?
c. is dit een impuls aankoop?

Klinkt misschien een beetje bot allemaal, maar we kennen je nog niet omdat dit je eerste post is...en dan gelijk begint met, Hoe moet ik een 450 size heli vliegen.

nee hoor heb al 2 helies bijde single blade en heb daar al behoorlijk ervaring mee ik weet dat de overstap groot is maar had de kans om er een aan te aanschaffen dus waarom niet

nee hoor heb al 2 helies bijde single blade en heb daar al behoorlijk ervaring mee ik weet dat de overstap groot is maar had de kans om er een aan te aanschaffen dus waarom niet

Welke twee helies heb je er nog bij dan. Met een picooz vlieg ik ook zo de kamer rond, maar die stap naar 450 is toch groter dan als je bijvoorbeeld eerst een honeybee FP hebt gehad

EDIT:
Net je fotoalbum gezien. Als je hiermee inderdaad schadevrij rond kunt fladderen, is de stap wel te doen.

heb 2 MJX modellen een kleine voor de kamer en een grotere type MJX 46 ik weet ook wel wat het verschil is desnoods laat ik de heli gewoon nog staan tot dat ik meer ervaring heb het was me puur gewoon dat ik het kon veroorloven het maakt mij ook niet uit dat die dan maar nog niet gebruikt word heb in het verleden ook een honeybee gehad en een walkera ben nu weer begonnen

Ben zelf ook een beginner wat betreft 450 size, en hoewel ik wel met de mcpx had gevlogen, is het toch een enorm verschil.

Zoals gezegd: simulator!
Helaas, zoals ook gezegd, is dit altijd anders dan het echte werk, voornamelijk omwille van de stress in mijn geval. Op een sim crash je zonder gevolgen, in het echt kost het je veel geld.

Ik zou je aanraden om een collective pitch heli te kopen waar je mee kan crashen (mcpx en consoorten) zodat je stressloos en quasi kosteloos kan crashen.

Ik heb zelf ook leren vliegen zonder hulp van andere. Ik ben begonnen met een tricopter om de oriëntaties te leren en ben daarna overgestapt op een 450. Wel is het belangrijk dat je technisch inzicht heb waarmee je de helikopter kan "begrijpen". Dat maakt het afstellen en vliegen een stukken makkelijker.

Heb je dat niet dan is een vliegclub aan te raden. In Bemmel zit RMV Nimbus waar je zeker terecht kan.

Daarnaast veel lezen en vooraf oefenen met de simulator. En wees in alles voorzichtig!!!!!!

voorzichtig ben ik zeker en weet dat deze heli veel schade kan aanrichting bij de heli zelf en bij mensen dus ik ben zeker gewaarschuwd

Denk ook eens aan het goeie ouwe "trainingskruis" (google dat maar eens).

Ga naar de bouwmarkt en koop een eind grijs/gele plastiek buis voor elektrische draaden + een paar bochtjes voor aan de uiteinden. Onderaan de heli monteren en dan met de neus in de wind rustig proberen te hoveren.

Verder natuurlijk veel simmen

en is die heli eigenlijk wel afgesteld ?

Een trainingskruis is zeker een optie, alleen van elektrapijp lijkt me te zwaar voor de Esky.
De trainingskruizen voor een 450 kosten op internet ook het geld niet en bespaart je in ieder geval wat onkosten(die er overigens toch wel komen).
En inderdaad, voor je een poging gaat wagen, zorg dat de heli goed afgesteld is voor je het luchtruim kiest.

Eerst dicht bij de grond blijven en throttle hold leren gebruiken.
Als de motor aanstaat, is je heli totalloss bij een crash.

Als je niet durft, ook niet doen, je grenzen verleg je langzaam.
Zorg eerst dat je niet bang word van throttle hold.

Als alles vanzelf gaat, kun je de volgende stap nemen.

zeker handige tips hiero heb ook al geïnformeerd om het 3D uit te zetten thotle hold is nieuw voor me ga daar ook eens in verdiepen of de heli is afgesteld weet ik niet ben daar nog niet bekend in maar in westervoord heb je flyfun zitten en laat daar de heli goed afstellen hoeveren kan ik met de helies die ik heb wel goed en verschil is er zeker maar ik weet hoe ik dat moet doen maar wil niet de fout maken om het zelfde te doen zoals bij de andere heli want die zou zeker anders werken

Hey Arnhem1975. Ik heb zo'n vermoeden dat je al eerder met heli's bezig bent geweest.
Hopelijk heb je deze keer meer suc6.
Als je interesse hebt kun je ook een keer bij ons op ijsseloord 2 een kijkje komen nemen. Daar word regelmatig gevlogen met van alles en nog wat. Van 100 size tot 800 size.

Grtz.

De grootste fout die je met een cp kunt maken is in 1 keer het gas dichttrekken wat je met een fp dus wel doet. Throttlehold is een goede. Maar wat mij tot nu toe gered heeft is juist pitch up geven zodat ik tijd krijg om de helie weer onder controle te krijgen.

welkom op het forum :thumbsup:
gewoon trainings kruis er onder en hoveren op halfe meter tot een meter hoog.
probeer eerst wat te schuiven met de heli , opstijgen totdat je ziet dat de heli licht word (dit zie je wel aan je trainings kruis) en dan schuivend na voor en na achter , en na links en na rechts
en dan steeds een stapje verder proberen te gaan ,door hem iets meer op te lichten

suc6 Gr Nick

Het is al meerdere keren gezegd, maar kan het toch niet laten: simulator kopen! Bovendien kun je dan het verschil testen tussen de vliegmodes normal en idle-up.

Overigens vond ik het vliegen met een trainingskruis echt helemaal niets, dit zat meer in de weg dan dat het nut had, maar verschilt per persoon denk ik.

Mijn eerste vlucht met een CP (ook 450 size) heli met alleen maar simulator ervaring: [URL="
450C [/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back