Hoe houd jij je sticks vast?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum

Hoe houdt jij je sticks vast?

• met duim en middelvinger

Votes: 0 0,0%
  • met duim, wijsvinger en middelvinger

• nog anders

• Total voters
    187
D

djorkaef

Guest
Vroeg ik me af wat het meest gebruikelijk is, merk vaak verschillen. Zelf doe ik het met mijn duimen.

wat ik begrepen heb is dat als je met je duim en wijsvinger je sticks bestuurt, je het dan zogenaamd betre kon besturen klopt dit ??

geen idee, ik weet alleen dat als ik met mijn duim vlieg dat mijn heli alle kanten op gaat :lol:

RC_junk zei:
wat ik begrepen heb is dat als je met je duim en wijsvinger je sticks bestuurt, je het dan zogenaamd betre kon besturen klopt dit ??

Dat is persoonlijk......als je naar professionals kijkt zie je dat er zowel met dium en vinger als alleen duimen gevlogen wordt. Gewoon doen wat je het best bevalt.
Ik heb zelf een tijdje geleden fanatiek geoefend op de sim om met duim en wijsvinger te vliegen. Even had ik het idee dat ik meer controle had. Maar met die klauwen van mij is er alleen reeel te vliegen met de duimen, en dat bevalt me gewoon het best.

ik vlieg beide, pinch (wijsvingers en duimen) is wat precieser dan met alleen de duimen, maar je kan ook een stuk minder uitslag geven. als ik wat rustig ga hoveren en rondvliegen gebruik ik pinch, als ik 3d ga vliegen gebruik ik alleen mijn duimen.

aviador zei:
ik vlieg beide, pinch (wijsvingers en duimen) is wat precieser dan met alleen de duimen, maar je kan ook een stuk minder uitslag geven. als ik wat rustig ga hoveren en rondvliegen gebruik ik pinch, als ik 3d ga vliegen gebruik ik alleen mijn duimen.

Dat is helemaal apart, zowel pinch als met duimen vliegen 8O

Qua precisie en maximale uitslag maakt het echt niks uit of je pincht of thumbt!

Ja Goed , meestal vlieg ik zoals het filmpje .
Maar ik breng mijn stick,s ook nog op een prettige lengte . En de gasstick altijd voorzien van een ratel , een vinger is vaak meer als genoeg om te vliegen , en de knoppen/ schakelaars moeten ook bediend worden .

ik vlieg met mijn duimen.
alleen ik heb een vraag als je veel vliegt krijg je dan niet een soort vliegduim.
net zoals een smsduim want je maakt wel rare bewegingen met je duim
bijv als je harde 3d doet ( ik kan het niet hoor )

naar mijn inziens zit dat tussen de oren maar ik ben geen deskundige. slechts mijn mening over mensen
bij mij in de buurt die liever lui als moe zijn.

Ik vlieg met duim en wijsvinger, dit geeft mij meer gevoel in de sticks. Zelfs met een X-twin of Piccoz pak ik de sticks zo vast. :oops:

Maar ik vraag me toch af wat de toppic starter bedoeld met: "iets anders" in zijn Poll

narfer007 zei:
Ik vlieg met duim en wijsvinger, dit geeft mij meer gevoel in de sticks. Zelfs met een X-twin of Piccoz pak ik de sticks zo vast. :oops:

Maar ik vraag me toch af wat de toppic starter bedoeld met: "iets anders" in zijn Poll

tjah zodanig dat de poll compleet is. mss heb je wel een of andere speciale kerel die met 2 wijsvingers vliegt omdat zijn duimen geamputeerd zijn wie zal het zeggen, ik wil niet niemand uitsluiten!

philippefeij zei:
aviador zei:

Dat is helemaal apart, zowel pinch als met duimen vliegen 8O

Qua precisie en maximale uitslag maakt het echt niks uit of je pincht of thumbt!

ikzelf kan (terwijl ik korte knuppels heb) niet helemaal naar rechtsboven sturen met pinch.. ook is alleen de duim iets sneller vind ik, tictocs met pich lukt mij echt niet met maar alleen duimen wel..

moet natuurlijk wel kunnen, zoveel 3d vliegers vliegen pinch, maar mij lukt het dan niet..

Humzz nou je het er hebt, er heeft ooit eens in een tijdschrift een man gestaan die met een speciale arm protése vliegt.
Had dus zelf het antwoord al kunnen geven :oops:

Ben zelf begonnen met de "duimen". Op den duur kreeg ik daar kramp van. Overgestapt naar duim/wijsvinger. Dat overschakelen viel mij nog flink tegen; je kan er beter gelijk mee beginnen.

Ikke ook nog puur met me duimpjes :).
denk dat ik een beetje vastgerotte gewrichten heb ofzo, maar zoals Oscar ook zegt, met duim EN wijsvinger kan ik echt maar hele kleine uitslagen maken. Paar keer geprobeerd, maar das bijna opnieuw leren vliegen.

Er vliegen ook Pro's met alleen duimen, dus het kan prima. Het ligt er volgens mij ook voor een groot deel aan hoe je je model instelt.
Met duimen heb ik flink wat EXPO soms erop staan. Kan me voorstellen dat je met 2 vingers juist geen expo gebruikt in dat geval. Dat die klein uitslagen genoeg zijn zegmaar.

Maarja, ik hou het lekker bij mijn duimpies!

Back