Dat is het probleem met een module om de multiprop uit te lezen, om ze allemaal met de Arduino te verbinden, ben je 8 poorten kwijt, waar het uitlezen van het PPM signaal maar 1 poort gebruikt.Ik zie alleen maar iets over PWM uitlezing,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is het probleem met een module om de multiprop uit te lezen, om ze allemaal met de Arduino te verbinden, ben je 8 poorten kwijt, waar het uitlezen van het PPM signaal maar 1 poort gebruikt.Ik zie alleen maar iets over PWM uitlezing,
Je zult toch eerst moeten weten hoe de codering van kanaal 8 vanuit de nautic module in z'n werk gaat, dan kun je misschien iets bedenken om het met een Arduino te scheiden.en heeft Arduino er blijkbaar ook een ferme kluif aan.
Dat ben ik met je eens, en ik probeer het in onderdeeltjes op te delen, en pas als elk onderdeel afzonderlijk werkt, alles samen te voegen.Er beginnen nu drie dingen door elkaar te lopen
1. een ontvangerkanaal uitlezen en de slag en de snelheid van de aangesloten servo vergroten/vertragen
2. een enkel door een nautic module gecodeerd kanaal voor 8 servo's decoderen.
3. individuele servopulsen uit een ppm stream destilleren
Ik ben nergens zeker van, maar de FC16 kan uitzenden op PPM of op PCM1024, en hij staat al heel zijn leven op PPM.ben je er zeker van dat het een zuivere ppm is?
Ik zag dat op afbeeldingen van moderne ontvangers, naast de individuele kanalen een aparte aansluiting voor PPM, maar mijn ontvanger heeft dat niet.we zoeken hier naar een uitgang die de volledige ppm stream naar de arduino kan sturen.
Zonder delay krijg ik 1x 2100 en 2x 940, vanaf delay 16 ( dus net iets vaker dan 50x per seconde krijg ik weer 1x 2100 en 8x 940 waarvan de laatste reageren op de potmeters.Jouw ontvanger zal ongeveer 50x per seconde een nieuwe puls naar de Arduino sturen, dus je mist ongeveer 1 op de 5 pulsen. Aangezien je nog niet weet hoe kanaal 8 door de nautic gecodeerd wordt, kun je dat alleen afleiden als je de delay weglaat, zodat alle pulsen uitgelezen worden.
OK, ik zou die in principe ook kunnen weglaten want ik plan voorlopig dit kanaal uit te lezen met de Beier-soundmodule.Ik zou voorlopig ook het uitlezen van ch2 inactief maken door er // voor te zetten.
en 5Bovendien werkt het alleen maar goed op pins 3,9,10 en 11.
OK, eerst zien het signaal te analyseren en te loggen, de rest komt later wel aan bod.De analogWrite() functie om een servo aan te sturen is ook vreemd, of op z'n minst onoverzichtelijk. Bovendien werkt het alleen maar goed op pins 3,9,10 en 11.
Als je wilt leg ik uit waarom ik dat vind, maar voorlopig lijk mij het nog niet aan de orde.
pin 5 en 6 draaien op 980 Hz PWM, ong. 1 milliseconde periode dus, daar kun je geen bruikbare pulslengte mee maken. De andere PWM-pins op 490 Hz, dus dat zou nog gaan, maar de herhalingsfrequentie is orde grootte 2 milliseconde. Met name analoge servo's krijgen daar de hik van.......en 5de pins met een "squiqly" voor, die PWM ondersteunen, had ik begrepen.
Weer wat bijgeerdpin 5 en 6 draaien op 980 Hz PWM ...,
Ik heb me afgevraagd waarom niet, en ik denk dat ik het weet. Als je channel #2 niet aangesloten hebt, gaat het programma wachten tot de timeout verstreken is, en dat is ruim 40 milliseconden. In die tijd zijn er al een aantal pulsen voorbijgekomen voor channel #1 voorbijgekomen.Ok, geen delay() werkt dus niet......
Ik las de bijdragen van wijlen Corrien altijd met volle interesse, want ze getuigden van een zeer grondige kennis van de materie. Zeker een groot verlies.Hier is een interessant stukje beschrijving van de multi-prop module van (helaas wijlen) Jan van Mouwerik (Corrien op mbf):
FC18 met Jeti 2.4 GHz, tot 10 sec vertraging multi prop/switch normaal?